Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lifan sg 250-4
  • #1   18. aug 2007 Lifan er en cykel man køber, kører på, og smider væk efter 2-3 år når den er slidt op. Spørger du mig personligt, så ville jeg finde en ældre japaner cykel i stedet.

• #2   18. aug 2007 Den skal jo også kun holde i 2-3 år... Og den er jo billig så det jo ligemeget om den går i stykker efter 2 år...

• #3   18. aug 2007 Jamen den ER billig. Ingen tvivl om det. Kan man holde den i tørvejr kan man da også holde den nogenlunde pæn.

Men som sagt ville jeg stadig foretrække en ældre japaner, da der både er mere træk, kvalitet og køreglæde i den, også selv om den måske er 25 år gammel!
    Men det er som jeg skriver blot min egen mening.

• #4   18. aug 2007 Problemet er, hvis du skal køre den ind til garanti rep. hele tiden....det bliver irreterende...

• #5   18. aug 2007 Jeg kan se du er 17. Sådan en 250'er kineser er jo trods alt ikke hurtigere end en sports-tunet scooter i optræk.

• #6   18. aug 2007 Enig med Jesper.....jeg ville også hellere købe en brugt japaner....

• #7   18. aug 2007 Den kan køre 130.. Det er en del mere end min scooter som kun rende 100...

• #8   18. aug 2007 12 HK...fx...er ca det en havetraktor har...

• #9   18. aug 2007 Det ER altså køb og smid væk kvalitet det kineserværk. Har set og kørt sådan en. Chromet er rustet væk allerede efter ½ år og diverse bolte og skruer rasler af den.

• #10   18. aug 2007 køb en brugt japaner.. de holder længere.

ja du siger at topfart er 130 km/t ... men det er de færreste der tør køre så hurtigt på dem.. fordi de føler at deres liv er i overhængende fare når de kommer op over 100 km/t.

• #11   18. aug 2007 Sikke noget fis!!

Min Kinøjser er 2 år og den regner jeg med har mange års levetid endnu!

Grunden til de er billige er at købekraften mellem EU og Kina er helt vanvittig. Samtidig er de Danske afgifter skruet sådan sammen at Kinesiske cykler betaler næsten ingenting i afgift.

• #12   18. aug 2007 Lifan har 19 hk... Men martin l.. Kan du så anbefale at jeg køber den lifan? Den skal max haolde 2 år...

• #13   18. aug 2007 hvis du skal have en kinerser cykel så tag ud og prøv at se et par stykker som er brugte.... så kan du se hvordan de kommer til at se ud, du kan spare en del tid og penge på alle de første services... og du kan også spare et par tusinde.....

men køb hellere en lidt ældre honda, det tror jeg du vil blive mere glad for...
    efter at dette er det råd som kommer fra mange sider, når man bla læser tests osv...
    de har meget drålige bremser, dårlige dæk osv osv osv

men man får kun hvad man betaler for

• #14   18. aug 2007 Alexander, prøv at spørge på kinojserklubben.dk . Der er mange som har den model, så de kan fortælle dig om fordele og ulemper.

Du har 2 års reklamatationsret, men husk at vælge en ordentlig forhandler og ikke en af de der kræmmermarked hustlere.

Martin P: Nej, man får IKKE hvad man betaler for. Køber jeg en Japansk 1000 kubikker betaler jeg 50.000 kr i afgift til staten. Disse penge for jeg IKKE en bedre MC for. Hvis jeg køber en geely puma betaler jeg 0 kr i afgift.

• #15   18. aug 2007 Vi har ikk motorveje på bornholm;)

• #16   18. aug 2007 jeg ville købe en 250 yamaha virago istedet... koster det dobbelte er 3 gange så pæm og holder 16 gange så godt...

• #17   18. aug 2007 Okay.. Tak for svaret Peter:D
    Og tak til jer andre også

• #18   18. aug 2007 Ud og prøv en, før kan du ikke danne dig et indtryk, og får kun folks personlige meninger.

