1.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Motor mislyde cbr Motor mislyde cbr

Har fået et problem med min elskede smiley (CBR 600) Skiftede olie og filter her i søndags. Da det var klaret, startede jeg hende. men ak....... en underlig mislyd fra motoren. En nærmest knitre lyd (Lidt ligesom en udstøningsrør der er varmt)
Det var der ikke før jeg skiftede olie og filter.
En sagde at det er kædestrammeren, men sku da være underligt at det lige sku komme efter olieskift.
Så var der road raceren, (osse ham der solgte olien og filteret) der sagde at det ku være manglende olietryk.
Nogen der ka hjælpe mig med dette problem ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor mislyde cbr
  • #1   17. aug 2007 er det kun i starten når du starter den op? , - olielampen hvad siger den? - oliestand?
    På kold motor kan man tydeligst høre en knastkæde/strammer der trænger til et skift, - har jeg ladet mig fortælle.

mvh Offslow

• #2   17. aug 2007 Det er ikke en gnist der spring fra et tændkabel/rør ?

P.s. Det er satme en lækker F4 du har, helt vild med farverne smiley

• #3   17. aug 2007 Det er på kold motor, men forsætter osse selvom den blir varm, altså hele tiden.
    Olielampen slukker som den ska.
    Olie standen er perfekt !
    Ang. knastkæde/strammer har jeg osse hørt at man ikke var i tvivl, når den sku stå for tur. En slags resle lyd, og det er det ikke. mere knitren

• #4   17. aug 2007 Der var smøretryk på motoren da du startede den op ikke ?
    For sådan en motor skal ikke snurre rundt ret lang tid uden smøring før den kan tage skade.

• #5   17. aug 2007 Du er ikke i tvivl hvis det er knastkæden, så kommer der en temmelig høj rasle lyd fra motoren. Knastkæden vil ikke knitre...
    Der er ikke kommet noget snavs med ind i motoren ved oliepåfyldning som kan sige lidt sjove lyde i oliepumpen ?

Kan det tænkes det er noget andet der er gået gået i stykker, som slet ikke er relateret til olieskift ?

• #6   17. aug 2007 Søren L [Struer] : tak. er osse glad for den. din er sq osse mega lækker. vildt fræk i sort. Lyder helt bestemt fra motoren. lyden følger omdr, hurtigere ved flere omdr.

• #8   17. aug 2007 J [Lyngby/Lolland] L : Der var helt nyt filter og 3,3 l oile på. Tror ikke der er kommet noget ind i motoren. der var kun åbent under påfyldning.
    Ved ikke hva der sku være galt. Det kom som sagt første gang den sku startes efter olieskift, 2 min efter olien var på og proppen sat på.

• #9   17. aug 2007 Jeg ville også gætte på knastkædestrammeren.... Jeg havde en som døde efter kun 1000km. Den raslede ikke vildt meget, men der var en lidt underlig lyd... kunne måske godt opfattes som knitren...

Efter et skift så forsvandt lyden...

Har du fyldt en tyndere olie på end den som var på... for det kan godt ændre ændre lidt på motorlyden en smule...

• #10   17. aug 2007 Det er samme olie, men bel ray, mener jeg den hedder. Det skulle være en vildt go olie. Det er en road racer som kører dm serien der selv kører med den.

• #11   17. aug 2007 har selv en lille teori : At filteret måske ikke har samme gennemgang som det andet. og derfor ikke er det rette olietryk. Har overvejet at ta olien af og sætte det gamle filter på, og derefter hælde det på igen. For at udelukke filteret som sønderen

• #12   17. aug 2007 jep j : Jeg vil i morgen se på alle de fakta, så vender jeg tilbage......... tror måske at filteret ikke er orginalt. hvis det ikke er, ka det så være det ?

• #13   19. aug 2007 Intet nyt endnu, ska rejse på ferie i morgen (bil), så jeg når ikke at se på den inden. så den må vente en uge. Har dog fået at vide at olien er den rigtige ! Tak for interessen, kommer en update lige så snart jeg finder ud af noget smiley

• #14   28. aug 2007 har semme problem med min, lige som jesper l fortæller

Kommentér på:
Motor mislyde cbr

Annonce