1.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

koblingen fedter mystisk koblingen fedter mystisk

min kobling fedter ved høj fart.. men kun i sving... hvis jeg køre lige ud, er der intet overhovedet hmm...?
koblingen er en EBC sports-kobling med stramme fjedre. og har kun kørt ca2000km

kan d være olien (shell ultra advance 10/40 fulsyntetisk)
har prøvet mange koblinger der fedter... men når d kun er i sving med høj fart er jeg sku lidt på bar bund...
normalt gør den d jo også når man køre lige ud med høj fart.. men ikke min (-;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  koblingen fedter mystisk
  • #1   8. jun 2005 Har hørt om at bil-olier ikke går godt i spænd med mc'er, fordi biler gennerelt har tørkobling og mc'er normalt har vådkobling... Så det kan sagtens være olien.

Mvh. Rune

• #2   8. jun 2005 olien er motorcykel olie hehe (-; ellers ville du nok ha ret

• #3   8. jun 2005 Ok smiley Det lyder også mærkeligt at det kun er i sving, er det både højre og venstre sving?

Mvh. Rune

• #4   8. jun 2005 ja d både højre og venstre sving (-; og IKKE LIGE UD )-;

• #5   8. jun 2005 Very very snikey!

• #6   9. jun 2005 øh lyder underligt....
    og der den korrekte mængde olie på?

• #7   9. jun 2005 Hej,

Tror du skal kontakte Reinhart for høre hvilken olie de anbefaler .... Havde selv engang en TL'er der fedtede i koblingen. fik en eller anden ny slags olie på og pludseligt var problemet væk.

• #8   9. jun 2005 Hej Mads.
    Det er ikke din olie men bare koplingen på din cykel der ikke kan holde,den er jo af slippertypen den fire på koplingen når du motor bremser,har selv hart sådan en fik inden for 7000km skiftet fjeder 2 gange og det hjælp kun til der var gået 4000km så var det galt igen,så fik min mekaniker fat i nogle nye fjeder i samabejde med Reinhart det var de stærkeste der kunne fås,da jeg solgte den havde den gået ca 18000km og der var de ved at være færdig.Så det er bare noget du må leve med desvære.Det var en af grundene til jeg solgte min.
    Johnny

• #9   9. jun 2005 Høj fart og sving...! Hvor hurtig og hvor skarpt svinger du lige?

Jeg havde selv en TL1000R engang. Den begyndte også at fedte i de høje gear, når den fik gas. Men også selv om jeg kørte ligeud. Det kan være at det er et problem med de TL-R.

Hvis du har kørt i længere tid med den olie du har på, og den ikke fedtede i starten, så er det sikkert ikke oliens skyld. Så prøv fjedrene måske.

Du kan evt. også ligge en ekstra koblingsplade ind i koblingen, hvis der er plads. Det kan med succes gøres på en R1, så det kan også være at tricket virker på din.

• #10   9. jun 2005 jeg har kørt med oli og kobling i ca 2000km og først nu begynder den at drille. der er korekt olie mængde på. og den fedter kun ved høj fart i sving. og ikke når jeg køre lige ud som de ellers har ry for ved længere varende kørsel med høj fart.. og jeg har stramme fjedre i.. men prøver at skifte til delsyntetisk olie og måske en koblingsplade ekstra eller en skive under fjedrene...

Kommentér på:
koblingen fedter mystisk

Annonce