1.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvorfor cykelcomputer??? Hvorfor cykelcomputer???

Jeg har tit tænkt på, hvor for I/folk monterer en cykelcomputer på motorcyklen?
- normalt virker et almindeligt mc-speedometer ganske fortrinligt...

Jeg kan næsten ikke tro andet, end det er fordi man har pillet speedometerkablet af, og alligevel gerne vil kunne se hastigheden => med andre ord - det er for at kunne svindle med km.-standen, når den engang skal sælges videre...

...eller er jeg helt fra den? Jeg vil personligt aldrig købe en brugt mc, hvis jeg finder ud af, at der har været monteret cykelcomputer på den...

/Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor cykelcomputer???
  • #1   12. jun 2005 det er fordi, speedometeret næsten altid viser lidt forkert, dette varierer fra model til model, nogle modeller viser meget forkert,

• #2   12. jun 2005 Hmm...det har jeg da faktisk aldrig tænkt over mht. at svindle med km standen.
    Men kan nu godt forstå folk der har monteret cykelcomputer for speedometeret er sgu ikke altid lige pålideligt - og de ekstra funktioner der er i cykelcomputeren, såsom ur, gennemsnitsfart osv. er da ret praktiske. Men kan godt se din pointe.

• #3   12. jun 2005 Jeg har en.. kan fortælle dig at generalt så efter de 180 km/t så begynder ens speedo at fejlvise med 10-15 km/t
    Derfor.

• #4   12. jun 2005 Hvis folk vil snyde med km-standen på de orginale ure, så kræver det altså ikke mere en en skruetrækker og 10min... Så jeg tror ikke det er derfor de montere cykelcomputer. Jeg tror bare det er fordi en cykelcom har mange forskellige ekstra ting, såsom: ur, ekstra trip, gennemsnitsfart, tophastighed mm...

/Jan

• #5   12. jun 2005 Ikke købe en mc forbi der er/har været cykelcomputer på ?......come on smiley Ha ha

Det er selvfølgelig for at få den præcise visning af hastighed, gennemsnitshastighed, kørselstid osv....
    Alt samlet i en lille æske på ca 5x5 cm....

Har da hørt om speedomtre der viser hastigheder som er fuldstændig latterlige iforhold til ccm og hk.....
    Personligt viser mit speedometer ca 4-5 km/t forkert ved bare 70-80 km/t...og det stiger jo da fejlvisningen er procentvis...

• #6   13. jun 2005 Jeg har købt Sigma BC 800 (dog ikke monteret endnu) på grund af manglende ur....
    Mvh. JBG.

• #7   13. jun 2005 Hmmm . Dem der vil svindle med km. antal, kan du være sikker på nok skal slette alle spor - også spor af en computer :o)

Jeg har en på fordi det er rart at kunne se km/t når nu spedometeret viser mph.. ( og så går viseren amok når jeg kommer over 80 mph.

WebRoy.DK

• #9   13. jun 2005 Der er også flere muligheder for trip, tid, gennemsnitshastighed osv. på computeren...

• #10   13. jun 2005 Ja og så slipper man jo for den store originale instrumentering... Hvis man vil snyde finder mange meget lettere metoder. Jeg har indstillet min cykel com. til samme km. antal som trippen da jeg pillede den originale af, jeg vil da kunne følge med i hvor langt den har kørt...

• #11   13. jun 2005 Mit speedometer blev kvast da jeg styrtede smiley

Mvh. Rune

• #12   13. jun 2005 Endurocykler kan synes uden km-tælller......
    vist ikke helt efter reglerne men jeg fik synet min gamle Husky....uden instrumenter......var lidt skeptisk da jeg købte den, ejeren påstod at det ikke var et problem...
    det var det heller ikke....
    Monterede cykelcomputer derefter.....

• #13   14. jun 2005 Okay. Det med korrekt hastighed og andre funktioner har jeg så ikke tænkt på. Det er der selvfølgelig noget fornuft i.

- så et andet spørgsmål: Hvor stor fejlvisning har I på jeres mc? Jeg mener selv, at min viser for meget...

/Søren

Kommentér på:
Hvorfor cykelcomputer???

Annonce