{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Suzuki SV650N vs Yamaha XT660X {{forumTopicSubject}}

Hey MCG!

Efter et års tid uden mc må jeg nok erkende, at jeg bliver nødt til at anskaffe mig en ged igen smiley

Jeg er ikke i tvivl om, at den jeg skal have skal være en, hvor jeg sidder rimelig oprejst - altså noget street eller lignende.

Jeg har to specifikke i kikkerten - de to som nævnt i overskriften.

De er nogenlunde lige gamle (2005-2007-modeller), har kørt ca. det samme og koster også ca. det samme.

Jeg er meget i tvivl om, hvilken en jeg skal gå med, og det her jeg gerne vil have jeres mening om det - og gerne erfaringer, hvis nogen af jer har kørt begge maskiner.

Jeg har selv haft en SV650S tidligere, og var egentlig glad nok for den, men synes ikke jeg sad godt på den, og derfor solgte jeg den til fordel for en street-cykel (en Z750). Derfor er jeg sikker på, at hvis jeg skal have mig et SVin igen, skal det være en naked.

XTX'eren synes jeg er fed, og har altid været vild med motards. Jeg har kun kørt en XT'er en enkelt gang på Kreta - og den var træt, så det tænker jeg ikke jeg kan tillade mig at sammenligne med. Jeg er lidt nervøs for, at den "kun" har 48 hk, og en topfart på ca. 160 km/t, om den bliver for kedelig hurtigt, men omvendt er det sjældent jeg får lyst til at køre hurtigere end 160... det er mere accelerationen jeg synes er sjov.

Cyklen skal primært bruges til og fra arbejde (i København), og ellers lidt svingture i ny og næ når tiden er til det.

Fyr løs med jeres meninger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki SV650N vs Yamaha XT660X
  • #1   18. jun 2019 Klart Yamaha'en.. Du får motard(lignende) køreegenskaber uden at skulle servicere den hele tiden, og derudover fungerer den også fint til daglig. Man kan argumentere for at SV650 er en god 'opskrift' som har fungeret i mange år, for det er det helt sikkert, meeeeen er dens tid ikke også ved at være forbi? Den ses overalt, prøv noget nyt smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   18. jun 2019 Prøvetur... En lang prøvetur.

    Der er fordele og ulemper ved begge, men dem opdager du kun ved at prøve dem.

    En af de fedeste ting ved en XTX er netop den lineære men afdæmpede power. Den er utroligt tilfresstillende at køre på, når den har mere undervogn og bremser end den har kræfter.
    Vejer du over 80 kilo, er det dog en god ide at opgradere fjedre på den.

    SV er gennemprøvet og velkørende, men knap så inspirerende. Argumentet imod den, skal ikke være at der er mange af dem, for det gør sig gældende for størstedelen af de MC'er der er på det danske marked.

    Som sagt - prøvetur... smiley


  • #3   18. jun 2019 XT'eren har færre HK, egner sig ikke til motorvej eller to personer. Til gengæld har den et fint moment og du kan let overskue trafikken da den er høj.

    SV'eren er kedelig og almindelig, til gengæld kan du bedre køre to og på motorvej.

    Jeg ville vælge XT'eren, men ville altid tage en lang prøvetur for at se om der skulle være et eller andet som specifikt ikke virker for mig og min ergonomi.

    Jeg havde selv en XT600 og har også kørt på den i København. Det fungerede fint og jeg manglede ikke HK.


  • #4   18. jun 2019 Fordommene trives fint her ser det ud til smiley
    Men hvis man har haft SV650 (omend i sportsudgave) kan det da være meget fint at prøve noget helt andet.


  • #7   18. jun 2019 Tak for svarene allesammen. Skal selvfølgelig prøve dem begge, men det med en laaaang prøvetur bliver nok svært når det er hos private smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   18. jun 2019 Da jeg stod over for den udfordring i 2006, var der kun 2 ud af måske 20 der sagde fra, da jeg gjorde dem opmærksom på mine hensigter - alle private.

    Nu er det jo ikke halve og hele dage vi snakker om, men en times tid er jo ikke urimeligt.
    Du kan evt tilbyde at fylde tanken op, og lægge noget i depositum.


  • #9   18. jun 2019 Cool, og god idé. Jeg vil forhøre mig om det er muligt så smiley

  • #10   19. jun 2019 Har haft begge - dog som strada 660 (samme motor) og sv650s

    Begge er virkelig fine cykler i min verden, og man indser efterhånden at man ikke behøver 200hk for at have det sjovt.

    1 standeren har en virkelig fed karakteristik, men je synes dog motoren har et meget lille arbejdsområde, hvor den virker “tilpas” - sv650 er lidt mere “hverdags” og med mere overskud

    Men ja som sajmon siger ta en laaang prøvetur - det er mange incl mig selv for dårlig til, da man ikke føler man kan tillade sig det


Kommentér på:
Suzuki SV650N vs Yamaha XT660X

Annonce