Læderdragt Læderdragt
Hej,
Har lige smidt lidt mønt efter en Alpinestars 2 delt læderdragt (Octane modellen, for de nysgerrige), og damn den er lækker ift. mit tekstil tøj!
Er der nogle ting mht. behandling af den jeg skal være opmærksom på? Den er købt i Hein Gericke (super betjening btw), men da jeg ikke er så skarp i tysk, tog mig og ekspidienten det på engelsk, og selvom han var super fin, var det tydeligt det ikke var hans primære sprog. - Så derfor tyr jeg nu til de kloge mennesker herinde fra!
Og sidst min ikke mindst, har jeg kun et par "touring støvler" til mit tekstil tøj, og læder handsker har jeg heller ikke endnu, nogen derk an anbefale handsker og støvler til sådan en dragt?
(link fjernet)
På forhånd tak!
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.324
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 121
Den hed hvertfald Octane, har selvfølgelig ikke lige de der papire der sad på den lige her. Og den jeg linker til var den eneste der hed noget med "Octane" på deres hjemmeside.
Så det må jeg gå ud fra.
feb 2007
Fed model i øvrigt, har selv kigget på den. Hvordan er kvaliteten af læderet / syningerne, virker det som kram?
Ang. behandling af den, så ville jeg gå for en omgang læderfedt til den. Henvend dig i en udstyrsbutik herhjemme, som sælger læder, så skal du nok få noget der duer.
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.115
Men så er der jo plads til bryster hvis du skulle få lyst til den slaks
Mht hensyn til pleje af den så er det bare at finde noget godt læderpleje og holde den med nogle gange om året. Du kan købe noget hos alle danske forhandlere.
aug 2007
Kunne godt se på deres hjemmeside at det er en "dame model". Den sidder tæt på kroppen, der er ikke nogen udposninger ved brystet, så går ud fra den er til herre. xD
Er ~185 høj, og vejer ca. 70 kg, så er ikke vanvittigt stor, og har fået en størrelse 50.
Og det er selvfølgelig bare mig der er træt, det er den her
(link fjernet)
Det virker som rigtigt godt kram, prøvede både en af deres egne modeller (til en pris af ~€500), den var for stor til mig, rent størrelse mæssigt, men passede i længden (det var også en 1-piece model, og ikke 2-piece). Så prøvede jeg også et par forskellige Dainese, de sad rigtigt godt, men var også en sjat højere oppe i pris klassen.
Har været ude og trille omkring 200 km i dag, med kæresten bag på, og den sidder rigtigt godt, man skal lige vænne sig til det, når man kun har kørt i tekstil, men det er klart til det bedre.
aug 2007
feb 2007
Er selv 1.85 høj, så er lidt i tvivl om hvilken str. der skal bestilles når tid er.
Kan du stå fuldt oprejst, når den er lynet sammen ?
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
De kør vist også tilbud på dem lige i øjeblikket til 200 euro.
Og de skal self være hvide
aug 2007
Bryster er jo ikke en skidt ting, og tak. xD
Lars L,
Ja, kan jeg godt. endda uden at det strammer mellem benene.
Men rygskjoldet er stukket lidt ned i bukserne, inden jeg lyner jakke og buks sammen, hvis det giver mening?
Umiddelbart ville jeg, hvis jeg var dig, finde en forhandler af nogle forskellige mærker, og prøve nogle forskellige, både 1-piece og 2-piece. Jeg havde egentlig planlagt at købe 1-piece, men da jeg prøvede denne model, var jeg ikke i tvivl om at den sad klart bedst, komfort iht. hvor tæt den sad på kroppen.
steffen,
Dragten er godt nok sort, og det er cyklen også. Men de er fede i hvid, ja! Tak for link.
feb 2007
God fornøjelse med den!
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.115
Lars: Du kan jo altid få syet en dragt efter egne mål og design hos www.dragtdesigneren.dk
feb 2007
Har set det, også spændende alternativ, men koster lige i overkanten, når man tænker på, at det nogle steder i Tyskland er begyndt at være udsalgstider :]
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
apr 2007
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 298
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Til behandling af din dragt er en god gang saddelfedt eller læderfedt af en god kvalitet, det bedste du kan give den.
Smør en godt lag på, lad den tørre et par dage og tør så det overskydende af med en tør bomuldsklud. Lad den så lige "dampe" af inden du tage den på. Vær lidt varsom i sidderegionen, idet den blive glat og du kan skride på sædet. Vent med det til vinter.
Læder er ikke vandtæt, men med den rette behandling kan dog tage en ret så kraftig byge.
Læder er en materiale der ikke så godt kan lide udtørring, så hæng den aldrig til tørre i et fyrrum uden den er behandlet med læderfedt.
Læderfedtet gør den smidig, sej og stærk. Så hvis du passer din dragt, passer den på dig.
Vel kørt og tillykke med din dragt.
Mvh
Thomas E
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
jeg bruger den model der hedder vertigo men der er også vertigo corse og vertigo corse air .
og min erfaring er at du kan købe den i den str du bruger i sko . dog er den lige en smule smallere end alm fodtøj .
aug 2007
Super info, tak!
(-:,
Nu har jeg ledt lidt efter Sidi's hjemmeside på engelsk (kan kun finde tyske forhandlere umiddelbart) for at finde forskellen på støvlerne, men den jeg er kommet frem til hedder www.sidisport.com - og den virker ikke for godt.
Har du nogen idé om hvilken forskel der er på støvlerne?
apr 2007
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 298
hvilket også er en super støvle.
Her er et link til en engelsk forhandler med et fint udvalg. Transport til dk er vist 200 kr. (link fjernet)
aug 2007
Tak for links.
-
Nogen der kender en forhandler i København, der har Sidi støvler? Kunne godt tænke mig at prøve de forskellige modeller.
Læderdragt