3.433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Import af MC fra Sverige Import af MC fra Sverige

Håber jeg kan få lidt gode råd omkring at hente en MC hjem fra Sverige da jeg har set mig lun på en ældre mc.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge af papirer fra sælger for at være sikker på at den kan indreg. i DK.
Er det ikke kun del 1 & 2 af reg. attest jeg har brug for ?
Nr plade pilles vel bare af og så afmelder sælger den efterfølgende i Sverige.

Håber at høre fra nogen af Jer der evt. har lavet samme manøvre.

God vind ude på vejene smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af MC fra Sverige
  • #1   3. jul 2019 Hej Kristian - har lige prøvet importen min Guzzi Lemans selv for første gang.
    Jeg fik de 2 registreringsattester med og transporterede den hjem på trailer uden nummerplade.

Ved indregistrering afleverede jeg de 2 svenske registreringsattester og de bliver sendt tilbage til Sverige så sælger bliver afmeldt.

Bemærk at 1. registreringsdato er det vigtigste i bestemmelse af alder - har selv lige mistet 4 år i alder så jeg ikke fik den som veteran. Cyklen er fra 1983 men først indregistreret 1987 og den detaljer kostede lige 13.000 i registreringsafgift.....

Husk at have de svenske papirer med til både toldsyn og endelig registrering - det burde være det.

Hvad skal du have med hjem ?

• #2   3. jul 2019 Hej og takker for hurtigt svar.
    Det er en ældre Suzuki fra 1981 så det er en veteran og derfor uden afgift :O)
    Jeg har netop spurgt om 1 ind reg. dato idet en af mine venner nerop røg i den med at hans MC ikke var ind reg før nogle år senere. Det kostede også en pæn slat penge.

Er det ikke nok med at pille plader af og så sælger sender dem og mc så bliver afmeldt. og at jeg beholder de 2 reg. dele.

• #3   3. jul 2019 De svenske plader skal du ikke bruge - kun registreringsattesterne del I og II.

Veteran er ikke altid = ingen afgift - det afhænger af nyprisen på maskinen dengang.
    I mit tilfælde skulle de have været ca. 2.200 da dens nypris inkl. afgift var 80.000.

Pris 1983 inkl. afgift - 80.000
    Pris 1983 ex. afgift - ca 32.000 - oplyst fra skat.
    40% veteran - ca 12.800
    Gratis under 10.000
    noget med 95% af resten over 10.000 - ca.2.200

Nypris ex. afgift kan du ringe på hos skat/motorstyrelsen.

• #4   3. jul 2019 Det er ikke nok for sælger at indlevere plader, for at afmelde. Den SKAL være indregistret i et andet land før det svenske system vil slippe den...enten det, eller en kvittering fra en fragt mand, som kan bevise at køtj. er exporteret

• #5   3. jul 2019 #4 men det har vel ikke nogen betydning for mig at det svenske system ikke vil afmelde den. Jeg har først tænkt mig at sætte DK plader på den til næste år. Og hvis jeg har del 1 og 2 så skulle det vel ikke kunne give mig "genstridigheder" med Skat ??

• #6   3. jul 2019 nej men det kan give udfordringer for sælger. Bla derfor flere svenskere ikke vil sælge til export, da de kan komme til at hænge på en regning hvert år fremover

• #7   3. jul 2019 #6 takker for svar og det giver selvfølgelig mening.

• #8   5. jul 2019 #1 det blev en lidt ældre dame fra 1983.
    En Suzuki GS 1000 G smiley så nu kommer der igen lidt hyggetimer i skuret

Kommentér på:
Import af MC fra Sverige

Annonce