{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.368 visninger | Oprettet:

Hjælp - indstilling af karburator og tomgang Yamaha XT 250 {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan hjælp mig med ovenstående?
Jeg kan starte den, dog med en smule besvær til tider, Når den er startet går den fint MED CHOKER, men så snart jeg slår chokeren fra, så dør den. Jeg kan køre på den med chokeren uden problemer, men når jeg slår chokeren fra igen, så begynder den at hakke og trækker ikke ordentligt. Jeg har haft karburatoren af og renset i bund, men er usikker på hvor og hvad jeg skal skrue på, for at den til at gå bedre UDEN choker. Selv når cyklen er varm er den svær at starte - tror den får for lidt benzen, men er usikker på hvad der skal gøres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - indstilling af karburator og tomgang Yamaha XT 250
  • #3   25. maj 2019 Hoveddyse - tænker det må være nr. 2 eller 3 ? Jeg har haft det skilt ad og i ultralydsrenser?

    profilbillede
  • #4   25. maj 2019 Nedenstående er blæst igennem med trykluft efterfølgende og jeg kan kigge igennem dem? og nej, jeg er ikke 110% på noget. Jeg er usikker på om de alle blot skal skues i bund eller lidt ud...

    profilbillede
  • #6   25. maj 2019 #5 er det ved blandingsskruen eller tomgangsskruen du mener der skal være en fjeder / skive og en o-ring.?

  • #8   25. maj 2019 uden at kende din karburator vil jeg mene både 2 og 3 skal skrues helt i bund. De er hhv hoveddyse (3) og tomgangsdyse (2) - begge består af et langt "strålerør" og for hoveddysens vedkommede et udskiftbar dysedel med et lille hul. Dvs en større hoveddyse klares med at skifte den lille "møtrik" nederst på strålerøret imens tomgangsdysen skal skiftes som en enhed

    Den eneste du skal justere på ved at skrue er 1 - den skal som nævnt grundindstilles 1½ gang fra lukket og så finjusteres under tomgang. Som Henrik skriver skal der være en oring og en fjeder på blandingsskruen (1)


  • #9   25. maj 2019 det virker unormalt at du skal til at justere blandingen

    hvis jeg må give et bud så tror jeg nærmere du skal tjekke ventilspillerum, hvis den står på en af indsugningsventilerne så vil den være svær at starte og så ville jeg skifte nål og strålerør til en start, hvis de 2 ikke lukker tæt så kan det være nok så meget at begynde at justere blandingen da den vil blive ved med at hoste og hakke



  • #10   26. maj 2019 @9 -eller falsk luft fra kaburatoren til motoren var måske endnu mere nærliggende?

  • #11   26. maj 2019 ja noget i den dur pointen var at fejlen nok ligger et andet sted end i justering

  • #12   26. maj 2019 Tak for alle jeres gode kommentar. Karburatoren må af igen til inspektion efter manglende skiver og O-ringe, og så prøver jeg at kigge efter "falsk luft" andre steder fra.

    Skulle andre have gode ideer eller indput, så kom endelig med dem.. smiley


Kommentér på:
Hjælp - indstilling af karburator og tomgang Yamaha XT 250

Annonce