Jeg ville også have en Lifan 250 da jeg begyndte at tænke på kørekort, jeg var overvældet af den billige pris, og hvor pæne de så ud når de var nye, bestilte en hjem fra mc4you og gik og ventede på den.
    Jeg prøvede så min kollegas Lifa hjem fra arbejde, og jeg syntes den var så kedelig at køre på, det går alt alt for langsomt og trækket er nærmest ikke eksisterende, så jeg tog hjem og afbestilte minLifan med det samme.

Pointen med det hele- Du skal ud og prøve et par cykler før du bestemmer dig.

• #19   18. aug 2007 Som "kinøjser-ejer" vil jeg - som andre allerede har pointeret - mene, at en Lifan 250 sagtens kan holde i 2 år. Samtidtig er motoren en godt gennemprøvet Honda-motor (Rebel / CMX), så den skal nok holde. Med små 20 heste er den jo heller ikke ligefrem hårdt tunet... smiley

• #20   18. aug 2007 Jeg blir simpelthen SÅ rystet over alle de fordomme der kommer på banen her, så snart der blir spurgt ind til en kinøjser.

Såfremt disse maskiner ikke kunne bremse, så kunne de heller ikke indregistreres, at dækkene er af en ringe kvalitet er da til at løse - iøvrigt trækker sådan en 250 Lifan da mindst lige så godt som en tilsvarende Japaner med samme effekt - men bevares, den imponerer da ikk lige så meget som en Dragstar eller lingnede.

At chromen ikke kan holde er det rene sludder, jeg har en kammerat der købte en JinLun 150 til at køre mellem job og hjemmet, den kørte både i snestorm, regnvejr og seføli tørvejr, men da han solgte den så den ud ligesom en ny, naturligvis var den blevet sprøjtet med noget beskyttelse, men det gør man vel også hvis man dyrker vinterkørsel på en Japaner eller? Med til historien hører, at da vi skulle starte eden efter flere måneders stilstand, sprang den lige igang, hvor mange Japanere gør det efter vinter pausen?

Og ja, jeg har selv en Lifan 250-4 til at stå til hyggeture, men som det fremgår af min profil, er det jo ikke det eneste jeg har prøvet at køre på, så jeg vil mene jeg har noget at sammenligne med. ;o)

• #21   18. aug 2007 Hehe okay morten.. Men tænkte lige om ikk en JinLun 150 og en Lifan 250-4 ikk er samme maskine? De ligner godt nok da hinanden hva?

• #22   18. aug 2007 Alexander:

Jinlun og Lifan er IKKE samme maskine, selvom de ligner hinanden meget, der er forskel på f.eks. forgaffel og andre småting, ligesom kvaliteten på malingen ikke er den samme - men i det store hele minder de ret meget om hinanden.

Dog vil jeg fraråde dig at købe en 150, den er for "lille"

I øvrigt synes jeg også en Kinøjser er en glimragende begyndercykel, den er til at betale, stumperne er billige og skulle du crashe på den, så behøver du ikk ærgre dig både gul og grøn.

• #23   18. aug 2007 John K:

Jamen hvorfor er det nu lige, at der er noget galt i at argumentere for en kinøjser pga. prisen, synes du ikke selv det er rimelig væsentligt hvor mange penge man skal investere.

I øvrigt skal du da ikke prædike kvalitet, tjek lige diverse tråde i forummet her, det flyder med folk der har bøvl, problemer og ærgrelser med deres Japaner maskiner, faktisk er det mere reglen end undtagelsen, at selv dyre maskiner kun køre relativt få kiometer, så rasler knastkæden som en kasse skruer - men det er bare heeeelt iorden, for sådan har det altid været med f.eks. Honda og det er bare charmen ved sådan en - som jo ellers skulle være noget af det bedste.

Jow jow - der er i sandhed snobberi inde over her, problemer med Japanere er bare topdollar, men hvis det er med en Kinøjser, så ka folk sgu bare lære at købe noget ordentligt.

Ja neeemli ja.

• #24   18. aug 2007 John K:

Jeg har sgu oplevet talrige eksempler på japanere der ikke har været særligt vilde med at slå igang efter vinteren - ligesom det har været tilfældet når jeg har været ude at kigge på brugte cykler.

