Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drypper hvid gearolie ud af overløbsslangen?
  • #1   26. maj 2019 Olien bliver hvid når der kommer vand i den.

• #2   26. maj 2019 Hvordan kan det havne i gearkassen ?

• #3   26. maj 2019 Den har gjort det siden den blev renoveret med nye hovedlejer osv . Hos en cross mekaniker . Og han havde fyldt så meget olie i at glasset var fyldt , ringede og sagde hvad problem jeg havde med at den spyttede hvid olie ud af slangen og han sagde at det bare var overskudsolie som den spyttede ud når den blev lidt varm og måske havde været lidt vand i slangen og at jeg ikke skulle være bekymret . Nu har jeg kørt en små 10 timer og har skiftet olie filter og olie efter 5 timer og den gør det stadigvæk . Den køre helt fint og har ikke problemer med den og den bruger ikke vand som sådan . Hvad kan der være galt syntes det virker underligt

• #4   26. maj 2019 Er olien i gearkassen også hvid? Hvis ja, så er der noget galt.
    Kan du måske have vasket cyklen med højtryksrenser og derved på en eller anden måde fået sprøjtet vand ind gennem noget udluftning?
    Aner ikke hvordan din motor er bygget op, så bare et skud i tågen: Kan der være tale om kølervand?
    Der skal ikke ret meget vand til at farve olien.

• #5   26. maj 2019 Da jeg tømte den for olie var der intet Hvidt . Og ved ikke om der er vand i gearkassen men den slange som det kommer ud af kommer den ikke fra geardækslet af ? Tændingsdækslet ?

• #6   26. maj 2019 Har ikke haft skilt noget ad , så ved ikke hvordan det ser ud inde i motoren . Men orker heller ikke at skal skille ad hvis det ingen betydning har . Bekymrer mig bare en hel del og håber en måske har oplevet det sammen

• #7   27. maj 2019 Kender ikke opbygning af din mc heller, men hvis der kommer vand i olien vil det skumme og blive hvidt, specielt når det varmes op og køles ned igen!

Tag proppen af til påfyldning af gearolie og tjeck om der sidder noget hvidt snask i ved proppen, lys evt. ind og se om der sidder noget - Hvis der ikke gør tror jeg at #4 er på sporet af noget, tror også det er fugt/vand der er kommet ind den modsatte vej!

Peronligt ville jeg gribe det an på ovenstående måde og det ville jeg gøre engang imellem, evt. for hver 100km(hvis der ingen mislyde er), af med proppen/låget og se om der danner sig noget skum/snask, hvis der efter 500-1000km ikke er noget, så tror jeg du kan være ret sikker på at der ikke er noget alvorligt i vejen.

• #8   27. maj 2019 1000 tak for hjælpen . Jeg prøver at tjekke op på det smiley

• #10   27. maj 2019 Er der gearolie i sådan en KXér? Jeg mener sådan en kørte med fælles motorolie til både motor og gearkasse smiley

• #11   27. maj 2019 Karsten ja bare motorolie smiley den køre ikke med gearolie .

• #12   27. maj 2019 Kennet t tak for info . Nu er jeg ikke bekymret mere så . smiley

• #13   28. maj 2019 Hvis den samtidig taber vand og det olie snask der kommer ud af overløbs slangen er hvidt, kommer der vand i olien fra utæt topstykke eller lign.

• #14   28. maj 2019 Syntes ikke rigtig den bruger vand . Selvfølgelig vil den vel fordampe en lille smule vand med tiden .

• #15   28. maj 2019 Jeg er ret sikker på at hvis der kom vand i motoren fra køler systemet, ville den også miste kompression og køre dårligere.
    Hvis den ikke bruger vand og olien set fin ud og den køre som den plejer er der nok ikke noget at bekymre sig om.
    Men hold alligevel øje med de symptomer du er blevet oplyst om.

• #16   29. maj 2019 Vandpumpens pakdåse , få den skiftet så burde den kunne holde vand og olie adskilt

• #17   29. maj 2019 Urbanviking.dk S. Det er lige blevet skiftet da motoren blev total renoveret med std dele . For små 10 timer siden .

• #18   29. maj 2019 Er der andre steder hvor olien krydser vandet , topstykket vil normalt være udelukket da olietrykket er højere end vandtrykket (olie i vandet) Suzuki kører med samme motor , måske nogle har samme erfaring

• #19   2. jun 2019 der skulle meget gerne være et hul under vandpumpen kommer der kølevand ud der?

• #20   2. jun 2019 Thomas k , nej ingen kølervand fra det hul under vandpumpen

Kommentér på:
Drypper hvid gearolie ud af overløbsslangen?

Annonce