1.335 visninger
|
Oprettet:
Hårde odds.... {{forumTopicSubject}}
Endnu en gang er en billist skyld i en MC ulykke, men i nyhederne er det igen MC'isten som er " den skyldige"
En 19 årig mand ville lavbe en U-vending og overså MC'isten, men prøv at læs det sidste afsnit:
"Ifølge politiet var motorcyklisten uerfaren og benyttede kun den ene bremse, da han forsøgte at undgå sammenstødet. "
(link fjernet)
Det lyder jo som om at det er MC'ens skyld at han ikke kan nå at reagerer. Vi må håbe at han klarer den uden mén.
/ Martin
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.067
Men antagelser vil jeg ikke dømme folk på, men lissom der er mange tåber i biler, er der også mage tåber på motorcykler som ikke har det mindste begreb om hvad det er de sidder med i hænderne !!!!
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 97 Svar: 346
For mig ligger det naturligt man griber fat med hænderne hvis der er ved at ske noget. Og derved burde forbremsen jo være det første han tog fat i.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Det er jo næppe ukorrekt, men noget tendensiøst - men det er jo også ekstrabladet.
Desværre er der ca. 120000 indreg. motorcykler og 2000000 biler i DK.
Der er et uforholdsmæssigt stort antal grimme ulykker på MC, vi har haft nogle rigtig kedelige eksponeringer, og så ved vi jo også godt, at næsten alle trafikanter dagligt ser en eller anden MC, der gør noget "spektakulært".
EB sælger aviser ved at skrive det deres målgruppe gerne vil læse (læs - elsker at forarges over). Kig så på tallene.
Desværre er der elementer inden for MC-verdenen, der igen og igen forsyner medier som EB med "skyts".
Det bliver EB tendensiøse skriverier ikke bedre af, men de bliver meget lettere at retfærdiggøre, og de forargede læsere bliver bekræftede.
Hvis vi vil det her til livs, kommer vi til at gøre noget aktivt for at ændre folks opfattelse.
aug 2005
Yes - desværre synes jeg ofte vi selv hjælper dem. Måske ikke i dette tilfælde, men de rider stadig på bølgen af forargelse over "buspassagerjægeren" fra Langebro, og ny kom der yderligere ved på bålet, ved den grimme ulykke i Solrød forleden.
aug 2005
De er langt værre, med de mere intelligente journalister og redaktører, der findes andre steder.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 122
Jeg har kun kørt denne sæson men jeg kan tælle oplevelser af denne karakter på over to hænder. Det er efterhånden skræmmende...
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 299
maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 191
En ting, at ingen af os var der, eller sad på den motorcykel, vi snakker ud fra de små 20 linjer vi har læst...
Måske har manden knap kunne nå og reagere? Hvis du er efaren nok, og måske langt den dag, og overhovedet ikke forventer der kommer en Bil der...Så det jo ikke hans skyld, det kan jo aldrig blive hans skyld ( siger du så heller ikke )
Men - Prøv og hør, manden kan jo have fået en chock eller andet, hvis jeg er ude og køre, så skulle jeg efter jeres overbevisning, jo være EVIGT på 100 % vagt, fordi vi altid skal være klar hvis folk laver en fed fejl ? - Hvis en spasser køre over for rødt, og jeg knalder ind i siden på ham, vil i så også give mig skylden for ikke at trække bremsen hurtigt nok ? Kæft jeg ville da vende mig i graven - Så der jo ingen idé i regler hvis vi konstant skal være på vagt fordi folk dummer sig vel?
Jeg har også en evigt proteniel chance for at blive stukket ned i byen, men jeg kan jo ikke altid gå i byen i løbesko og skudsikkervest - manden har måske lige fået sit kørekort, og har ikke lige så meget erfaring som jer gamle rotter der har bunkevis erfaring, og det første gang han ser en bil køre direkte mod sig...
Hvis han ikke har kørt for stærkt og ellers har gjordt som han var påbudt, har han lov at være der, og bære ingen skyld ! Færdig - vi kan jo ikke smide alle der har fået kørekort 8 år på lukket bane, fordi i mener de skal have den "nødvendige erfaring" ..
At give den mand skylden for noget som helst er i mine øjne frygteligt afstumpet.
aug 2005
Det kommer formentlig fra politirapporten. Mon ikke de har spurgt ham?
Han var bevidstløs ved ankomsten, men det er han muligvis ikke blevet ved med at være.
Jeg er i øvrigt ikke uenig med Strada - der er lidt paranoia i det her
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 143
Hvis det er en uerfaren mc'ist, kunneman tro at han bruge bagbremsen i frygt for at blokere forhjulet og komme under bilen.
Det er meget brugt at medierne pynter på sandheden i det omfang at det kan bortforklares. Min svoger arbejder på TV2 og har givet flere eksempler på hvordan man dreje en sætning uden den store betydning, til en for artiklen altafgørende sætning. Det er med fuldt overlæg at journalisten har skrevet som det han har. Heldigvis er EB ikke den mest troværdige kilde, så man kan håbe at den sidste sætning går offentligheden forbi.
dec 2003
En mc er farlig og da især hvis man ikke betjener den rigtigt !!! Og det er der efter min bedste overbevisning tale om her !!!!