• #25   18. aug 2007 Jeg kan ikke se det store problem i at køre på en kinøjser de første par år indtil du får det store kort, men du er nødt til at prøve en først, det er jo ikke sikkert at du befinder dig godt på den. En af grundene til at en kinøjser måske har ry for ikke at holde så godt, er måske ejerne, da nogle af dem nok ikke går så meget op i deres cykel, som dem der har investeret en del flere penge i deres cykler. Den sidste kommentar må selvfølgeligt være på min egen regning.

• #26   18. aug 2007 Ingen tvivl om, at den væsentligste grund til "Kinøjsernes" succes er prisen. Og med rette vil jeg mene. Ikke alle har 50.000-100.000 kr eller mere at spendere på en MC. Men her er muligheden for at blive Motorcyklist for en billig penge. Og - ja de har deres begrænsninger, Kina-MCerne. Men mon ikke de, der køber én, er klar over at det ikke er en BMW man får? Jeg har det sådan: Hvis ikke Kina-MCerne fandtes, ja, så havde jeg ikke RÅD til at køre MC (ved godt, at dette lyder utroligt i dagens *nyrige* Danmark)

• #27   18. aug 2007 Det KAN jo faktisk ikke diskuteres. Et faktum er at kinesisk bygge- og materialekvalitet slet slet ikke er på højde med stort set alt andet. Både biler og mc'ere frarådes det at købe. Biler der krøller sammen som en harmonika helt ind til bagsmækken, men som stadig bliver solgt i DK pga. "den er billig". Bremser på kinesiske mc'ere som er lige så ringe som på en Yamaha Jog. Bliver også købt og solgt "den er jo billig". Ja hurra hurra.

Jo færre der køber de her billige pis-biler og mc'er, jo færre af de livsfarlige køretøjer kommer der på vejen.

Ang. knaststrammere der rasler på Honda'er er det jo på 10-20 år gamle maskiner.
    Om 10-20 år ligger der en kinagrill hvor der før lå en fang-tang-ting motorcykelfabrik.

• #28   18. aug 2007 At sige at Kinesiske motorcykler ruster er lige så dumt som at sige at blå biler ikke kører langt på literen.

Der findes over 200 forskellige Kinesiske MC producenter. Deres kvalitet rangerer fra det værste skidt til top-kvalitet.

Der er visse krav til bla sikkerhed som en MC skal bestå før den kan godkendes i EU. Desuden er de fleste Kinersere kopier af gamle gennemprøvede Japanske konstruktioner.

Jeg mener Kina-MC er de nye MZ'ere. De har bare den fordel at de er meget pænere.

• #29   18. aug 2007 Whatever rocks your boat.

• #30   19. aug 2007 Hvor var koreanerbiler for 10 -15 år siden??
    Hvor er kinacykler om 10 - 15 år??
    Ved godt at det ikke kan bruges til noget her og nu, men alle skal begynde et sted, og det gælder både fabrikanterne og de nyuddannede mc`ister.

• #31   19. aug 2007 Peter Humlebæk-->

Det var dog en af de mere alternative regnestykker jeg har set.. smiley

• #32   19. aug 2007 Om ikke andet er det jo interessant at se hvor Kina-cyklerne befinder sig om 10-15 år. Måske stiller Lifan og Zongshen op til RoadRacing side om side med Ducati og CBR-Hondaer. Hvem ved?

• #33   20. aug 2007 Bare for at træde nogen over tæerne, så syntes jeg du skal købe dig en kineser-cykel. Og ikke sådan et gammelt og grimt lig af en japaner.
    De gamle japanere er tudegrimme, rustne og malingen er skallet af. Køb dig hellere en spritny kineser. De er meget flottere og du har 2 års reklamationsret.

Du skal bestemme med hjertet og hvad du vil blive mest glad for.

(Jeg har intet imod japanere, jeg har kun skrevet ovenstående for at pisse lidt på dem, der ikke kan acceptere kinesercyklernes indtog. TAG NU DE SKYG-KLAPPER AF! Der findes andet en janpanere!)

Kommentér på:
lifan sg 250-4

Annonce