779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Yamaha DT 125ccm - mere km/t? Yamaha DT 125ccm - mere km/t?

Hej. Jeg har en Yamaha DT 125ccm.
Den kan kører omkring 110km/t med 16-50 gearing.
Kan jeg hente mere fart ved at skifte gearing?

Jeg synes nemlig den meget let kommer op i mange rpm i 1. gear.
Kan den trækker en hjører gearing? - hvilken?

Den 4T på toppen.. så derfor tænke jeg måske at det kunne hjælpe lidt??

Nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha DT 125ccm - mere km/t?
  • #1   15. aug 2007 Det kommer jo an på hvor mange omdrejninger den tager når du køre de 110. Hvis den ikke kan trække topgearet helt ud vil du ikke få andet end en mere sløv acceleration og lidt lavere omdrejninger generelt.

• #2   15. aug 2007 for tandhjul er ikke så dyre køb et 17t måske 18t.....
    og prøv dig lidt frem

• #3   15. aug 2007 det er omkring de 7000rpm den tager i topgear...

• #4   15. aug 2007 ja okay. jeg vil prøve mig lidt frem....

• #6   15. aug 2007 nøjes med at køre ned ad bakke, eller køb en der er større.

• #7   15. aug 2007 Hvordan kan en 2-takter 4-takte??

• #9   15. aug 2007 Ikk for at rette på dig mikkel, men når den 4 takter er det altså fordi den får for MEGET benzin.. Den skal dyses ned.. smiley

Prøv evt. at tjekke om den kan justeres ned i gasspjælds nålen.. Der sidder en lille låsering på nålen nede i bunden af spjældet.. Dette kan gøres ved at afmontere toppen af karburatoren.. Låsen skal flyttes op i toppen af nålen.. Derved får den en smule mindre at leve af..

• #10   15. aug 2007 kan man så ikke bare tjekke hvordan tændrørne ser ud?

• #11   16. aug 2007 Anders lige en sidebemærkning fra en tidliger 2 takts køre hvis du får den dysset alt for lavt risikere du den brænder toppen af stemplet (er prøvet) dvs. der bliver hul i stemplet.

• #12   16. aug 2007 en for lav dyse alene resulterer ikke i en nedsmeltning ...
    men den risikerer at varmesætte sig ! voldsomt med seriøs skade til følge smiley
    tændingsfejl kan brænde det fineste runde hul i dit stempel
    men det lyder som om den får alt for meget benzin , kan også skyldes luftfilter der er lukket helt til eller chokeren der hænger (for meget saft i forhold til luften) start med luftfilter ...
    så det ikke sikkert det nødvendigt med gearing

• #13   16. aug 2007 Nu skriver du ikke hvilke årgang vi snakker om. Er den vandkølet, og med/uden YPVS? Min TDR125 køre med samme motor som DT125R, og den trækker ud til rødt felt med en 16/52 geering. Men så ligger topfarten også kun på ca. 125 km/t.

Jeg ville starte med det mest basale, nyt tændrør og rense/udskifte luftfilter. hjælper det ikke, så prøv at afmonterer kaburatoren og rense den. Prøv at tappe to et glas benzin af, med benzinhanen på on og res. Er der meget vand i, vil jeg anbefale at du tømmer tanken helt. Det hjalp lidt på min.

Prøv overstående, og vend gerne tilbage med nyt info smiley

Kommentér på:
Yamaha DT 125ccm - mere km/t?

Annonce