{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.988 visninger | Oprettet:

Seriøs værksted {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg bor i Vestjylland, og vil lige høre om andre oplever det samme som mig ang.værksted / mekanikere

Ofte når jeg kommer med et problem, så får man beskeden "sådan skal den lyde / gøre" oftest uden overhovedet at have hørt eller set problemet. Altså det virker som om man nærmest skal komme med en totalt havareret motor, før det anses som et "problem".

Hvis man så kommer med et reelt problem, så bruger de "standard" løsninger, uden reel fejlfinding.

Synes desværre oftest jeg oplever de ikke tager kunden seriøs ???

Kan godt være det er mig som kunde ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seriøs værksted
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   17. jul 2019 Og der har du svaret på hvorfor jeg skruer selv, og for andre...

  • #2   17. jul 2019 Har selv oplevet det samme... Prøvet det om og om igen. Har heldigvis fundet en bekendt der laver arbejdet. for mig i stedet, billigere og bedre.

  • #3   17. jul 2019 Jeg laver alt selv af netop den grund..

  • #4   17. jul 2019 Står det godt nok så slemt til ??

    Nu har jeg bare hverken talent, tid eller sted til det vilde gøre det selv smiley


  • #5   17. jul 2019 måske er det fordi der så mange kloge åger, de værksteder jeg har brugt igennem 40 år, har der aldrig været det du nævner, det er også en motorcykel som jeg kommer med, ikke en stueven eller kvinde, det er en brugsgenstand jeg har

  • #6   17. jul 2019 Ellers er det måske fordi der findes folk som udfordre andres håndværk, eller mangel på samme... og gør det selv, bare bedre, fordi de kan smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   17. jul 2019 Hvis jeg skal betale i dyre domme for en mekanikers arbejde, så er det mindste jeg forventer, at han gør sit arbejde korrekt.

    Jeg har edderfanme set mange cykler, hvor de værkstedsregninger folk havde betalt, INGEN mening gav.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   17. jul 2019 Eksempel fra den virkelige verden:

    Service på en YZF125R fra 2015 inklusive skift af olie + filter + luftfilter + tændrør + bremseklodser for og bag, udskiftning af pakdåse i det ENE forgaffelben samt et sæt nye dæk.

    Værkstedets tilbud lød på 7160 kroner... Smag lige på det beløb en gang inden du synker det... Smager det af pis og sure karklude, eller af sød sommer og solskin? smiley

    Køber man originale dele, er der for 1061 kroner for alt hvad der skal bruges.
    Uoriginale dele bliver 1128 kroner ialt, så det ser vi bort fra.
    Jeg bruger ca 1,5 time på service, for kåben skal af for at komme ned til tændrør og luftfilter.

    Et sæt dæk til sådan en, koster det DYRESTE sted jeg kan finde, 1260 kroner.
    Dækskift (2 stk) tager mig ca 1 time fra cyklen ryger på løftere til den står på gulvet igen, og kan rulle afsted.

    En liter forgaffel olie koster 169 kroner.
    Forgaffel service på BEGGE ben, tager mig ca 40 minutter. Jeg skal endda gætte mig frem til det hele, da det er første gang jeg skruer på sådan en.
    Man kan kun købe pakdåserne i sæt med 2, så havde forhandleren bare tænkt sig at smide den ene ud?
    Begge ben har rejst ca lige langt, så hvad skulle være argumentet for ikke at skifte begge pakdåser, når man alligevel har løftet cyklen op og pillet forhjulet af?
    Lad os sige en time, for sammenligningens skyld.

    Der er for 2490 kroner i reservedele og dæk, så resten er arbejdsløn.

    7160 minus 2490 giver 4670 kroner.

    Delt med 3,5 timer giver det 1334 kroner i timen.

    Pis og karklude, eller sød sol og sommer?


