{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  angiv en motorbølle!!!!
  • #1   7. sep 2007 Jeg synes efterhånden at vi er et jaget folk. MC'erne skal jo altid have skylden. Ja mange af ulykkerne i år skyldes sikkert for høj fart. Men hvad med alle dem der mistet livet fordi andre ikke overholdt deres vigepligt??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 296 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.701
    #2   7. sep 2007 Så dum er ideen ikke, for politiet kan ikke være alle steder.

Jeg ser bare en potentiel udnyttelse af det til at få hævn over medtrafikanter. Dem der typisk melder andre, er normalt lige så slemme til at bryde regler selv...

• #3   7. sep 2007 den giver jeg sku ret i lasse de skide bilister ser ikke en skid!!! jeg blev kørt ned efter og have kørt ved siden af den samme bil fra middelfart til odense jeg kørte scoter på cykkelstien og pludselig ude i odense dreje han ind i mig uden at blinke og holde for rødt hva sker der der???!!!!!

• #4   7. sep 2007 go ide imens der holder en politimand i 5 timer og venter på 1 mc der plejer at kører for stærkt på en øde landevej kører 50 biler for stærkt på en motorvej et sted... LOL

• #5   7. sep 2007 ja det er sku snart for langt ude der er to der køre rådent i middelfart på mc"er dem hygger jeg mig med og se på snart får jeg en bøde hvis jeg ikke melder dem det er sku for tyndt

• #6   7. sep 2007 Angiv motorcyklister med gashåndtaget i bund, inden de når at slå andre mennesker ihjel, lyder det fra venstremanden Karsten Nonbo

Hvor mange motorcykelister har slået andre ihjel i år?

• #7   7. sep 2007 Sikken stor læs klovn ..........
    at der er 28 dræbte der kørte mc ....er sørgeligt hvilke andre grupper kan lige nævnes ? fodgængere , cyklister , bilister , lastbiler , søvngængere m.m.

se bare BG de snyder , de anmelder sig selv inden det går alvorligt galt .........;)

Hr. NoHo har lidt ret , mere fokus på mcere så vi ses i det store hele , og lær nye og ikke mindst de ældre bilister at se sig for ....og bedømme afstande og se forskel på mc og knallert

Smid evt. Hr.NoHo på en mc igennem byen feks strandvejen og lad ham tælle de gange det kunne gå galt .....

• #8   7. sep 2007 jeg ved det sku ikke men en blev slået ihjel af en hummelbi med det var en mc"ist det gik ud over igen

• #9   7. sep 2007 men bestemt NEJ TAK til et stikker samfund !

hvis nogens totalt hovedløse optræden ligner noget hvor personen kan skade andre så skulle næsten samtlige grupper af mennesker anmeldes
    min nabo feks er en pesionist der ikke burde have et kørekort ???? hvad med dem ? skal jeg melde dem næste gang jeg hører deres bil med fuld gas og halv kobling ?

• #10   7. sep 2007 Måske skal man se det i lidt større perspektiv!

Jeg holder heller ikke af stikkeri, men en spritbilist ville jeg uden videre anmelde.

Det er heller ikke ret længe siden jeg anmeldte to hjernedøde knægte. der i hver sin BMW(af dem med 4 hjul) kørte goderæs og i den forbindelse hvinende og skrigene kørte igennem en servicestation med nedsat benzin og masser af mennesker. Det ville jeg absolut gøre igen også, hvis det havde været to-hjulere!

Det syge i det her er at det retter sig specifikt mod MC-er.

Det er rigtigt, at der er nogle MC-ister, der kører som åndssvage, men der er eddermame også nogle 4-hjuls anarkister, der er langt farligere - de laver bare mindre larm.

• #11   7. sep 2007 Helt enig med dig Knud. Godt sagt smiley

• #12   7. sep 2007 mit gas hondtag er alt til i bund

• #13   7. sep 2007 Det er sku en lidt svær debat... For et sted så er det fair hvis en mc'ist, billist, cyklist eller hvad der nu kommer blæsende på vejen, at de bliver anmeldt hvis de kører tilpas uansvarligt!

Men jeg har da før anmeldt spritbillister, eller dvs. formodede sprittere, der slingrer så meget på vejen at de næsten ikke kan holde sig oppe af grøften! - det synes jeg ikke der er noget galt i, for jeg ville ha' dårlig samvittighed ved ikke at gøre det, og så høre om at en er blevet kørt ned...

