827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Christoffer D
Christoffer D
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 81

Rookie. Diverse spørgsmål. Rookie. Diverse spørgsmål.

Hej alle sammen.

Jeg er en dreng på 19 år, jeg har bil, men savner alligevel noget med 2 hjul, så nu vil jeg have en motorcykel. Dette medfører selvfølgelig en masse begynder spørgsmål, som i sikkert har svaret på mange gange.
Jeg har søgt lidt på siden, og fundet diverse svar, men jeg vælger alligevel at oprette mit eget emne, for det er vel det et forum er til for.

Jeg har idag været henne på amagertrafikskole og har fået et "tilbud" på 7999 + kørerprøve.

Jeg har ingen hensigt om at nå at kører på min egen cykel i år, men 1. marts 2008 SKAL jeg være kørende smiley

1: Er der noget jeg skal vide inden jeg begynder på kørekortet?

2: Jeg har allerede kigget efter diverse cykler, og jeg vil gerne have en Suzuki GSX-R 250. Så jeg vil gerne hører alle jeres erfaringer med dette cykel.

3: Evt. andre cykler i kan anbefalde.. Gerne links smiley

4: Hvordan servicere man en cykel? Og hvor langt kan den kører? Hvordan er det med rust, sliddele osv?

Jeg vil cirka bruge 20.000 på en motorcykel, da jeg også har bil og andre interesser..

Håber i kan hjælpe mig igang så vi kan mødes på landevejene.

Med venlig hilsen Christoffer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rookie. Diverse spørgsmål.
  • #1   21. aug 2007 Hov jeg glemte helt forsikring: Jeg er 19, bor i 2300 og skal bare have ansvar. - Kan i give en cirka pris?

• #2   21. aug 2007 20.000 er ikke meget til mc, specilet når du også skal have ordentligt udstyr som hjelm handsker og så videre... en baby gixxer som du nævner er vist en fin og ganske populær lille hidsig maskine... men den skal drosles hvis du skal kører på den da du kun må kører med 34 heste..

• #3   21. aug 2007 Forsikringen er omkring 2600kr/år ved GF-Forsikring.

vil sige at 20.000 er lige i underkanten, men hvis du har 30.000 og køber om vinteren er der mange gode køb.

CB400Super Four ca. 1996
    Yamaha SZR 660 ca. 1999

• #4   21. aug 2007 Host GF kan du få ansvar for lige omkring 2k kr. Mht udstyr bliver du nød til at lægge mindst 5k kr. fra til det også.
    Tror godt det kan være svært at finde en ordenlig GSX-R 250 til den pris. Pas på for de har næsten alle sammen fået mange tæsk og motoren kan nemt være ved at give op da de jo kan trække ganske mange omdrejninger sådan nogle små djævle. Men prøv at skriv til nogle af dem her på forum der har den omtalte model, de kan måske dele lidt erfaringer.

• #5   21. aug 2007 Jeg har allerede en rigtig god hjelm.. Men hvad koster dragt hansker og sko cirka? Kan man få noget ordenligt brugt?

Er der penge og spare om vinteren på køb af bike?

John: Jeg checker dem lige ud..

PS: Kan man få noget GOD / LARM lyd ud af sådan en GSX-R 250?

• #6   21. aug 2007 Sådan en Yamaha SZR er fed... Men det bliver altså for dyrt..

20-25.000 .. det skal det ikke komme an på hvis man får noget ordenligt. smiley

• #7   21. aug 2007 www.bikesbybruun.dk

• #8   21. aug 2007 Jeg har en GSX-R 250, og ja de kan larme ganske ok, men larm er jo ikke alt. Lyd er derimod lidt bedre...hehe

Og du skal nok mere op end 20k for at få en GOD 250'er der ikke er kørt helt død.

Tøj osv er små dyrt, men du kan være heldig at finde fx dragten lidt brugt, til ok penge.

• #9   21. aug 2007 Okay... Brian.. Er du ellers glad for din cykel? Hvor driftsikker er den? km/L. osv? smiley

Evt. et lyd klip med den? smiley

• #10   21. aug 2007 Søren: Kunne man evt. "bestille" en cykel hos dig, så man ved den er i god stand osv.

HVIS det kan lade sig gøre, ville man så overhovedet kunne lande ved omkring 25.000 kr?

• #11   21. aug 2007 En mini gixxer er en fin lille racer til de penge du har og gøre med.
    Mht. til tøj kommer det nok også an på om du vil ha' tekstil ellr læder.
    jeg købte spritnyt tøj (tekstil), støvler og handsker i år for under 2000,- Kan så godt være at det ikke er mærkevare, men det er vind/vandtæt og har beskyttelse "indbygget"

• #12   21. aug 2007 Check den her side, der er alt hvad du vil vide.

(link fjernet)

• #13   21. aug 2007 Jeg havde selv en Honda CB 450 S som min første cykel. Ved godt at den ikke ser så godt ud som en Gixxer, men det har været en rigtig fin begynder cykel for mig. Og så koster de i omegnen af de 20 k.

mht til tøj, har jeg netop bestilt tøj til kæresten og mig selv hos hein gerrick i tyskland til nogle MEGET gode priser smiley

• #14   21. aug 2007 Brian: Fed side den er lige blevet totalt gennemgået smiley

Mads H: Det lyder godt med tøjet smiley Jeg må indrømme at jeg går meget op i udseendet, så med mindre der dukker flere penge op af en hat, så bliver det nok en GSX250 smiley

Uha, kan ikke vente til jeg skal på manøvrebane!!! smiley

• #15   21. aug 2007 Hej Christoffer D,

Først og fremmest skal du finde en anden køreskole - Amager Køreskole (amagerkoereskole.dk) og snak med Stig - der bliver du taget seriøst og er sikker på en fair behandling..........

Dernæst - ja, så læser du alt dét, de andre har skrevet her i forum og bliver klogere af det!!

• #16   21. aug 2007 Hej Romba

En anden køreskole? Hvorfor? Og dit link virker ikke? smiley

• #17   21. aug 2007 Har fundet link..

Men hvorfor skal jeg vælge den fremfor amagertrafikskole (her tog jeg bil-kørekort) ?

• #18   21. aug 2007 Hej du! Tøj er IKKE en dyr affære... Jeg tog selv til tyskland og hentede mit med nogle gutter og har købt KOMPLET 2-delt lædersæt, hjelm, støvler, handsker plus diverse for 4200 kroner :o) Alt sammen i rigtig fin kvalitet....

• #19   21. aug 2007 Lyder godt Anders. smiley

Har lige endnu et spørgsmål.

Hvad koster det at få neddroslet en bike, og slider det på motoren? Og er det let at fjerne når man fylder 21? smiley

• #20   21. aug 2007 Det slider ikke på din cykel, tværtimod, jeg ved ikke hvad det koster, men de fleste drosselsæt er nemme at fjerne når det er tid, min har f.eks. haft en bøsning i hver indsugningskanal, men der er forskellige måder at drosle på....

• #21   21. aug 2007 Mht. tøj.... Tjek www.louis.de. Jeg købte et komplet lædersæt (hvis man altså er til det) støvler og handsker for 1700 kr. Og kvaliten er faktisk rigtig fin. Så det kan altså godt betale sig at handle der...

• #22   21. aug 2007 Christoffer,

- sender dig en MP vedr. køreskole!

Kommentér på:
Rookie. Diverse spørgsmål.

Annonce