  • #9   17. jul 2019 det er efterhånden 10 år siden men den episode pisser mig stadig af nr jeg tænker på det

    jeg havde en scooter (peugeot speedfight2) jeg havde været ved samtlige forhandlere i min egen by og ingen ville røre den så prøvede jeg at ringe til bike-shoppen, jojo intet problem, jeg tager turen til viborg 30 km væk, det hjalp dog lidt på det at den kunne køre 60 km/t

    nå men jeg afleverer den til service, 2 dage senere den er klar til afhentning

    jeg kommer derop og får den svimlende regning af 1700 kr, for lidt arbejdsløn, ruller (vario), tændrør og gearolie og lidt generel service i form af opsmøring, nok noget der ikke kunne have taget mere end en time højst, men 2 timer på regningen, jaja tænker jeg jeg var jo glad for scooteren og lettet over jeg nu havde fået lavet service så jeg kunne køre videre med god samvittighed

    jeg får betalt, kommer ud til scooteren og lader den varme op imens så kigger jeg lidt på regningen, jeg skiftevis kigger på kilometertæller og min kvittering, den havde kørt intet mindre end 60 km efter den havde fået lavet service, og jeg ved at det har de kørt på den for jeg kunne godt huske hvad den ca havde kørt da jeg afleverede den

    jeg kører derfra og kan godt mærke den har fået lidt lettere ruller i (har jeg ikke bedt om) jeg kommer hjem kører på den en dags tid og er ved at være mere eller mindre pisse træt af de her lette ruller de har sat i, jeg ringer til værkstedet og er mere eller mindre mere end godt sur, jeg snakker lidt bestemt til værkføreren og så får jeg at vide at jeg skal tage og slappe af, og jeg kunne godt komme forbi og få skiftet ruller MEN JEG MÅTTE IKKE SLIDE PÅ DE RULLER DER NU SAD I MASKINEN, efter lidt diskussion om hvorvidt om jeg kan slide på dem så ender det med at jeg næste dag kører derop

    værkføreren tager selv tjansen med at få byttet om igen, jeg står lige nøjagtig inden for porten og kigger på med en anden kunde og ud af det blå så bliver vi smidt ud af værkstedet og så bliver porten rullet ned så vi ikke kan se hvad der foregår, efterfølgende så kommer han og siger at nu er de skiftet fra 7 til 9 grams og jeg siger selvfølgelig til ham at jamen den bruger jo 13 grams? og så får jeg at vide lige så surt at vi havde ikke større, næste dag købte jeg de rigtige i den lokale t-hansen og fik naboen til at stille kompressor og luftnøgle til rådighed


    husk det bike-shoppen viborg, hvis du virkelig vil snydes og pisses på i sådan en grad at selv Britta nielsen ville være utilfeds med den måde man behandler folk på


  • #12   18. jul 2019 Men hvis man ser det lidt fra værkstedernes vinkel så er det altså heller ikke en særlig god forretning at skrue i ældre cykler, og da specielt ikke når fejlsøgningen er baseret på ejers lidt løjerlige forklaring om hvad der (måske) er galt.... jeg skruer ikke for andre, det kan simpelthen risikerer at blive for bøvlet på rigtig mange måder.

    Så hatten af for de værksteder der tager alle de jobs de kan få, og gør det ordentligt.


  • #14   18. jul 2019 #8 det lyder fair nok, husk at værksteder ikke arbejder på akkord

  • #15   18. jul 2019 Uden overhovedet at ane det, eller forsvare værksteders priser, men findes der ikke værksteder rundt omkring, der efterhånden forlanger 1000/timen (plus moms?) for det arbejde de laver?

  • #16   18. jul 2019 Alle autoriseret værksteder arbejder ikke på timepris, men med faste priser, så værkføren altid kan oplyse en pris.. Hvis mekanikeren så udfører arbejdet hurtigere, er det bare flere penge til værkstedet, da de så kan nå mere arbejde.. hvis det tager længere tid, er det bare øv for værkstedet, da de har oplyst en pris.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   18. jul 2019 #14 - Det gør jeg heller ikke, men det er en ublu pris uanset hvor i landet man får det tilbud. Det gider jeg ikke engang diskutere... smiley

    Mange værksteder graver deres egen grav, og det er mit håb at flere og flere af idioterne lukker og slukker.


