1.154 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

vinter opevaring af mcere vinter opevaring af mcere

Hej davs.
Jeg har siddet og læst lidt på forum emmener omkring folks opbevaring af mcere.
Sidste år stod de bare i baggangen, men jeg er flyttet og kommet i hus med garage.

Jeg har tænkt mig at:
-Frost sikre kølevæsken.
-Lade dem stå med et lagn/dynebetræk over sig.
-Hver 14 dag flytte dem lidt, så de ikke får flade pletter på dæk.
-Starte dem op og lade dem tøffe i 5 til 10 minutter i tomgang ved flytningen.

Garagen er en murstens garage uden isolering, og etanit tag, uden isolering.
Bør jeg gøre noget for opbevaringen af mine maskiner, som ikke er nævnt.
Jeg har begge maskiner på min profil, både CBR og MSX.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinter opevaring af mcere
  • #1   29. jul 2019 Altså vores 2 maskiner står i et koldt rum i vores garage. Rummet er isoleret, eneste varmekilde er en fryser. De stilles ind og står samme sted med strøm på til efter 1/3.jeg gær ikke. Oget ekstra med kølervæske eller andet. Bekømre mig ikke om kondens i tanke ( hvor skal det komme fra?)

• #2   29. jul 2019 Du bør have kølervæske på maskinen hele året rundt! Det er ikke kun til at frostsikre systemet, men skal også beskytte mod korrosion.

Min står i en isoleret garage om vinteren og bliver trillet lidt rundt med når den står i vejen. Resten af året står den hjemme under åben himmel og kører i både frost, regn, blæst og solskin uden brok smiley

• #3   29. jul 2019 Lad være med at overgøre det.

Min bliver sat ind i skuret (muret, men ikke særligt godt isoleret) af sidste tur, nøjagtigt som den plejer. Når foråret kommer bliver den så trukket ud og startet, trillet på tanken hvor dæktrykket bliver tjekket og så er det ellers bare af sted.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #4   29. jul 2019 Kølervæsken er forhåbentlig allerede frostsikret.
    Vask grundigt og smør kæde osv inden du stiller dem ind.
    Fyld tankene helt op.

Flyt gerne på dem, men lad være med at starte dem. Pil stel polen af batteriet og smid en oplader på dem en gang om måneden så batterierne er friske.
    Når sommeren kommer, tjekker du dæktryk og kører afsted.

• #5   29. jul 2019 i stedet for at flytte rundt på dem kunne du jo købe et par brugte løftebukke til ingen penge på dba/guloggratis, eller selvfølgelig et par nye.

Jeg synes ikke du skal starte dem "unødvendigt" op, bare vedligehold batteriet med en ctek-lader og start dem igen til foråret når du skal bruge dem

• #6   29. jul 2019 Mine cykler bliver parkeret som de plejer, uanset om de skal ud og køre i morgen eller om 5 mrd...

Nogle er over hysteriske om hvad der kan ske hvis de står stille i lang tid...

• #7   29. jul 2019 Jeg drikker friostsikringen , vodka og whisky er fint imens alt 2 hjulet bliver parkeret i én af stuerne og soveværelset , er altid et hit , overvejer indendørs brændetplads bare for at gøre festen fuldkommen ??

• #8   29. jul 2019 Lad endelig være med at starte den unødigt, det giver udelukkende ekstra slid.
    Jeg sætter mine ind som jeg altid gør efter en tur, når jeg så ved jeg ikke skal bruge dem, frakoblet jeg batteriet, og den med blybatteri får lige en lader på et par gange hen over vinteren, dem med litiumbatteri lader jeg ikke på, det er ikke nødvendigt.

• #10   30. jul 2019 Jeg plejer at vaske, vokse, lade batteriet op, fylde tanken op og smide et lagen henover. Ses til foråret.
    Har aldrig haft problemer.

• #11   30. jul 2019 Hvis der er risiko for for en smule fugt i det lokale, du opbevarer mc’erne I, skal du ikke lægge bomuld over. Det bliver klamt og holder på vandet.

• #12   31. jul 2019 Selvom jeg har garage (ikke isoleret) så vælger jeg at få opbevaret min mc ved forhandler som kan have den stående i opvarmede rum..men inden den kommer så langt gør jeg følgende:

- Kæden renses godt
    - Grundig vask af hele mc i hånden (dvs. forvask med skumlance x 2.. much off på meget beskidte steder..derefter vaskes i hånden med ultra fine klude.. tørres med maskine for alt vand)
    - Så dækker jeg dæk, håndtag og fodhvilere af og metal dele på mc får en omgang ACF-50 som rustbeskytter i ca 12 måneder, lader det virke i ca 15 min og tørrer efter med mikrofiberklud
    - Alle kåber får en omgang carnauba voks og lakforsegling
    - Plast dele får en omgang Black to the future dressing
    - Kæden smøres med lube (gerne dry lube)
    - Dæk tjekkes for korrekt tryk
    - Tanken fyldes op med benzin og der kommer benzin stabilisator i

Så køres den til mc forhandler hvor den kan stå godt og trygt i opvarmet lokale til vinteren er ovre smiley

Det er sådan jeg gør, det er ikke det store arbejde smiley

• #13   31. jul 2019 #12. Wau et stort arbejde ??. Så mangler du bare at pakke den i bobbelplast, så ingen, kan sætte beskidte finger på den

• #15   1. aug 2019 Jeg har helårskasko på min. Hvis vinteren bliver som den har været de sidste par år, håber jeg bestemt at få en del køredage på tørre veje hen over vinteren og tidligt forår. Motorcyklen står dog parkeret under et delvist lukket halvtag og jeg købt en Highsider presenning til når det sætter ind med rusk, regn og sne.

• #16   4. aug 2019 Eventuel en affugter til at fjerne fugten så længe temperaturen er i den nedadgående del af vinteren (ca. januar). Hvis der er god naturlig luftudskiftning er det lidt ligegyldigt og spild af energi.
    Hvis bilen står samme sted med sne og alt muligt ville jeg nok finde et andet sted til min mc... jeg er doven og hader at fjerne rust om foråret!

Kommentér på:
vinter opevaring af mcere

Annonce