673 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Taxier? Taxier?

Hej,

På vej hjem fra arbejde i går, med lidt vand på vejen, men tørvejr fra oven kører jeg på en 3-sporet vej inde i København, med en hastighedsbegræsning på 60 km/t (Åboulevarden for de nysgerrig).

Lige efter søerne, bliver jeg nød til at bremse hårdt op, da en taxi kører lige ud foran mig, og er ved at kappe mit forhjul.

2 minutter senere, lige efter Fisker MC, bliver jeg nød til at rive i gassen, da endnu en taxi trækker ud i mig.

I første tilfælde lå jeg i yderste spor, i andet tilfælde i midtersporet. Begge gange havde jeg øjnene på taxi chafføren, og ingen af dem gad tjekke deres blind vinkel. Faktisk skulle chaufføren i episode nr. 2, bare kigge ud af sit højre vindue, i passagersædet.

Det synes jeg fanme er skræmmende, hvis jeg havde kørt i bil, i episode nr. 2, og han havde lavet det nummer der, så havde vi begge fået kradset lakken, men hvis jeg ikke havde set han gik i gang med at svinge ud i mig, havde jeg sgu nok ikke siddet her i dag.

Hvilke forholdsregler tager i jer, når i kører på ligende veje? Holder i jer til inder sporet, eller måske til yder sporet, sådan der kun kan komme trafik fra en bane?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taxier?
  • #1   11. sep 2007 Ydersporet, og gi dem baghjul - så ka de lære det...

• #2   11. sep 2007 hornet i bund og kast med håndtegn... Gør jeg selv smiley

Hold dig i yderbanen og tænk fremad...
    Taxier kører pænt råddent generelt, så det er bare med at være vågen.
    Kørebanerne på den strækning er heller ikk helt optimal for os mc'ister, så det er jo ikk bare at give den fuld skrue og komme væk for sådanne idioter.

Godt du "kun" slap med skrækken.
    Det kunne have været meget værre smiley

• #3   11. sep 2007 Sparker spejl , hvis de ikke bruger dem behøves de ikke være der !

udover det nævnte så larmer jeg som regel nok til at blive hørt vidt omkring smiley

• #4   11. sep 2007 langt lys og så frem i skoén så du er sikker på de har set du er der...
    selv om det ikke er altid det hjælper mod de satans taxiér

• #5   11. sep 2007 Det er sgu ikk altid nok at larme...
    Har selv bulder potte og bliver også "overset" i ny og næ. Mest i morgentrafikken når folk sidder med søvnklatter i øjnene, mobilen i den ene hånd og en cafe latte i den anden.
    Har vist også lavet er par småbuler i folks tag når de pludselig trækker ind i ens bane.

Det med spejlet synes jeg er en dum idé...
    Efterhånden har folk så fleksible spejle at de bliver klasket tilbage igen og så ender vi som et insekt på bilens siderude.

Men har da hørt om folk der har bedre erfaring med dette end jeg smiley

I disse tilfælde tror jeg sgu det er lige meget om man har en selvlysende vest eller blink på hovedet.
    Hvis folk ikke orienterer sig ordentligt eller har travlt med alt muligt andet, så bliver vi sgu mast.

• #7   11. sep 2007 Mikkel P,

3-sporede veje i København har sjældent så lidt trafik, at man kan vælge at ligge for sig selv, vejen er typisk ret fyldte. smiley

• #8   11. sep 2007 Så må du være lidt fræk og trille op forrest i køen så du er sikker på alle har set dig smiley

• #9   11. sep 2007 sikkerheds sko... ind i bildøren.. og larmende potter... og evt et par gode handsker med rigelig beskyttelse... kan sagtens tage en forrude

• #10   11. sep 2007 hornet og gashåndtaget i bund... hvis de ikke fanger den så er det bare som sprillen så fint formulerer det: hvis de ikke kan finde ud af at bruge spejlet kan de også undvære det.

• #11   11. sep 2007 det er ikke alle taxa chauffør der køre sådan,jeg kører selv taxa til hverdag.

Kommentér på:
Taxier?

Annonce