Honda CBR 600 spørgsmål! {{forumTopicSubject}}
Så købte jeg svinet!
en rigtig lækker Cbr 600 F fra 93 og den er blevet kørt til de sidste par dage som man aldrig ville drømme om at gøre, grundet det dårlige vejr.
Så skulle jeg lige have den varmet op her til morgen og satte den i gang mens jeg spiste morgenmad.
Men så gik den sku istå, jeg tænte den igen hvorefter den gik 10 minutter og gik igen i stå.
efter endnu en start fik den 15 minutter mere i tomgang (for at teste om den gik i stå) hvilket den så til min store bekymring gjorde.
Tredje gang jeg ville starte den var batteriet totalt faldt (stod i tomgang med lys på)
Så jeg fik skubbet den igang og ringede til forhandleren hvor jeg købte den, som forsikrede mig at sådan en ikke skulle stå i tomgang i hverken 5 10 eller 15 minutter af gangen, da det var den ikke lavet til og det skyldes at den fik for meget benzin i motoren. Men at hvis der blev problemer med batteriet ville han godt skifte den i næste weekend.
Og så var det jeg kom til at spekulere på det her, ikke fordi det er en stor gene, men fordi jeg har et halvt års fuldt garanti som jeg vil udnytte hvis der skulle være noget.
Skal den gå i stå når den står i tomgang et stykke tid ? er det meningen eller skal den kunne holde sig igang uden problemer ?
håber nogle af jer kloge mennesker kan komme med en afgørelse.
på forhånd tak, mvh lasse.
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 147 Svar: 257
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
Så er den jo dyset forkert eller ikke justeret optimalt...
Det er helt normal kotyme at en mc skal stå i tomgang lidt tid for at varme langsomt op inden man kører den, så naturligvis skal den kunne det.
/Jan
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
/Jan
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 34
Den køre såmen upåklageligt når den så endlig køre...
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 34
Den er hollands importeret og har kørt 34.000 så det er ikke så slemt for sådan en gammel cykkel.
men tager den lige for en sikkerheds skyld ned til den lokale mc pusher så han lige kan gennem teste uhyret for mig.
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
Nu er de maskiner jeg stifter bekentskab med til hverdag også en del større end vores små maskiner, og der vil jeg mene jeg har ret i min påstand. Men du har jo nok ret i at de små hurtigtgående japsere/italiender er designet på en lidt anden måde.
I rest my case
/Jan
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.763
Det svarer alligevel til en topfart på ca. 90km/t.. Og passer mig fint. Når jeg så har kørt en 10 - 20km (Afhængig af hvor koldt det er, og hva cyklens termostat siger tæsker jeg den lidt mere).
Har ingen problemer med den fremgangsmåde overhovedet.
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 278
"Lad motoren gå i tomgang i ca. 15-20 minutter eller kør c. 15 km på landevej. - Kontrol af motorolieniveauet skal altid ske når motoren er varm"
Så om Aprilia bevist ønsker folk skal ødelægge deres fine rotax motor eller hvad - jeg ved det ikke.
Personligt er jeg af den overbevisning den har bedst af at blive kørt varm.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.818
Den er jo for faen lavet til det.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 9
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 34
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.388
Honda CBR 600 spørgsmål!