Det svarer jo til at en billist katastrofeopbremser......med håndbremsen !!!!
jul 2005
Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 142
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=267
Men det er gør mig lidt "øv" er, at hver gang der sker en MC ulykke så fremstår det som om at det er MC'en som er "den skyldige".
og ja, jeg ved godt at det i flere tilfælde kan skyldes at MC har kørt med for stor hastighed, men det får jo os alle til at fremstå som en flok fartgale tosser som kun kan blive tilfredsstillet ved at køre + 200 km/t .
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.145
Det må da være sådan det hænger sammen???
Damn... Sikken en id**t
aug 2005
..der findes folk, som ved alt om meget lidt, og så findes der folk som ved en lille smule om alt muligt.
Journalister får penge for at høre til i den sidste kategori
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 52
Kør pænt
Henrik
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.585
og hvis den 19 årige lavede en uvending uden at se sig for tja skal man jo ikke være Einstein for at se hvor skylden ligger...
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 105 Svar: 787
Nu ved jeg ikke om der sker ligeså mange mc ulykker i vores nabo lande, eller om det kun er her i DK at bilisterne udelukkende kører med bind for øjnene...Det er jo ikke underligt at bilisterne kan overse en MC i trafikken, når at de også overser andre personbiler og lastvogne.... http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=74639
ulykker sker nu engang mest pga uopmærksomhed og for høj fart.......Og det er ikke kun mc'ister der bliver slået ihjel......
Vi skal alle tænke os om, og vise hensyn og opmærksomhed over for andre trafikkanten og ikke lave fejl...-det er bare umuligt....
apr 2007
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 296
Jeg kunne ikke tænke mig en mc med ABS osv. Så er det jo slut med at køre på forhjul
En af de gratis glæder ved mc kørelse
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.585
det står der jo heller ikke men hvorfor synes det at det er væsentlig at han kun brugte den ene bremse... det er som om at havde han nu brugt begge var han ikke blevet lemlæstet... og endt på sygehuset !
maj 2007
Denne gang lader det dog til at være billistens skyld, men hvor mange ulykker sker ikke på grund dårlig og uansvarlig kørsel fra mc'istens side.
Jeg er i den grad træt af at høre om forfølgelse af mc'ister og ulykker som bortforklares "ikke denne sag" med diverse variabler.
Jeg er træt af at det altid er skal være alle andres skyld. Er det ikke billisten idag, så er det cykelisten i morgen, eller tosserne på christiansborg der ikke sænker afgifterne så vi alle kan få råd til cykler med abs.
Dette udbrud kommer sig de sidste dages post's om ulykker o.s.v. Det har stået på gennem længere tid. Alligevel skal alle nye mc'ister ponkes hvis de ikke kører på mc'er der ligger over 500cc
I sidste ende er det kun jer selv i skader når i ikke kører ordentligt. Dårlig eller hassarderet kørsel kan ikke undskyldes eller bortforklares.
maj 2007
Men når du kommer med et indlæg som du gjorde har du tydeligvis kun skæmmet mit indlæg. Jeg skrev netop at det ikke var med henblik på den specifikke sag, så dit sarkasme pakker du bare sammen igen.
Hvis ikke du gider læse mit indlæg kan du´jo bare lade være, hvis du skal kommentere det, vil jeg sætte pris på at du læste det ordentlig først.
Mvh Martin
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
Jeg så en ung fyr (som ikke havde kort endnu) kører lidt for friskt på amagerbrogade (tror det var sidste år) sammen med nogle venner. "pludselig stopper en bil 200 meter fremme for et fodgængerfelt.. Han panikker da han nok går 100, og blokerrer baqgbremsen.. skøjter mellem vennerne (hvor mindst en mere ikke havde kort) rammer 2 af dem(så det ud til fra min vinkel) og banker med rimelig høj fart ind i bilen!!!!
Pointen er ingen rutine (han sagde at han skulle til køreprøve ugen efte!! men havde kørt meget knallert ræs!! (politiet stod ved siden af mig da det skete, så jeg fik en del detalje!).
SÅ forskellen er, bilen har nok skylden, men hvad kan man bruge det til hvis man dør?? vise til sankt Peter??
Ja det er væsentligt at mc'isten ingen rutine havde, det havde måske redet ham fra skader hvis han havde..
Løsning?? ALLE skulle have mulighed for at lære at kører/bremse bedre under kontrolerede forhold (og her taler jeg ikke om kun høj fart, men også llære at maxbremse m.m.!!
Jesper
dec 2003
mar 2007
/Jesper
mar 2007
/Jesper
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
Der sås ikke tvivl om skylden, meeen det kunne være undgået hvis......denne motorcyklist kunne bremse rigtigt.
Fint at det står i politirapporten, men ikke nødvendigt at skrive. I mine øjne er sætningen med for at misktiditere mc-verdenen. Vi er jo antipopulære for tiden.
mar 2007
Jeg tror vi mc'ister ser os en smule forfulgt!!
/Jesper
Hårde odds....