  • #18   18. jul 2019 Der er også værksteder som nogen har en dårlig erfaring med, hvor en anden måske har god erfaringer fra, så det kan være "farligt" eller unødvendigt at svine et værksted til.

    Men arbejder selv som automekaniker, og nogen kunder er bare svære at gøre tilfreds, mens nogle andre, bliver overlykkelig over "ingenting"


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   18. jul 2019 #18 - Naturligvis skal man lade være med kun at vise en side af sagen, så jeg holder mig altid fra at nævne navne.



  • #20   18. jul 2019 Ved godt værkstederne også kan have en svær opgave, men det mindste de kan gøre er at tage kunden seriøs smiley

    Har et værksted i mit lokalområde, hvis standard svar til ALT det er "kør lige 1000km" - selv da de havde bestilt det forkerte display hjem til min mc, hvor der INGEN bezinmåler var, var svaret "kør lige 1000 km" - Ja for så dukker måleren pludselig op fra ingenting smiley


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Svar: 17
    #21   19. jul 2019 Oplever lidt det samme som ny MCér. Har haft et hav af biler og det går stærkt og smertefrit, men MC er noget andet. Lidt mere amatøragtigt på en eller anden måde.

    F.eks. havde jeg på et horn, som ikke virkede når cyklen var varm (Brugt cykel købt hos forhandler). Jeg sagde, at det da måtte være noget med varmen. Men nej, det kunne det ikke være, så de brugte lang tid på at fejlsøgeledningsnettet. Hentede den og samme problem igen. Det endte med at de flyttede den, fordi den blev for varm. Og jo, så har de flyttet til den til lige under kronrørshullet, så nu kan jeg ikke løfte motorcyklen.

    Hmm...

    Mvh

    Kasper
    www.onetallrider.com


  • #22   22. jul 2019 Jeg havde aftalt at et værksted skulle fjerne min Skorpion tyverisikring idet den var gået i stykker. Så bliver jeg faktisk lidt overrasket over at boksen stadig sidder monteret. Bevares maskinen kunne starte igen og det var selvfølgelig det vigtigste men nu kan jeg så selv gå igang med at fjerne boks og ledninger. Men altså ikke det jeg forventede men det løste mit problem.

  • #23   22. jul 2019 Jeg skulle have nye dæk på min gamle mc, ringede ned til den lokale som ellers er meget velanset i MC kredse. Kan ikke huske om det var lige under, eller lige over 4000 for 2 dæk inkl montering.

    Endte med jeg købte dæk online og fik et andet værksted til at montere.


  • #24   22. jul 2019 4000 kr for 2 dæk, håber satme det er med fælgkanten belagt med bladguld i prisen

    da jeg sidste år skulle have nye vinterdæk på bilen så prøvede jeg at køre ud til min lokale mekaniker, hvis vi skulle holde det rimelig lavbudget så skulle jeg køre på nokian dæk til 1000 kr pr hjul med montering, det var sådan rundt regnet 500 kr for montering og afbalancering pr hjul

    endte med at køre hjem med besked om at jeg lige ville se om der skulle være et alternativ til nokian, jeg bestilte vredestein ved daekleader og fik en bekendt til at montere dem sort for 400 kr med det hele

    jeg var så ude ved ham mekanikeren her i foråret hvor jeg overhørte en telefonsamtale med 4 nye dæk til i alt 8000 kr og det var kun 17"


  • #25   22. jul 2019 Vi plejer at montere dækkene gratis hvis de køber dem igennem vores værksted, kommer de selv med dækonline sutter så er det vidst 175kr for montering også 60kr for afbalancering stykket, så det bliver hurtigt dyrt ikke hvis de regner med "lige" at montere vinterdæk på sommerfælgene smiley