- men jeg giver total ret i at et stikker samfund er bunden!!! :S

Derfor må vi motorcyklister jo vise at vi godt kan køre ordentligt! - for det er sku da for latterligt at de begynder at "head-hunte" os! Helt ærligt.... Der er nogle der ikke har nok at give sig til....

MVH
    Jarno

• #14   7. sep 2007 Ja... der er mange som har midstet livet...

Men er der ikke en sammenhæng, når antallet af motorcykelister er steget voldsomt de seneste år...

Det er fkr ,a t'

• #15   7. sep 2007 Enig med Knud (Vestegnen) J

• #16   7. sep 2007 antallet af mistede liv hænger vel sammen med stigningen af motorcyklister er steget meget kraftigt de sidste par år !!!! 70er generationen som først får mc nu , eller som tidligere enten kun har ejet en udtjent triumph eller mzer ...skal da nu have en R1 eller hayabusa så kan selv jeg se , det er svært at styre sig

• #17   7. sep 2007 knud... det med lyden har du ret i... jeg har sku prøvet at accelerere lidt hårdt fra et kryds.. dog kun til de 60km/t som man normalt sådan kører på en større vej i byen.. hvor så der står en nar og råber på fortovet at man skal køre ordentligt og sænke farten.. dette er prøvet mere end en gang.. det sjove er at hvis det havde været en bil med 70 km/t så havde der intet været... lad mig sige det sådan.. jeg kører hurtigere i byen i bil end på mc.. og i bil er der aldrig en der har viftet med armene af mig.. men har prøvet det en del gange på mc..

• #18   7. sep 2007 ham Nonbo eller hvad h han hedder er da bare misundelig fordi han ikke må få en mc for konen... at der var 20 uheld sidste år og 28 i år er da ikke så stor en forskel igen hvis vi kigger på antallet af mc'er... hvem gider tage fat i ham...

• #19   7. sep 2007 Morten:

Lidt meget simpel taljongleren:

Fatisk er antallet af døde i år mindst 31. Udtalelsen er ikke helt ny!

Det er en stigning på 11 ift 20 altså mere end 50 %.

Antallet af indregistrerede MC er steget et sted mellem 10 og 15 %!

Og sæsonen er ikke slut!!!!!

Det er MEGET værre i år!

• #20   7. sep 2007 Vi sender et tæskehold af rockere efter ham .... så kan han lære det ..... fodgængere kan vel også komme til skade hvis man hedder HR.HoBO

nu rYgeR JeG SikkERt i FængSeL fOr tRusEleR På NetTeT

• #21   7. sep 2007 tror jeg ringer til politiet og angvier ham jeg så i morges der kører rundt med en grøn mælkekasse på sin knallert....for det er vist arlas.....

hehe.....

• #22   7. sep 2007 PuHaaAAAAeeee

• #23   7. sep 2007 Carsten:

Populistens opportunisme spiller sikker ind smiley Ingen tvivl om det, men han har desværre en meget synlig og hørbar sag at fedte med.

• #24   7. sep 2007 Det er virkelig for sygt...og så kalder de "os" for kamikaze...hme....ja jeg er også blevet medlt et par gange, men det er fordi min udstødning larmer og uhhh...så køre man jo også som en psycho....enste der medler mig er nogle gamle demente røvhuller der tøffer rundt i deres latterlige Lupo der ikke siger et kvæk

• #25   7. sep 2007 Ja la os da stikke hinanden alle sammen... :o)

• #26   7. sep 2007 Tror jeg vil til at melde naboen , hans plæneklipper larmer for meget, især søndag morgen, lige nøjagtigt på det tidspunkt jeg har fået hældt morgenkaffen op og avisen åbnet. Desuden har jeg flere gange set ham give fuld gas på fortovet når han skal ud og slå græsset foran hans indkørsel.... puhaaaaaeee et svineri..................

• #27   7. sep 2007 Helt enig Hekto!!!!

De eneste, der vilkelig kan "gribe ind" her, er....os selv!

• #28   7. sep 2007 Rasmus (Vildbjerg)
    Citat: "Hvor mange motorcykelister har slået andre ihjel i år?"

Vi har i hvert fald to passagerer!

Dertil kommer så noget af det værste, der overhovedet er sket for MC-folkets "sag": To kraftidioter, der kører ræs over Langebro, hvorefter den ene af dem skal køre inden om en bus ved et stoppested!!!

