688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

DERFOR!! - modsætning DERFOR!! - modsætning

Igår havde jeg lidt småtravlt og var på vej gennem København, så i dette tilfælde gjorde jeg som mange andre mc'ister, kørte mellem bilerne.
Og det er nu ret sjældent jeg gør dette, da mit styr er ret bredt, så har ikke lyst til at hænge over en bil fordi styret rammer et sidespejl.
Anyway... Til trods for at der var SYGT mange biler i køen, begyndte folk at trække lidt til siden og give plads.
Det var fandme lækkert at se.
Og nej der var ingen udrykningskøretøjer bag mig smiley

Så der vil jeg bare sige at det var en fornøjelse og vil da give bilisterne et lille skulderklap for dette.
At de ikke ligefrem spærrede som jeg læste i en tidligere tråd.

Så der er også nogle good guys imellem som faktisk kan se at det ikke generer trafikken mere end det skader og irriterer vedkommende over at komme frem lige så hurtigt som os andre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DERFOR!! - modsætning
  • #1   7. sep 2007 Amen !

• #2   7. sep 2007 Der er nu også sjældent at jeg oplever folk der bevidst blokker vejen. Til gengæld har jeg prøvet at en eller anden tåbeligt trucker åbnede døren.
    Og så er der selvfølgelig chancen for cigaretskoder og div. andre ting folk hyler ud af vinduet uden at ligge mærke til man er på vej forbi.

• #3   7. sep 2007 Ofte når jeg får lyst til at køre imellem er der bare ikke plads. Ikke efter hvad jeg kan se.
    Havde jeg haft et lille clip-on på havde det været nemmere.
    Så det var jo nærmest som om mine bønner blev hørt hehe...
    lidt som at dele havet... eller.. nevermind... smiley

• #4   7. sep 2007 Det oplever jeg også, og gør det selv hvis jeg sidder i en sur bil,, det betyder ingen ting for mig,

Grunden til køen er fordi folk i biler foran sidder og sover når der bliver grønt..

på 2 min der grønt kan der nogen gange ikke nå andet en 4-5 biler over,.,

• #5   7. sep 2007 oplever tit højretrækning kombineret med nedrulning... lækkert og se.. og når jeg er kommet forbi få de da også lige en lap i vejret som tak... så de fleste kan altså godt finde ud af det... har dog også oplevet en enkelt etnisk udfordret som gav den fuld gas mens jeg trillede forbi ham i den modsatte kørerbane... men heldigvis kørte vi ikke så hurtigt så blev håndtaget bare lige rullet lidt så var han bag mig...

• #6   7. sep 2007 jeg ser daglig folk bare ligger i højre bane lige meget om de skal til venstre 10 km fremme,. og mest af alt, har bilister svært ved at holde deres bare bare det går lige ud haha

• #7   7. sep 2007 Bare = bane..

• #9   7. sep 2007 kører jeg gennem en kø sker det i snegle fart, og det ville svare til at gå..

• #10   7. sep 2007 mor.. ditto... er bange for at et sidespejl lige rammer styret og jeg så klasker ind i sideruden... eller bange for at et eller andet lige slår min nr plade af.. de koster jo også lidt

• #11   7. sep 2007 Syntes også tit billisterne er flinke til at trække ind, både på landevej og i køen... Til gengæld er der ind i mellem også nogle hjerneblødninger!! I dag på vej hjem fra arbejde kører jeg ind over Kgs. Nytorv oppe fra nyboder (i ved den der ensrettede). Der er jo dobbelt sporet men der er parkering tilladt i venstre side, så bilerne kan ik benytte det spor. Det kan vi tilgengæld smiley Men men, en eller anden nævenyttig pakketransport så mig lige i sidespejlet i krydset og resten af vejen kørte han så tæt at jeg ik ku komme forbi... Og man kan bare se det! De sidder hele tiden og holder øje med én. Det pisser mig sgu af! Heldigvis gav folk dejligt med plads på motorvejen smiley

• #12   7. sep 2007 Ja bilister er for det meste flinke - men jeg syntes nu også ofte jeg oplever nogen der ligger i yder banen fordi de skal til venstre en km fremme - eller noget i den stil.

Men i behøver nu ikke være alt for bange for at ryge over kølerhjelmen hvis i banker spejle sammen, mc-spejle sidder jo på en "fjeder" og bilers kan også bevæges frem og tilbage. (Ja jeg er en gang kommet til at bumpe ind i en bils spejl, kørte vel ca. 20km/t - og det gav et lille klonk, og et lille ryk i styret. Men jeg fortsatte uden problemer - kunne så høre ham dytte da det gik op for ham hvad der var sket... men siden mit spejl ikke tog skade, går jeg udfra der heller ikke skete noget med hans)

• #13   7. sep 2007 Hvad er straffen egentlig for at lave "køtricket". Var totalt noia den ene gang jeg har gjort det. smiley

• #14   7. sep 2007 Det var mig, det var mig... Der gav dig plads.. smiley

• #16   8. sep 2007

Skrevet: 07-09-2007 14:13:52

Syntes også tit billisterne er flinke til at trække ind, både på landevej og i køen... Til gengæld er der ind i mellem også nogle hjerneblødninger!! I dag på vej hjem fra arbejde kører jeg ind over Kgs. Nytorv oppe fra nyboder (i ved den der ensrettede). Der er jo dobbelt sporet men der er parkering tilladt i venstre side, så bilerne kan ik benytte det spor. Det kan vi tilgengæld smiley Men men, en eller anden nævenyttig pakketransport så mig lige i sidespejlet i krydset og resten af vejen kørte han så tæt at jeg ik ku komme forbi... Og man kan bare se det! De sidder hele tiden og holder øje med én. Det pisser mig sgu af! Heldigvis gav folk dejligt med plads på motorvejen smiley

Det var præcis der der tidligere i år, var en nar det trak ud, så jeg ramte ham. han HAVD set mig OG der var ikke plads til en bil.. Blev så sur at jeg knallede min knyttede næve ned i hans tag. Så åbnede idioten ruden og snerrede HOVHOV du kan bare blive bag i Køen. Så tog fanden ved mig, og jeg kom til at stikke ham en knyttet næve lige i fjæset så hans briller knækkede, og det føltes som næsen gav efter..

Jeg blev så befibet at jeg kørte derfr med hast, Jeg plejer ikke at være voldelig, og slet ikke at slå først!!

Jeg skyndte mi hjem med dårlig samvidighed. Skulle have ringet efter politiet i stedet, for du må godt kører der!!!

Jeg ringede til vagthavende og fortalte lige ud hvad jeg havde gjort, hvorfor og hvad han havde gjort og sagt..

Jeg havde ikke hans nummerplade, så de kunne jo ikke finde ham. Men det var det hun ar mest intereseret i, For som hun sagde, Han kan få frakendt kørerkortet for BEVIST at bringe andres liv i fare!!!

Hørte aldrig mere til sagen. MEN nu kører jeg med handsker med beskyttelse.. Så behøver jeg ikke at vente på de åbner ruden (den linie her er en joke, Mere hvis der er bogen der ikke forstod dette!!) smiley

Dog prøver jeg TIT hvis jeg lægger mig på striben ved kø, og gasser lidt op, så de hører mig, at folk giver plads!!

/Jesper

Kommentér på:
DERFOR!! - modsætning

Annonce