    Mener også montering af dækket var med i prisen første år jeg købte dæk til min, at de så var 2-300kr dyre end alle andre steder er sådanset logisk nok.
    Det er utroligt lidt man tjener på at sælge dæk, tit så er indkøbsprisen den samme eller højere, end hvis en privat køber ved dækonline


  • #26   28. jul 2019 Jeg bruger DJ MC i Ikast og der oplever jeg ikke ublu priser, tilbud. Men når der skal laves noget på min gamle GPZ900R så gør jeg det selv. Her ønsker jeg det bedste for maskinen og ingen halve løsninger og jeg tager mig tiden til at lave det ordentligt selv. I sådan en situation har jeg ikke råd til at bruge et værksted. Jeg tænker jeg kan bruge deres timeløn på bedre dele.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #27   28. jul 2019 Ja man skulle tro de var lidt vilder for at levere god kunde service, når man høre branchen er på røven alle steder???

  • #28   28. jul 2019 Ubetinget tillid er et must, når der vælges værksted. Jeg får grundig info, hver gang. Altid tid til det, uanset om det er vejledning, eller det er reparation/service som jeg mangler. Triumph Esbjerg er mit værksted.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #37   28. jul 2019 #28 - En skriftlig aftale ændrer jo ikke noget, hvis værkstedet stadig pisser på kunden. smiley

  • #38   28. jul 2019 Nu har jeg selv arbejdet på et Mc værksted, og går igang med min uddannelse om lidt. Men vi har altid kontrolleret tingene og det er hos Enghave Motor Suzuki, hvor jeg har arbejdet. Men ja det virker uforskammet og en ret underlig opførsel. ??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #39   28. jul 2019 Du godeste - Enghave har aldrig haft så PIV ringe service som nu.

    De tager ikke telefonen når man ringer, de overholder ikke aftaler, og specielt har de _N A D A_ kundepleje.
    Halvdelen af de folk der kommer ind i butikken, skrider igen fordi de skal vente for længe uden at kunne få fat i nogen.


  • #40   28. jul 2019 Det er så også et pænt stykke tid siden jeg har arbejdet der, omkring 4 år siden + -. De ansatte der var der, da jeg var der, er det næsten dem alle der er stoppet.
    Har du prøvet Steven?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #41   28. jul 2019 De er jo kommet under nyt ejerskab, og det er godt nok gået galt siden da...

    Jeg skal ikke prøve nogen - jeg skruer selv... smiley


  • #42   29. jul 2019 Aldrig mere værksted så vidt det kan undgås. en yamaha forhandler i Viborg snød mig for 8000kr og dømte min mc kaput. En privat mekaniker lavede den på 15min. Det er så useriøst og vanvittigt Hvad værksteder kan slippe afsted med.

  • #43   29. jul 2019 Ja jeg kender godt ham der har overtaget stedet, men anede ikke at det var gået så galt. ??

    Det er jeg ked af at det du hf at fået den opfattelse, og held og lykke med det. ??


  • #44   29. jul 2019 "42 er det også bikeshoppen

  • #45   29. jul 2019 Thomas K, man må jo ikke nævne navne på den her side, men det er en Yamaha forhandler i Viborg som ligger lige ved siden af Toyota Viborg.

  • #46   29. jul 2019 er ligeglad om navne må nævnes vil de ikke stå ved det lort de laver så må de lade vær med at behandle folk som skidt

  • #48   29. jul 2019 MC Gården i Slangerup

    Han var vidst ved Stevens MC............


  • #50   30. jul 2019 Per R

    Nok lige før det kunne have betalt sig at finde en anden Suzuki forgaffel og smide på, lyder som en 10.000 kr regning?


Kommentér på:
Seriøs værksted

Annonce