906 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Skolestart advarsels plakater (ARGH) Skolestart advarsels plakater (ARGH)

Altså nu kommer der godt nok lige et surt opstød, hvem FANDEN er det lige der glemmer skolebørnene fordi det har været sommerferie i 7 uger?!?!

Jeg syntes sku de plakater skulle gemmes og så skulle der stå "HUSK MOTORCYKEL SÆSONEN SNART STARTER!" og så skulle de hænges op fra 15 Febuar så alle folk efterhånden har fattet det til 1 Marts..

For man høre sku aldrig om at der ryger så og så mange skolebørn efter skolestart pga billisterne glemmer de lige var der, men det gør man igen og igen fra første marts og flere måneder frem, vi er trods alt også gemt væk imellem 4-6 måneder eller sådan noget..

Kan det virkelig passe eller er det mig der forkert på den??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skolestart advarsels plakater (ARGH)
  • #2   7. aug 2007 Arrrr... Peter M - LIGE MINE ORD!!!!!!!!!!

(Mine to piger starter D. 16.08...)

• #3   7. aug 2007 Peter...godt sagt... jeg tænkte lige det samme...

min datter starter om 7 dage og er sgu glad for, at folk bliver mindet om det

• #4   7. aug 2007 Ja okay, jeg er måske alene om det her.. Og kan da også godt se det fra jeres synspunkt..

Men okay men så kunne vi da for fanden få skilte op for både skolestart og mc sæson start???

• #5   7. aug 2007 Kan kun give jer alle sammen ret... Reklamer for både MC start og SKOLE start...

• #7   7. aug 2007 Ja, kan udemærket forstå forældrene melder dig på banen... Men det kan bare ikke passe der ikke kan være råd til de plakater for os mc'ister!!!! Er vores liv mindre værd pga vi er det ældre eller hvad? Det virker i hvert fald sådan engang imellem! Det tager da i hvert fald hårdere på os når vi starter på end det gør på de kære små...

Men når det er sagt så sys jeg det er helt kanon at vi har fokus på at de starter i skole igen, det skal der efter min meningen ikke ændres på...

Bare vi kunne få en lille bid af den store kampange kage...

Rasmus

• #8   7. aug 2007 >Det ene behøver jo ikke at udelukke det andet.

Det er jo dét.

Vh Michael T der nogle morgener nervøst betragter trafikken foran den skole han arbejder på. Og ikke mindst de små der må klare turen alene!

• #10   7. aug 2007 Henning F.. Meget velformuleret beskrivelse :D~
    Kunne helt sikkert være godt med nogle skilte ja, men lad nu lige de stakkels skolebørn være, det er jo ikke deres skyld smiley

• #17   7. aug 2007 morale er jo godt, dobbeltmorale er til at brække sig over, forhåbentlig er det ansvarsfulde voksne som starter med at køre mc omkring marts, det kan ingenlunde sammenlignes med børnenes skolestart

• #20   7. aug 2007 Hej

Jeg tror at de plakater ingen forskel gør, men når det er sagt håber jeg da inderst inde at "brian og "johnny" tænker sig om en ekstra gang når de ser dem.

Jeg har selv 2 poder på 7 og 8 år, som selv går hjem fra "fritten" om eftermiddagen, og tro mig hvis jeg hører udrykning omkring den tid jeg ved de går hjem, slår mit hjerte et par ekstra gange.
    Og jeg ber' en stille bøn i mig selv og håber at det "kun" er billisten eller mc-isten selv der er kommet til skade.

Jeg kan kun gi' vor græske ven ret........unger er det vi skal passe allermest på.

Thomas

• #22   7. aug 2007 Ak..Ak...Se børnlille der er jeres skole, så sænker mor/far farten.....wruuuummm der ups der lå en skole...nåh ja der går mine børn ikke...
    Og hvad faen mener jeg med det, at lige så snart det er uden for vores egen interesse felt(Kvarter,skole,gade,vej o.s.v.) så er der ikke noget hensyn, farten bliver proportional med afstanden til vores hjem. Tænk lidt over det næste gang du er ude at køre i byen, at der også findes andre skoler, andre kvarter, andre veje, andre børn, andre forældre som har de samme bekymringer som dig! Deres børn er også deres kæreste eje!

• #25   7. aug 2007 Der var hverken Generaler eller Menige i mit indlæg smiley
    Hvis du læser, skriver jeg: Vores, du , andre, dermed har jeg inkluderet mig selv, for det kan vel tænkes at jeg også har begået den fejl, før lyset gik op for mig.
    Nu har jeg fulgt 4 børn til skole start igennem årene, og skal da sige at trafik situationen omkring skolerne ikke er blevet bedre, tværtimod.

