{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Suzuki Gs 500 Vs Yamaha Xj600? {{forumTopicSubject}}

hej mcg

jeg været ude lure lidt på disse modeller, køre begge skide godt, vil bare lige høre om der var nogle som havde noget plus eller minus, som måske har kørt længer tid på en af disse modeller, om der er noget man skal holde øje med vis man køber privat osv smiley

lidt om mig har haft mc kort i mange år men har ikke rigtigt kørt i hvad 5-6 år og tænker på at starte roligt op igen, om så er jeg på udkig efter en stabil maskine, og da de 2 modeler er til at få fat i inde for min pengepung smiley

MVH Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Gs 500 Vs Yamaha Xj600?
  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 2 Svar: 4
    #1   21. jul 2019 Jeg er selv ejer af en Suzuki GS 500e, og den kører rigtig godt, og langt på literen (23km/l) den vejer ikke så meget, og er nem at håndtere, god i sving, og kan sagtens overhale en bil på Landevej uden tilløb. smiley Xj600 har jeg ingen erfaringer med, men det er nok en smagssag, om man er til 2 eller 4 cylindre. smiley Min gs500 er iøvrigt til salg, hvis det var noget? smiley

  • #2   21. jul 2019 Tag den store, 4 cylindre giver dejligt jævnt træk uden for mange vibrationer.

  • #3   21. jul 2019 Som nævnt, handler det også om hvilken motorkarakter men er til. Men nu er der ikke meget karakter i nogle af dem.

    GS er en anelse billigere i service, da den med 2 færre cylindre, er lettere at servicere.
    Tilgengæld er finish bedre på Yamaha’en. Og affjedringen er heller ikke ligeså ringe som på GS.


  • #4   21. jul 2019 Gs500 god i sving!!!! smiley
    Er det en speciel model du har dig? Ellers skal du godt nok længere ud på landet med den....... smiley


  • #5   21. jul 2019 Kender ikke yamahaen men Suzuki gs er en god billig stabil maskine. Min første MC var en gs500. Den kørte jeg 16000km på en sæson. Her iblandt til Kroatien og retur uden problemer. Det var en god maskine.

  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 2 Svar: 4
    #6   21. jul 2019 Lille John: Haha, smiley alt er jo relativt, jeg mener at det er en lille, let cykel, der er let at skifte retning på. Så den tager jeg bare længere ud på landet med smiley

  • #7   21. jul 2019 smiley nå ja okay Daniel smiley

  • #8   21. jul 2019 Jeg tog kort på en gs500 for efterhånden mange år siden, så jeg husker den ikke så klart, jeg har dog kørt en del på min brors Xj600 sidste år. Begge er gode startercykler, og begge er kedelige for erfarne kørere. Jeg ville nok vælge Xj600 af de to.

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #9   21. jul 2019 Jeg havde taget yamahaen. Kører selv på storebroren og den er jeg virkelig tilfreds med. Hvad er budgettet? Og er du sikker på at de har kræfter nok til dig? Det er ærgerligt hvis den bliver kedelig efter 6 måneder.

  • #10   21. jul 2019 Det tager længere tid at blive træt af xj600 end gs500. Det er begge 2 fornuftige pendler cykler. Men inspirerende sving ædere bliver de ikke.

  • #11   21. jul 2019 #9
    En xj900 er mindre sportslig end en xj600.. med mindre den skal løse touring kørsel med konen bagpå og fyldte givi tasker, så bliver man hurtigere træt af storebroderen.


  • #12   22. jul 2019 Har kun kørt en kort tur på GS men har selv en XJ600 S Diversion som er min første MC og som jeg stadig kører på nu på 3. Sæson..
    det er en god og stabil maskine som er billig at holde kørende og at køre på og så er den nem at skrue på selv.
    Det er ikke en racer, men det forventer man vel heller ikke når man kigger på den model smiley


  • #13   22. jul 2019 Jeg havde forresten også taget Yamahaen frem for Suzukien igen af de to hvis jeg skulle vælge.. synes som Jesper at den virker lidt bedre bygget men mest fordi jeg også er mere til 4 end til 2 cylindre, ihvertfald på sådan en cykel som dem smiley

  • #14   24. jul 2019 Har en GS500 til salg. Kun kørt 7.100km som ny, fra 2006. 2-1 laser mv. Nysynet

  • #15   25. jul 2019 Palle
    Pris?


  • #16   25. jul 2019 Hej Allan
    Du kan finde salgsannoncen her på sitet. 27.500,-


  • #17   26. jul 2019 Hvis det er en af de ældre xj600, er den og gs slet ikke sammenlignelige.

    Har haft en gs500 fra 2004, og en xj600 fra 1987,og vil tilhver en tid vælge sidstnævnte.

    Xj600 satte standarten for 600cc motorcykler. De tidlige havde 72hk, dobbelte skivebremser for mv, de kører og trækker superb, hvor gs altid vil være bagerst i flokken, måske lige foran nogle af kineserne smiley


  • #18   26. jul 2019 Allan. GS 500 er nu solgt. Det var en stabil maskine, let samt billig at holde kørende.

  • #19   27. jul 2019 mange tak for alle jeres input smiley jeg vil gå efter en yamaha smiley


Kommentér på:
Suzuki Gs 500 Vs Yamaha Xj600?

Annonce