{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billigere registering afgift
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   21. jul 2019 Hvilken MC?


  • #2   21. jul 2019 Nej !!

  • #3   21. jul 2019 vides ikke i nu kikker på lidt forskelligt

    Tænkte at det var en måde at give en gammel cykel nyt liv på, uden det løber løbsk


  • #4   21. jul 2019 Standen som opgives ved toldsyn kan godt påvirke lidt på afgift beregningen men det er ikke en vurdering man selv er herre over. Jeg tror mere det kan betale sig hvis det er omvendt og man henter noget hjem som er i bedre stand end de fleste.
    Med alle de øvrige udgifter der er ved at hente hjem tror jeg desværre nærmest man skal få den foræret for at det ligefrem bliver en fortjeneste alt i alt.
    Ellers en sympatisk tanke at redde noget bevaringsværdigt.


  • #5   21. jul 2019 Afgiften beregnes efter ny pris, som bil. Mener jeg

  • #6   21. jul 2019 De beregner som tidligere skrevet ud fra nypris så om du køber et lig eller en flot er et fedt

  • #7   21. jul 2019 Nej, det er det ikke. Ved toldsyn noteres om den er over eller under middel stand og det får indflydelse på afgiften.

  • #8   21. jul 2019 Er det veteran 35 år på 1. Registreringsdato er det nypris som er grundlag. Ellers er toldsyn og brugtpris niveau grundlag.
    Har lige været der med min som ikke blev veteran men netop vurderet.


  • #9   21. jul 2019 du kan maks spare 5-10% hvis den er under middel, så det kan ikke svare sig hvis det er det man går efter

  • #10   21. jul 2019 okay mange tak for svarene alle sammen, det virker vidst ikke som om at det kan svare sig (:



  • #11   21. jul 2019 der er 3 stader, under middel-middel-over middel, det er det
    skal du spare rigtige penge, skal du købe et dansk stel som er taget ud af forsikring, flytte alt over og så få den registreret igen, så sparer du penge, rigtig mange


  • #13   24. jul 2019 Jeg har lige haft gjordt det og ja registreringsprisen afhænger af hvilken stand den er i og hvor gammel den er.
    Min er en Kawa Z 750 årg 84. Den gik igennem told syn med nul fejl og blev vurderet til middelstand. Da reg prisen kom lyd den på næsten 10.000 kr. Begrundelsen for det var at told & skat vurderede ud fra nyprisen og en handelspris i dag og synsmandens vurdering (middelstand). Der var envidere billeder og handels priser for samme model fra dba og mc basen.
    Jeg klagede og sendte dem en masse billeder (detaljer) fordi min mc var langt fra den stand som de vurderede ud fra. Kort efter fik jeg en ny afgiftspris på 3300 kr.
    Den accepterede jeg.
    Så ja det kan lade sig gøre.
    Jeg har hørt fra andre at de har fået afgiftsprisen helt ned på 1000 kr ved at klage.
    Håber at dette kan bruges til noget.
    Vil lige nævne at efterfølgende har jeg købt dele hos cmsl.com for ca 4000 kr.


  • #14   25. jul 2019 Præcis samme dokumentation detaljer oplevede jeg. Når den er fra 1984 hvorfor blev den så ikke veteran ? Tænker den vel havde en nypris dengang som ville give den en lille eller ingen afgift ?

Kommentér på:
billigere registering afgift

Annonce