• #26   7. aug 2007 Søren...

Jeg kører ikke som du siger der.

Et eks:

Jeg var ude og køre med drengene forleden, lidt ude på landet, vi kører rask til, pludselig får jeg øje på en bold der ligger i vejkanten og instinktiv drosler jeg farten med deet resultat at de to der ligger bag mig må undvige for ikke at ramme mig. Vi stopper og de to kommer over og spørger mig hvorfor jeg ikke bare kører til.
    Jeg kigger på dem og ryster på hovedet.....og siger som grækeren" man kan godt hører at i ikke har børn"

På vej hjem stiger farten så igen og endnu en gang står der legeting i vejkanten denne gang en lille plast mc, jeg laver samme nummer igen instinktiv, og de to fra før suser uden om mig og ryster på hovedet af mig.

Det er muligt det er mig der er det forkerte sted og med de forkerte mennesker.
    Men sådan er jeg, jeg behandler andre og andres som jeg selv vil have de skal behandle mig og mine kære.

Thomas

• #27   7. aug 2007 det skal lige siges at legetøjet ligger uden for nogle små husstande lidt ude på landet.

• #28   7. aug 2007 Minder mig lidt om en bibel historie......Kast du den første sten, dersom du aldrig har syndet..
    Et er at få et budskab ud, ligesom den plakat med skolestart, der står jo heller ikke at du køre ordenligt, der står hellere ikke hvem der ikke gør, men den gør ALLE opmærksom på det. Derfor var mit indlæg også at gøre ALLE opmærksom på at der findes andre steder IKKE for at udpege enkelte personer, men at være opmærksom andre steder end sit EGET nærområde.

• #29   8. aug 2007 er med søren der. og ja, alle slags "fare tegn" skal man (specielt på mc) tage højde for. det er jo ikke kun vejens forløb der skal holdes øje med. kør efter forholde! og er der lejetøj som Thomas siger, så kig lige en extra gang(eller 10) efter børn. også lige en ting jeg syntes vi som voksne og mer eller mindre forsvarlige mennesker burde, ikke kun når vi kører mc men også bil holde os PÅ fart græsen og ikke 1km/t over! hvis der er skole skilte eller at man kører på en skole vej, i skole tiden vil jeg væde alt hvad jeg ejer og har på så er der børn! ergo extra opmærksomhed burde være en selvfølge.

som sagt, vi er skq da vel alle kloge nok til og lige tage en slapper så vi ikke sætter liv på fare.

• #30   8. aug 2007 Jeg synes det er fint med de gule skilte foran skolerne.

Hvis ikke de får folk til at tænke over at de bør passe ekstra på og sætte farten ned pga børnenes ve og vel, så skal den øgede mulighed for at blive snuppet i en fartkontrol nok gøre det! smiley

Derudover synes jeg de gule skilte burde stå der hele den tid skolerne er åbne. De der standard trekantede skole skilte er der jo alligevel ingen der ser! -og så kan det jo være svært at vide om man er på vej gennem et område med en skole og derfor bør være mere opmærksom og evt. sætte farten ned.

• #31   8. aug 2007 man burde afbillede nogle vilde racermotorcykler med små skolebørn på... vupti 2 fluer med et smæk

• #32   8. aug 2007 Stefan: Du har fat i noget rigtigt der.... LOL

Nej spøg til side.

Jeg har ikke selv børn - men jeg jeg kører som om jeg har. På banen - dengang jeg forsøgte mig som super-amatør-racer-kører-assistent-elev-aspirant-supleant, blev min gamle GIXXER udråbt som arrangementets absolut kraftigste MC - den kunne trække den længste kø.....
    Det er sjovt og hyggeligt at køre MC sammen med andre, men man bør være en god ven og hjælpe med til at dæmpe hinandens iver og gejlen - turen bliver ikke dårligere bare fordi man ikke kører mega-hurtigt.

De 2 der røg igår - giver een stof til eftertanke - "Vi skal alle hjem igen"

Jeg synes det er en god ide med plakaterne med "Skolestart". Ligeledes ville det være en kærkommen ide at netop sætte plakater op med MC-start.

Kør med omtanke - især i byerne - også med de 4-hjulede.

Ses derude.

Mvh
    Thomas E

• #33   8. aug 2007 Ved ikke om den her har været postet før i dette forum... Men det må da være den "reklame" der mangler...

http://youtube.com/watch?v=cjbM5iHBp78&mode=related&search=

• #34   8. aug 2007 Thomas Rødovre:

Jeg synes du skulle finde nogle andre at køre med.

Du har helt bestemt fat i den lange ende smiley

Kommentér på:
Skolestart advarsels plakater (ARGH)

Annonce