{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Yamaha yzf 1000r - plus og minus? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kigger lidt på en Yamaha yzf 1000r Thunderrace.
Hvad har I af erfaringer med den? Kan se nogen skriver den er slem til at bruge olie og en ventil i udstødning der sætter sig fast.

Denne er fra 97, 60000 på klokken og sælger oplyser den bruger en smule olie, men ikke mere end man vil betragte som ok. Ventilen/spjældet i udstødningen rasler et par minutter ved kold motor og stopper derefter. Kan læse det vist er ok.

Jeg er 2m lang... Kan det forenes med sådan en cykel? Den går vel under betegnelsen "Sportstouring"?

Hvad har I ellers af indputs? Er sådan en cykel 38000 værd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha yzf 1000r - plus og minus?
  • #1   9. jun 2019 Personligt syntes jeg den har et flot look. Da du er 2m høj ville den helt sikkert se pænere ud med dig på, end feks. En street fighter hvor du vil sidde oprejst.
    Jeg aner intet om den mc men har en formodning om at materialet er mere robust end på en 600cc af samme model.
    Byd 35 og nyd den her i sommer, og gi den en god service til vinter hvor alt bliver tjekket efter manualen.
    Hvad fanden skal man elles lave om vinteren! smiley


  • #2   9. jun 2019 Jeg kan også godt lide look'et på cyklen. Og denne skulle være løbende vedligeholdt.. Dette er ihvertfald hvad jeg får oplyst. Men ville jo gerne om nogen har lidt erfaringer med den. Om de har nogle sygdomme osv smiley

  • #3   9. jun 2019 Hvis den står godt i motoren og det hele spiller er der ikke noget galt.
    Så kan der være bremse kaliber, forgaffel, bagdæmper osv. som måske er lidt slidte.
    Men sådan noget kan man renovere over vinteren.
    Bare sørg for at den altid for sine service med ny olie osv. Og hold øje med feks. Slør i hjul, bagsvinger og kronrør.
    Lyder den ligepludselig mærkeligt, stop motorcyklen og spørg herinde. Der er altid nogen mc nørder som ved besked. smiley


  • #4   9. jun 2019 Jeg ved den står med næsten nye dæk, bremser, kædekit og nyrenoveret forgaffel. Så det kan jo umuligt være et minus smiley

  • #5   9. jun 2019 Det lyder som et plus. Men der kan jo komme sådan noget dumt som en ensretter der står af osv. Det kan man aldrig sikre sig imod når man køber brugt.
    Hvis den står godt i motoren og lyder og køre godt kan det ikke gå helt galt.


  • #6   9. jun 2019 Nej jeg er helt bevidst om at alt jo kan ske. Men hvis der var generelle sygdomme som der ofte skete, så var det jo rart at vide inden evt køb ??

  • #7   9. jun 2019 Den er fra 97 og den køre stadig.
    Men jeg har ikke hørt om problemer med den.
    Som sagt kan bagdæmper være lidt slatten hvis den er fra 97 som kan være den største omkostning for at det spiller.


  • #8   9. jun 2019 Okay. Nu ved jeg ikke hvad en ny/renovering af dæmper koster, men sådan nogle ting overkommer jeg. Jeg er mest på vagt over motor/gearkasse problemer. Læste at R1 generation 1 havde bøvl med et 2. gear bla.... Sådan nogle issues er rare at kende til. Men du har ret... Den er 22 år gammel og kører endnu smiley

  • #9   9. jun 2019 2 gear kan der være problemer med på alle motorcykler. Hvis du har erfaringer med motorcykler af den størrelse skal du prøve at køre 2 gear helt ud og slip gassen igen. Hvis den springer ud af gearet er der noget galt.
    Det er hovedsageligt 2 gear dette sker.


  • #10   9. jun 2019 Har ingen erfaring med cykler i den størrelse. Er det en indikator for de har været kørt hårdt? Jeg ville nok aldrig opdage denne fejl hvis det kun er der den vil springe ud af gear. Jeg vil gerne have en cykel til "søndagsbrug med blød hat", men synes den er rasende flot og lyder garanteret ligeså godt

  • #11   9. jun 2019 Den er pæn til søndags brug men man skal jo lige prøve hvad sådan en kan. smiley
    Vi snakker Ca. 120km,t i første gear. 160 i anden, og Ca. 200 i 3.
    Så har du 4,5,6 gear til en topfart af min. 280km,t.
    Ikke at man skal prøve hvor hurtigt den kan køre, men man skal feks. Lige prøve 2 gear helt ud. Og der går det voldsomt stærkt. Så pas lidt på i starten!


  • #13   9. jun 2019 Hi hi. Du har sat dig ind i tingene smiley
    Ja du kan sagtens køre lang ture på den.
    Det med at orientere sig bagud med at dreje hovedet, er selvfølgelig svære end når man ikke sidder ret op.
    Stumper til den er renoverings Kit som du altid kan få fat i.
    Bøsninger, pakninger, nyt indmad i karburator osv.
    Exup har jeg også på min. Jeg ved ikke helt præcist hvad det gør, men det er et spjæld der åbner og lukker i udstødningen.
    Jeg er blevet fortalt at det er benzin besparende, som nok skal passe da min køre 18km på en liter benzin. Men det har ikke indflydelse på motorens ydeevne og funktion!


  • #15   9. jun 2019 Overset cykel? Der er ikke mange til salg af dem, men er det fordi der ikke er solgt ret mange, eller er det fordi folk der har dem ikke vil af med dem igen?

    Den rasler i exup ventilen - det må jo så være gode tegn smiley
    Kanon med de gode anmeldelser - synes den er pisse fed, og hvis I siger det er en god solid cykel, jamen så er det sgu nok bare at få den købt.


  • #16   10. jun 2019 #14
    Det giver mening. Min fzs 1000 havde jeg slet ikke i tankerne da jeg skulle have ny mc. Den stod hos en forhandler hvor jeg var lun på en anden mc.
    Jeg skulle lige prøve den fzs1000 og jeg var solgt.
    Super fedt træk den har, og den motor blev jeg forelsket i. Den trækker nemlig solidt fra bunden af. smiley


  • #18   10. jun 2019 Fed bike, jeg var rigtig glad for min det år jeg havde den. Jeg er selv 190 høj, og sad perfekt på den. Og så har den et look der stadig er tidssvarende i forhold til andre bikes fra 97

    Det første jeg gjorde var at smøre exup ventilen og skifte olien. Jeg kørte næsten 10000km helt problemfrit på den, og min brugte ingen olie på den distance

    Min havde gået ca det samme og blev solgt for 25000kr i foråret


  • #19   11. jun 2019 Lige et tillægsspørgsmål til jer der kører på sådan en maskine...
    Siddestillingen... Er den udpræget sportsagtig hvor man ligger helt sammenkrøllet, eller er den mere touring agtig? Min 2m krop er absolut ikke til førstenævnte


  • #20   12. jun 2019 Søg på cycle ergo, der kan du sammenligne til det hjertes begær smiley

  • #21   12. jun 2019 Kender godt den side. Og ja - den kan også give et indtryk af det, men det skønneste er nu at høre det fra folk der fysisk har prøvet ??

  • #22   12. jun 2019 Det er nok en mellemting mellem de 2.

    Måske du skulle kigge efter en Honda CBR1000F, eller vride pungen 5-10000 mere og se på en Honda Blackbird


Kommentér på:
Yamaha yzf 1000r - plus og minus?

Annonce