4.565 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Forkerte dyser, hverdan kører mc'en? Forkerte dyser, hverdan kører mc'en?

hey alle.
Igår fik jeg at vide at hvis man har for små dyser i karbsene, kan det give udslag i at ens mc knalder i udstødningen. Er der andre ting der indikere at man har forkerte dyser på mc'en. kunne også godt tænke mig at vide hvad mc'en gør hvis man har for store dyser i?.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkerte dyser, hverdan kører mc'en?
  • #1   8. aug 2007 Hvis du har for små dyser, kan du risikere at din motor brænder varm pga for lidt benzin !!!

• #2   8. aug 2007 Søren L [Struer] ...Men hvordan påvirker det mc'en?. Tænker på om den kører dårligere, mangler ydelse osv.

• #3   8. aug 2007 Den kommer til at køre for magert og den kan sikkert ikke tage max omdrejninger.

• #4   8. aug 2007 ...Altså med for små dyser kan den ikke tage omdrejninger.

Med for store kan den begynde at prutte i det og måske knalde i udstødningen , pga ikke forbrændt benzin)

• #5   8. aug 2007 Der må da gerne komme knald fra udstødningen, hvis du sætter nogle åbne potter på, kan der nemt komme "KNALD" fra udstødningen, selvom du har store eller små dysser?

• #6   8. aug 2007 Hvis den "knalder" er det en "afterburner". altså uforbrændt benzin der "eksplodere" i udstødningen.

• #7   8. aug 2007 Max sløv server i dag.. Ellers er det bare mig smiley Men som Søren L skriver især hvis der er fri adgang.

• #8   8. aug 2007 Jamen, det vel ikke noget der sker noget ved.

Hvis man er oppe i høje omdrejninger, og tager gassen af, og så det knalder. ?

• #9   8. aug 2007 Jeps, Har flere gange vækkede det meste af det indre københavn klokken bæ om morgenen, fordi jeg har trampet løs på kickstarteren, men glemt dødemandsknappen var slået til. Når det så går op for mig så ligger der en masse benzindampe i udstødningen. Første gang den får med kickstarteren eksploderer skidtet. smiley

Første gang det skete troede jeg seriøst at udstødning var blæst i små stykker.

• #10   8. aug 2007 Jeg har en åben potte på(laser- not for road use)
    Fik nogle andre karbs på igår, (de gamle var lidt slidte), men jeg synes ikke den går helt ordentligt, så jeg tænkte jeg måske skulle prøve med nogle andre dyser. Desuden er der ikke mere at hente når den når 160. Det kan selvf. hænge samme med det ikke er en ny mc.
    Skal lige siges at jeg satte dyserne fra de gamle karbs. i dem jeg har på nu.

• #11   8. aug 2007 Nej der sker ikke noget ved det, det er jo kun i de tilfælde at den står forkert, og f.eks.får for lidt benzin, så kan det i visse tilfælde overophede motoren.

• #12   8. aug 2007 Hellere vælge dyser som er lidt for store end lidt for små. For små kan give motorskade, for store gør som sagt bare at motoren kan få udsættere (prutte) og lave afterburner.

Og så sluger den selvfølgelig også lidt extra benz med større dyser...

• #13   8. aug 2007 Du vil jo også miste hk med for store dyser.

• #14   8. aug 2007 Hvis der kommer et enkelt knald/skud når man slækker gassen og motorbremser, eller i lign. situationer, så skyldes det uforbrædt benzindampe.
    Hvis den skyder/knalder flere gange ved alm kørsel når man giver gas, er det fordi blandingen er for mager.
    Se på dine tændrør. Hvis de er hvide kører du med for mager blanding, og du kan brænde motoren af.
    Ved den omvente situation har du tilsoede tændrør.

• #15   8. aug 2007 Jesper, du skriver at den knalder hvis blandingen er for mager? Kan du ikke forklare det?

• #16   8. aug 2007 hmmm..er godt nok lidt forvirret. Ved sq ikke om jeg skal prøve med lidt større dyser. Igår da jeg lige havde skiftet karbs. skød den lidt fra udstødningen, men kun når den stod i tomgang og man gav den noget gas. Idag var jeg ude og køre en lille tur. på vej ud gik den ok, men på vej hjem gik den urent. På et tidspunkt måtte jeg holde ind til siden,(jeg tabte sq min nr.plade, og pladen og beslaget måtte lige en tur i baghjulet, men så ved da hvad jeg skal lave i morgen), Da jeg skulle starte igen var den ikke meget for at komme igang, og jeg synes den lød "forkert". (troed lige motoren var færdig)

• #17   8. aug 2007 Jesper [Lyngby] P: Synes ikke den knalder/skyder når jeg slipper gassen, Men det med tændrørene bliver chekket som det første i morgen.

• #18   8. aug 2007 Hej Kenneth jeg har selv en Z 650 og har kørt med KN filter jeg mener at de originale dyser er 102,5 jeg forsøgte med 107 og 115 den kom aldrig til at køre godt, så nu har jeg skiftet til det originale igen, det er nu det bedste, du skriver at den kun kan køre 160 , min kan ikke komme over 180, men de er også 30 år gamle.

• #19   8. aug 2007 Finn C: Men hvis jeg skifter til de originale, kommer den så ikke til at gå for magert, når den både har sportsfiltre og racerpotte på?

180 kmt ville jeg også være tilfreds med. Synes bare 160 er i underkanten for en z 650. Men som du selv skriver, det er snart nogle gamle damer, og det kan være min motor er lidt slidt.

• #20   8. aug 2007 Forresten finn. Din kawa er godt nok flot.

• #21   8. aug 2007 Michael: Takker for linket. Har deværre ikke det originale luftfilter. Er på udkig efter et, men det er ikke sådan lige at få fat på.

• #22   9. aug 2007 En rigtig god måde at krontrolere om man har de rigtige dyser i. Er at kikke på tændrørs farven. Er den hvid er dysen for lille. Er den sort er dysen for stor. Den rigtige farve er gylden brun!

• #23   9. aug 2007 Mik: Sådan har jeg også troet man skulle gøre, men fik for nylig af vide at det kun var nødvendigt med den fremgangsmåde, hvis det var en gaaammel cykel man trillede rundt på. De nye skulle helst ikke sode tændrøret til ved lave omdrejninger.

Hygge

Kommentér på:
Forkerte dyser, hverdan kører mc'en?

Annonce