{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Jacob  T
Jacob T
Tilmeldt:
6. mar 2016
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9

MC rejsetip til Åland {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogen der har nogle godt tip til en MC tur fra Sjælland til Åland
Tænker en lidt hurtig tur gennem Sverige og så køre lidt rundt på Åland.
Kan man lave lidt færge hop rundt til øerne
På forhånd tak
Planlagt afrejse medio juli 2019
Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC rejsetip til Åland
  • #1   3. jul 2019 Mygge- balsam- net- bør være en del af oppakningen.

  • Jacob  T
    Jacob T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #2   3. jul 2019 Godt tænkt var ikke klar over Åland øerne var mygge eldorado så timingen skal måske ændres
    Hader myg og knot>:(


  • #3   3. jul 2019 Se mit tip om de små færger mellem Åland og det finske fastland i en tråd sidste måned om tip til en tur til Finland.

    Se mere om færger etc på Ålandsøernes website.

    Myggebalsam får du ikke mere brug for end på en tur til Syd- og Mellemsverige IMHO.


  • #4   3. jul 2019 Hvis du vil til Ålandsøerne, skal du tage den færge, der starter midt inde i Stockholm. Ikke den korte, der starter ude på kysten. Sejlturen ud gennem skærgården er fantastisk. Den kan anbefales. På øerne kan jeg anbefale "Kvärnbo Gästhem". Manden er kirketjener om søndagen, og kører på en gammel Indian. Resten af tiden går han og ser langhåret ud. Det er nogle år siden, jeg var der, men det var en oplevelse.

  • Jacob  T
    Jacob T Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #5   3. jul 2019 Tak til Ricard og Knud for gode svar og tip
    Ricard jeg fandt blandt dine link ikke det om de lokale færger er det bare mig der er en klovn?
    JT


  • #6   4. jul 2019 He, nej, jeg lovede måske mere der. Men her er dit vigtigste link som mobil turist på Ålandsøerne:

    https://www.alandstrafiken.ax

    Vær opmærksom på kravet om ophold på en af øerne på den nordlige rute til fastlandet. De vil så gerne have, du bliver lidt længere - og giver så rabat på færgen efter overnatning, på Kumlinge er det vist. Men læs nu på linket.

    Har du dage nok og vil hellere køre end dvæle i de underskønne omgivelser, kan du kombinere en tur til fastlandet med en tur gennem Turkus skærgård og så tilbage til AX ad den anden rute (nord/syd).

    God tur, du vil ikke fortryde det, især ikke hvis du får godt vejr. I Mariehamn er Strandbergs Stugor iøvrigt velegnet til mc-brug og ok til prisen:

    https://www.strandbergsstugor.com/

    På turen tilbage kan du tage den helt korte færgetur til Grisslehamn, hvor du rammer mere rå natur og mindre veje end ved det sydligere Norrtälle, som Knut D vist tænkte på.


  • #7   4. jul 2019 Åh ja, du må køre op til grotterne i den nordlige ende af hovedøen, hvor Mariehamn ligger. Der vokser små grantæer af en slags, hvis grene breder sig langs klippegrunden i det barske vejr i stedet for at vokse opad. Det har jeg ikke set andre steder...

    Flotte meterhøje tuer af noget elefantgræslignende, der vokser ved strandkanten finder du flete stecer på klippestrandene smiley


Kommentér på:
MC rejsetip til Åland

Annonce