570 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

UGG
UGG
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

reg. afgift af mc som ikke tidligere har været indreg? reg. afgift af mc som ikke tidligere har været indreg?

Jeg på tænker mig at købe en mc, men den er uden afgift, og har ikke tidligere været reg. motorcyklen er handlet fra ny her i danmark. den har gået ca. 10.000km
er der en der kort kan forklare mig hvad jeg skal have styr på, for at få den pågældenede mc på dansk afgift og plader.
Mvh Klaus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  reg. afgift af mc som ikke tidligere har været indreg?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   28. jul 2019 Hvilken MC snakker vi om?

• #2   28. jul 2019 10.000 km uden at være indregistreret??
    Har den kørt på bane, eller har den være registreret i et andet land ?
    Det er bestemt ikke lige meget.
    Hvis den tidligere har været registreret i EU, fx Tyskland er det rimelig lige til, forudsat du har alle papirer, har den aldrig været registreret, kan det give problemer, hvis den ikke lever op til moderne miljøkrav og krav om ABS bremser
    Du kan læse de overordnede krav her:
    http://skat.dk/skat.aspx?oid=1947217
    og her:
    http://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=205538#p38
    Start din læsning ved §38, kapitel 9
    Jeg har selv været gennem møllen. dog inden der kom strenge miljøkrav og krav om ABS. Som udgangspunkt ville SKAT have afgift, som var cyklen NY!!
    Da den på det tidspunkt var ca 4 år gammel og havde kørt 1600 Km, som Demo, lykkedes det mig at få forhandlet afgiften ned, ved at dokumentere hvad den var handlet for mellem to forhandlere. Det tog noget tid, men min timeløn var nu ganske OK set i forhold til at skulle betale fuld nyafgift!!
    Held og lykke med projektet smiley

• jacob b
    jacob b Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 2
    #3   29. jul 2019 Brug SKAT. DK
    Søg import. Ganske nemt så får du en indikation af afgiften.
    Du skal have et toldsyn først. Kontakt din lokale synshal. Hav den originale reg. attest med fra oprindelseslandey. evt. Servicebog.
    Så klarer de den. Så kan du søge afgift.
    Vh. Jacob

• UGG
    UGG Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   30. jul 2019 Hej Jacob
    det er jeg godt klar over. det var heller ikke mit spørgsmål. mit spørgsmål går på: at den Aldrig har været reg hverken i danmark eller i udlandet, den er solgt uden Afgift i danmark fra ny, og har været brugt på bane.
    Motorcyklen jeg har kig på er en Ducati 749s fra 2003 med 10.000 på tælleren. hvad skal jeg have af papire og vil den komme i klemme med den nye regl om at der skal være ABS på nye mcér? og vil den blive set som en "ny" mc når den har gået 10k km?

• jacob b
    jacob b Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 2
    #5   30. jul 2019 Ok, sorry så misforstod jeg spg.
    Jeg tror sgu den er død uden papirer.
    Har selv forsøgt mig med en kawa engang som jeg også troede på men ikke kunne finde i noget register. Hverken her eller i Norge hvor den kom fra.

Tror ikke km, eller årgang giver dig problemet, men det gør den manglende typeattest.
    Vh. Jacob

Kommentér på:
reg. afgift af mc som ikke tidligere har været indreg?

Annonce