2.470 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
33 Svar
lifan sg 250-4 lifan sg 250-4
Hey:D
Jeg er 17 og skal til at købe mc..Jeg har tænkt mig at købe en lifan sg 250 og ville lige høre om i syns det er fornuftigt..
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 63 Svar: 238
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Men som sagt ville jeg stadig foretrække en ældre japaner, da der både er mere træk, kvalitet og køreglæde i den, også selv om den måske er 25 år gammel!
Men det er som jeg skriver blot min egen mening.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.699
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 63 Svar: 238
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.699
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
ja du siger at topfart er 130 km/t ... men det er de færreste der tør køre så hurtigt på dem.. fordi de føler at deres liv er i overhængende fare når de kommer op over 100 km/t.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Min Kinøjser er 2 år og den regner jeg med har mange års levetid endnu!
Grunden til de er billige er at købekraften mellem EU og Kina er helt vanvittig. Samtidig er de Danske afgifter skruet sådan sammen at Kinesiske cykler betaler næsten ingenting i afgift.
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 63 Svar: 238
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
men køb hellere en lidt ældre honda, det tror jeg du vil blive mere glad for...
efter at dette er det råd som kommer fra mange sider, når man bla læser tests osv...
de har meget drålige bremser, dårlige dæk osv osv osv
men man får kun hvad man betaler for
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Du har 2 års reklamatationsret, men husk at vælge en ordentlig forhandler og ikke en af de der kræmmermarked hustlere.
Martin P: Nej, man får IKKE hvad man betaler for. Køber jeg en Japansk 1000 kubikker betaler jeg 50.000 kr i afgift til staten. Disse penge for jeg IKKE en bedre MC for. Hvis jeg køber en geely puma betaler jeg 0 kr i afgift.
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 63 Svar: 238
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 63 Svar: 238
Og tak til jer andre også
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Jeg ville også have en Lifan 250 da jeg begyndte at tænke på kørekort, jeg var overvældet af den billige pris, og hvor pæne de så ud når de var nye, bestilte en hjem fra mc4you og gik og ventede på den.
Jeg prøvede så min kollegas Lifa hjem fra arbejde, og jeg syntes den var så kedelig at køre på, det går alt alt for langsomt og trækket er nærmest ikke eksisterende, så jeg tog hjem og afbestilte minLifan med det samme.
Pointen med det hele- Du skal ud og prøve et par cykler før du bestemmer dig.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.496
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
Såfremt disse maskiner ikke kunne bremse, så kunne de heller ikke indregistreres, at dækkene er af en ringe kvalitet er da til at løse - iøvrigt trækker sådan en 250 Lifan da mindst lige så godt som en tilsvarende Japaner med samme effekt - men bevares, den imponerer da ikk lige så meget som en Dragstar eller lingnede.
At chromen ikke kan holde er det rene sludder, jeg har en kammerat der købte en JinLun 150 til at køre mellem job og hjemmet, den kørte både i snestorm, regnvejr og seføli tørvejr, men da han solgte den så den ud ligesom en ny, naturligvis var den blevet sprøjtet med noget beskyttelse, men det gør man vel også hvis man dyrker vinterkørsel på en Japaner eller? Med til historien hører, at da vi skulle starte eden efter flere måneders stilstand, sprang den lige igang, hvor mange Japanere gør det efter vinter pausen?
Og ja, jeg har selv en Lifan 250-4 til at stå til hyggeture, men som det fremgår af min profil, er det jo ikke det eneste jeg har prøvet at køre på, så jeg vil mene jeg har noget at sammenligne med. ;o)
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 63 Svar: 238
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
Jinlun og Lifan er IKKE samme maskine, selvom de ligner hinanden meget, der er forskel på f.eks. forgaffel og andre småting, ligesom kvaliteten på malingen ikke er den samme - men i det store hele minder de ret meget om hinanden.
Dog vil jeg fraråde dig at købe en 150, den er for "lille"
I øvrigt synes jeg også en Kinøjser er en glimragende begyndercykel, den er til at betale, stumperne er billige og skulle du crashe på den, så behøver du ikk ærgre dig både gul og grøn.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
Jamen hvorfor er det nu lige, at der er noget galt i at argumentere for en kinøjser pga. prisen, synes du ikke selv det er rimelig væsentligt hvor mange penge man skal investere.
I øvrigt skal du da ikke prædike kvalitet, tjek lige diverse tråde i forummet her, det flyder med folk der har bøvl, problemer og ærgrelser med deres Japaner maskiner, faktisk er det mere reglen end undtagelsen, at selv dyre maskiner kun køre relativt få kiometer, så rasler knastkæden som en kasse skruer - men det er bare heeeelt iorden, for sådan har det altid været med f.eks. Honda og det er bare charmen ved sådan en - som jo ellers skulle være noget af det bedste.
Jow jow - der er i sandhed snobberi inde over her, problemer med Japanere er bare topdollar, men hvis det er med en Kinøjser, så ka folk sgu bare lære at købe noget ordentligt.
Ja neeemli ja.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
Jeg har sgu oplevet talrige eksempler på japanere der ikke har været særligt vilde med at slå igang efter vinteren - ligesom det har været tilfældet når jeg har været ude at kigge på brugte cykler.
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.496
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
Jo færre der køber de her billige pis-biler og mc'er, jo færre af de livsfarlige køretøjer kommer der på vejen.
Ang. knaststrammere der rasler på Honda'er er det jo på 10-20 år gamle maskiner.
Om 10-20 år ligger der en kinagrill hvor der før lå en fang-tang-ting motorcykelfabrik.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Der findes over 200 forskellige Kinesiske MC producenter. Deres kvalitet rangerer fra det værste skidt til top-kvalitet.
Der er visse krav til bla sikkerhed som en MC skal bestå før den kan godkendes i EU. Desuden er de fleste Kinersere kopier af gamle gennemprøvede Japanske konstruktioner.
Jeg mener Kina-MC er de nye MZ'ere. De har bare den fordel at de er meget pænere.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
Hvor er kinacykler om 10 - 15 år??
Ved godt at det ikke kan bruges til noget her og nu, men alle skal begynde et sted, og det gælder både fabrikanterne og de nyuddannede mc`ister.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
Det var dog en af de mere alternative regnestykker jeg har set..
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.496
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
De gamle japanere er tudegrimme, rustne og malingen er skallet af. Køb dig hellere en spritny kineser. De er meget flottere og du har 2 års reklamationsret.
Du skal bestemme med hjertet og hvad du vil blive mest glad for.
(Jeg har intet imod japanere, jeg har kun skrevet ovenstående for at pisse lidt på dem, der ikke kan acceptere kinesercyklernes indtog. TAG NU DE SKYG-KLAPPER AF! Der findes andet en janpanere!)
lifan sg 250-4