{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Honda CBR 600 spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Så købte jeg svinet!

en rigtig lækker Cbr 600 F fra 93 og den er blevet kørt til de sidste par dage som man aldrig ville drømme om at gøre, grundet det dårlige vejr.

Så skulle jeg lige have den varmet op her til morgen og satte den i gang mens jeg spiste morgenmad.

Men så gik den sku istå, jeg tænte den igen hvorefter den gik 10 minutter og gik igen i stå.

efter endnu en start fik den 15 minutter mere i tomgang (for at teste om den gik i stå) hvilket den så til min store bekymring gjorde.

Tredje gang jeg ville starte den var batteriet totalt faldt (stod i tomgang med lys på)

Så jeg fik skubbet den igang og ringede til forhandleren hvor jeg købte den, som forsikrede mig at sådan en ikke skulle stå i tomgang i hverken 5 10 eller 15 minutter af gangen, da det var den ikke lavet til og det skyldes at den fik for meget benzin i motoren. Men at hvis der blev problemer med batteriet ville han godt skifte den i næste weekend.

Og så var det jeg kom til at spekulere på det her, ikke fordi det er en stor gene, men fordi jeg har et halvt års fuldt garanti som jeg vil udnytte hvis der skulle være noget.

Skal den gå i stå når den står i tomgang et stykke tid ? er det meningen eller skal den kunne holde sig igang uden problemer ?

håber nogle af jer kloge mennesker kan komme med en afgørelse.

på forhånd tak, mvh lasse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CBR 600 spørgsmål!
  • #1   1. sep 2007 har en cbr 1000 min ven har sådan en 600 og der er ikke nogle af os der har hørt om det problem

• #3   1. sep 2007 "ringede til forhandleren hvor jeg købte den, som forsikrede mig at sådan en ikke skulle stå i tomgang i hverken 5 10 eller 15 minutter af gangen, da det var den ikke lavet til og det skyldes at den fik for meget benzin i motoren"

Så er den jo dyset forkert eller ikke justeret optimalt...

Det er helt normal kotyme at en mc skal stå i tomgang lidt tid for at varme langsomt op inden man kører den, så naturligvis skal den kunne det.

/Jan

• #4   1. sep 2007 strada - haha ikke helt enig der... jeg er godt klar over at den skal have lidt omdr for at opnå et forsvarligt olietryk, men man ødelægger da på ingen måde en motor ved at lade den varme langsomt op... tværtimod har olien ikke smøreevne nok til at få motoren ordenligt smurgt ved høje omdr når den er kold...

/Jan

• #6   1. sep 2007 er med på en lytter her

• #7   1. sep 2007 ok, ergo skal jeg ha ham til at kigge på uhyret eller ej ?

Den køre såmen upåklageligt når den så endlig køre...

• #9   2. sep 2007 Købte den igår af Mcsyd.dk i skodborg, filnker fyr så tror da ikke der er noget lusk med i købet.

Den er hollands importeret og har kørt 34.000 så det er ikke så slemt for sådan en gammel cykkel.

men tager den lige for en sikkerheds skyld ned til den lokale mc pusher så han lige kan gennem teste uhyret for mig.

• #10   2. sep 2007 strada - Hmm Jeg syntes det lyder ulogisk, men hvis en kompetent mekaniker (Honda/yamaha-gutten) giver et råd er det jo nok klogt at følge det.

Nu er de maskiner jeg stifter bekentskab med til hverdag også en del større end vores små maskiner, og der vil jeg mene jeg har ret i min påstand. Men du har jo nok ret i at de små hurtigtgående japsere/italiender er designet på en lidt anden måde.

I rest my case smiley

/Jan

• #11   2. sep 2007 Min starter triller jeg ud af garage.. Starter den op, lader den stå ved ca. 2000rpm mens jeg tager hjelm og handsker på.. Derefter trille stille afsted med max 5000rpm.

Det svarer alligevel til en topfart på ca. 90km/t.. Og passer mig fint. Når jeg så har kørt en 10 - 20km (Afhængig af hvor koldt det er, og hva cyklens termostat siger tæsker jeg den lidt mere).

Har ingen problemer med den fremgangsmåde overhovedet.

• #12   2. sep 2007 Jeg gør også som Strada og mener motoren har bedst af det - ikke desto mindre står der følgende i min instruktionsbog ved kontrol af olie:
    "Lad motoren gå i tomgang i ca. 15-20 minutter eller kør c. 15 km på landevej. - Kontrol af motorolieniveauet skal altid ske når motoren er varm"

Så om Aprilia bevist ønsker folk skal ødelægge deres fine rotax motor eller hvad - jeg ved det ikke.

Personligt er jeg af den overbevisning den har bedst af at blive kørt varm.

• #13   2. sep 2007 Jeg tager alt mit grej på, hopper op på mcen, starter den og kører.

Den er jo for faen lavet til det.

• #14   2. sep 2007 Min CBR 600, 1994, 34.000 km, kom ogsaa fra mcsyd og importeret fra Holland da den blev erhvervet tidligere paa aaret, og Lasse du har ret i din ros af Jimmy eller hvem du handlede med i Skodborg, han er helt fin. De smaating der skulle laves paa garantien blev lavet prompte og uden diskussion. Mht til motoropvarmning saa starter jeg den, gasser op til 2000-3000 omdr. et par gange, tar handsker og hjelm paa, og saa er der afgang i moderat tempo, og efter et par minutter mere hidsig, og efter endnu 2-4 minutter er alt tilladt med mindre politiet venter der ude.....

• #15   2. sep 2007 hehe, takker for alle indlægne og per H det er jeg super glad for at høre, men det var også det indtryk jeg fik af ham. hvis du er fra esbjerg egnen, må vi jo trille en tur hvis muligheden byder sig.

• #16   2. sep 2007 det med batteriet blev flad, det er der nok ikk så meget at sige til, tror ikk den lader 100% ved tomgang!

Kommentér på:
Honda CBR 600 spørgsmål!

Annonce