Der var ingen døde, men netop den sag understreger i offentligheden, at MC-ister er dybt uansvarlige mennesker, der i deres dødsforagt ikke tager hensyn til andre.

Jo jo, vi sætter selv maddingen på Nonbo's fiskekrog!

• #30   7. sep 2007 Carsten:

Jeg synes dit filosofiske indlæg er godt. Det betyder jo ikke, at jeg er 100 % enig.

I modsætning til mange, tror jeg faktisk, at den eksisterende MC-køreruddannelse er ganske OK. Hverken i år eller sidste år har vi haft nogen ihjelslagne MC-ister i gruppe 18-20 år!! Jeg tror, at det skyldes to ting: dels at de færreste af de helt unge og helt nye har adgang til den supersoniske bambusmissiler, dels - og hvad vigtigere er - de har stadig fra undervisningen en klar forståelse af, at der er forhold "jeg ikke magter" - de kører med margen!!

Ser man på aldersfordeling, er der to ting, der slår mig. Der er nogle modne mennesker, der begynder/genoptager, men på et niveau(læs isenkram)de ikke magter og så er der MC-ister med rutine og deraf følgende overbevisning om egen ufejlbarlighed, der går på vandet!!!! Der er herimellem en del, der racer fra lyskryds til lyskryds til fare og gene for deres omgivelser.

• #31   7. sep 2007 Jamen jeg kan da godt angive mig selv bare for at få startet.
    Jeg tillod mig at accelerere en del hurtigere end den 25 år gamle Polo der holdt ved siden af mig ved krydset Borups Allé, Hulgårdsvej.
    Det var hensynsløst at være sådan en motorbølle.

ps. jeg håber ikke jeg får et klip for jeg kørte på cykel.

• #32   7. sep 2007 Jesper Valby:

he hehe .....HaHaHaaaaa smiley

• #33   7. sep 2007 hmm kendte et par ældre gen/nystartere (52 og 49) mand og kone ....de købte sig en Hayabusa ....

= den ene døde og den anden er stadig grøntsag her 4 år efter ....
    Uanset deres fart var det dog stadigvæk en bil der forårsagede ulykken direkte .... ubetinget vigepligt situation som så mange andre
    indirekte kan man så vurdere om ulykken skyldtes fart eller manglende evner til at styre sådan en tingest

• #34   7. sep 2007 Hekto:

Det er muligt at disse cyklers sjove geometri har ansvar for nogle af ulykkerne.

Dog må jeg sige, at bortset fra en enkelt Triumph Rocket III og en bagfra påkørt veteran, har alle de dødsulykker jeg i år har lidt nærmere detailkendskab til handlet om sports/touringmaskiner. Jeg har nogen detailviden om ca en trediedel.

Mangel på køreteknik skriver du, jo eller tabt respekt for de fysiske love vi sådan set alle kender. Der er nok tale om hønen eller ægget smiley

• #35   7. sep 2007 Carsten, jeg vil ikke afvise den køretekniske side af sagen smiley

dog er det interessant, at der ikke er en eneste helt grøn (alder og dermed rutine), der er hoppet ud af et svig med døden til følge de sidste to år.....

Jeg arbejder selv med begyndere..også et par herinde fra. Jeg synes faktisk, de er ret godt rustede til at begå sig i trafikken!!!!

De er skidt rustede til at optimere indbremsning og fastlæggelse af ideallinier i sving med høj hastighed, men det er vel heller ikke kørerlærernes opgave at uddanne dem på det område?

• #36   7. sep 2007 OK- så nærmer vi os, måske hører jeg så bare om flere seriøse og færre industrielle kørerlærere end du.

De er med sikkerhed også forskellige smiley

• #37   7. sep 2007 Hekto:

Jeg tror da du har ret langt hen ad vejen, det eneste jeg gør, er at sige, at overmod og manglende omtanke er meget risikable, og så er det slående, at de umiddelbart urutinerede ikke er er på tabslisterne.

Jeg vil ike afvise værdien af køretekniske kurser og jeg er sikker på, at især din gruppe 3 er blevet mere repræsenteret i trafikken.

