Skolestart advarsels plakater (ARGH) Skolestart advarsels plakater (ARGH)
Altså nu kommer der godt nok lige et surt opstød, hvem FANDEN er det lige der glemmer skolebørnene fordi det har været sommerferie i 7 uger?!?!
Jeg syntes sku de plakater skulle gemmes og så skulle der stå "HUSK MOTORCYKEL SÆSONEN SNART STARTER!" og så skulle de hænges op fra 15 Febuar så alle folk efterhånden har fattet det til 1 Marts..
For man høre sku aldrig om at der ryger så og så mange skolebørn efter skolestart pga billisterne glemmer de lige var der, men det gør man igen og igen fra første marts og flere måneder frem, vi er trods alt også gemt væk imellem 4-6 måneder eller sådan noget..
Kan det virkelig passe eller er det mig der forkert på den??
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.147
(Mine to piger starter D. 16.08...)
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 810
min datter starter om 7 dage og er sgu glad for, at folk bliver mindet om det
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 991
Men okay men så kunne vi da for fanden få skilte op for både skolestart og mc sæson start???
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 12 Emner: 24 Svar: 186
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Men når det er sagt så sys jeg det er helt kanon at vi har fokus på at de starter i skole igen, det skal der efter min meningen ikke ændres på...
Bare vi kunne få en lille bid af den store kampange kage...
Rasmus
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 239
Det er jo dét.
Vh Michael T der nogle morgener nervøst betragter trafikken foran den skole han arbejder på. Og ikke mindst de små der må klare turen alene!
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 61
Kunne helt sikkert være godt med nogle skilte ja, men lad nu lige de stakkels skolebørn være, det er jo ikke deres skyld
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
jun 2006
Følger: 75 Følgere: 71 Emner: 48 Svar: 804
Jeg tror at de plakater ingen forskel gør, men når det er sagt håber jeg da inderst inde at "brian og "johnny" tænker sig om en ekstra gang når de ser dem.
Jeg har selv 2 poder på 7 og 8 år, som selv går hjem fra "fritten" om eftermiddagen, og tro mig hvis jeg hører udrykning omkring den tid jeg ved de går hjem, slår mit hjerte et par ekstra gange.
Og jeg ber' en stille bøn i mig selv og håber at det "kun" er billisten eller mc-isten selv der er kommet til skade.
Jeg kan kun gi' vor græske ven ret........unger er det vi skal passe allermest på.
Thomas
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 436
Og hvad faen mener jeg med det, at lige så snart det er uden for vores egen interesse felt(Kvarter,skole,gade,vej o.s.v.) så er der ikke noget hensyn, farten bliver proportional med afstanden til vores hjem. Tænk lidt over det næste gang du er ude at køre i byen, at der også findes andre skoler, andre kvarter, andre veje, andre børn, andre forældre som har de samme bekymringer som dig! Deres børn er også deres kæreste eje!
okt 2005
Hvis du læser, skriver jeg: Vores, du , andre, dermed har jeg inkluderet mig selv, for det kan vel tænkes at jeg også har begået den fejl, før lyset gik op for mig.
Nu har jeg fulgt 4 børn til skole start igennem årene, og skal da sige at trafik situationen omkring skolerne ikke er blevet bedre, tværtimod.
jun 2006
Jeg kører ikke som du siger der.
Et eks:
Jeg var ude og køre med drengene forleden, lidt ude på landet, vi kører rask til, pludselig får jeg øje på en bold der ligger i vejkanten og instinktiv drosler jeg farten med deet resultat at de to der ligger bag mig må undvige for ikke at ramme mig. Vi stopper og de to kommer over og spørger mig hvorfor jeg ikke bare kører til.
Jeg kigger på dem og ryster på hovedet.....og siger som grækeren" man kan godt hører at i ikke har børn"
På vej hjem stiger farten så igen og endnu en gang står der legeting i vejkanten denne gang en lille plast mc, jeg laver samme nummer igen instinktiv, og de to fra før suser uden om mig og ryster på hovedet af mig.
Det er muligt det er mig der er det forkerte sted og med de forkerte mennesker.
Men sådan er jeg, jeg behandler andre og andres som jeg selv vil have de skal behandle mig og mine kære.
Thomas
jun 2006
okt 2005
Et er at få et budskab ud, ligesom den plakat med skolestart, der står jo heller ikke at du køre ordenligt, der står hellere ikke hvem der ikke gør, men den gør ALLE opmærksom på det. Derfor var mit indlæg også at gøre ALLE opmærksom på at der findes andre steder IKKE for at udpege enkelte personer, men at være opmærksom andre steder end sit EGET nærområde.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 3 Emner: 76 Svar: 699
som sagt, vi er skq da vel alle kloge nok til og lige tage en slapper så vi ikke sætter liv på fare.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Hvis ikke de får folk til at tænke over at de bør passe ekstra på og sætte farten ned pga børnenes ve og vel, så skal den øgede mulighed for at blive snuppet i en fartkontrol nok gøre det!
Derudover synes jeg de gule skilte burde stå der hele den tid skolerne er åbne. De der standard trekantede skole skilte er der jo alligevel ingen der ser! -og så kan det jo være svært at vide om man er på vej gennem et område med en skole og derfor bør være mere opmærksom og evt. sætte farten ned.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Nej spøg til side.
Jeg har ikke selv børn - men jeg jeg kører som om jeg har. På banen - dengang jeg forsøgte mig som super-amatør-racer-kører-assistent-elev-aspirant-supleant, blev min gamle GIXXER udråbt som arrangementets absolut kraftigste MC - den kunne trække den længste kø.....
Det er sjovt og hyggeligt at køre MC sammen med andre, men man bør være en god ven og hjælpe med til at dæmpe hinandens iver og gejlen - turen bliver ikke dårligere bare fordi man ikke kører mega-hurtigt.
De 2 der røg igår - giver een stof til eftertanke - "Vi skal alle hjem igen"
Jeg synes det er en god ide med plakaterne med "Skolestart". Ligeledes ville det være en kærkommen ide at netop sætte plakater op med MC-start.
Kør med omtanke - især i byerne - også med de 4-hjulede.
Ses derude.
Mvh
Thomas E
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
http://youtube.com/watch?v=cjbM5iHBp78&mode=related&search=
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg synes du skulle finde nogle andre at køre med.
Du har helt bestemt fat i den lange ende
Skolestart advarsels plakater (ARGH)