• #38   7. sep 2007 HEY!!!... Sorry, men på vej på arbejde igår, blev jeg overhalet af en mc (kører selv bil), jeg kunne ikke overhale, pga manglende plads.. Men er man fræk nok - som han var, ja så kan man sgu.. det fik mig sådan til at tænke på en episode hvor jeg holdt i kø, nede ved Hamborg (også i bil) alle bilister holdt stille, men man kunne engang imellem opleve en mc mellem bilerne... OG DET ER FANDME SVINERI!!! Så til jer der gør det : Hvis i en dag bliver kørt ned, så kan det meget nemt være mig!! jeg trækker så tæt på den anden bil som muligt, for man skal sgu ikk "snyde" foran, bare fordi at man kan :-S Det var bare lige et eksempel på mange mc'ister's kørestil...

• Sajmon ™

#39   7. sep 2007 Og hold da kæft hvor er jeg enig, Hekto.. smiley

Jeg har været på bane 2 gange iår - og det har kun ændret min kørestil marginalt med hensyn til hastighed, men givet enormt på hvor meget marginal jeg kører med.

Jeg kører stadig inspirerende til tider, men byzoner og tæt trafikerede områder er normalt fredede.

Jeg har sat penge og tid af til minimum 4 banebesøg næste år.... smiley

• Sajmon ™

#40   7. sep 2007 Kris H - Hvorfor?

Den plads en MC ikke optager ved at "snyde sig foran" - det kommer du hurtigere frem i rækken.....

Har du tænkt dig at møffe alle cyklister ned i KBH også, for de kommer rent faktisk hurtigere frm end du gør i 99 ud af 100 tilfælde...?

• Sajmon ™

#41   7. sep 2007 Jeg kan se Knud allerede er med i den, men den her debat er også ret interessant: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=54009

• #42   7. sep 2007 Er der nogen som VED præcis hvad alle MC dødsulykker skyldes? Det er ihvertfald ikke Karsten Nonbo!!! Hvor kan man undersøge det selv?

• #43   7. sep 2007 Kris H -> tror du har spændt hjelmen for hårdt... ring efter din personlige hjælper.

• #44   7. sep 2007 John Løvkvist

Kris H har allerede engageret det halve galleri i strengen "Derfor"

Der er ingen grund til at lade ham sabotere denne meget onstruktion debat her.

Spank ham ovre i " Derfor" smiley

• #45   7. sep 2007 Hvor mange menesker kører allerede og snakker i mobil mens de kører,, ? Hvad sker der så nu? hmm nogen gange er politik sgu en børnehave

• #46   7. sep 2007 Copy/paste fra mit indlæg på dr's hjemmeside:

At angive mc'ister/bilister, der gang på gang kører dybt uforsvarligt, er på sin vis en god ide. Men at Karsten Non(sens)bo bruger antallet dødsulykker blandt mc'ister er helt ude i hampen. Hvis den kære Nonbo havde kigget i statistikkerne bare få år tilbage, ville han se:

Fakta:

· Aldrig har antallet af motorcykler været højere. Og rekorden slås igen i år. I dag kører ca. 130.000 danskere på motorcykel.

· I 2007, til og med uge 31, er der registreret i alt 7.086 nye motorcykler i Danmark, mod 5.818 året før. Heraf tegner Suzuki sig for godt 35% af det samlede marked med 2.438 nyregistrerede Suzuki’er. Dette er en stigning på mere end 90% i forhold til sidste år, hvor der i samme periode blev registreret i alt 1.279.

· Sikkerhedsniveauet på nye motorcykler har aldrig været højere. De nye motorcykler, der sælges, er udstyret med det nyeste sikkerhedsudstyr i form af for eksempel ABS.

· Aldrig har der været så få uheld – målt i forhold til antallet af motorcykler og antallet af dræbte. I 1996 viser statistikken 0,42 dræbte pr. 1.000 motorcykler (24 dræbte ud af 56.807 motorcyklister), hvor den i 2006 viser 0,18 dræbte pr. 1.000 motorcykler (21 dræbte ud af 118.000 motorcyklister). Det svarer til 0,018%.

• #47   7. sep 2007 Ja der er desværre varm luft i de politikere end på athen, og hvis det ikke er motorcykler , så det uro magere på nørrebro, hashhandlere , pædofile fiskere med overlæs, in rundspørger viser faktisk at folk har mere imod at du snyder over i køen i Netto end at det okey a snyde skattefar 8/
    Og hvis man kan komme i folketegnet for '' medvind på cykelstigerne'' så siger det vist det hele.

Kommentér på:
angiv en motorbølle!!!!

Annonce