575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kasper R
Kasper R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hvad skal jeg gøre ??? Hvad skal jeg gøre ???

Jeg er 17 år, og begynder på mc-kørekort til november og har forhåbentlig kortet til foråret...! Jeg vil rigtig gerne have min egen mc om et år, men her kommer spørgsmålene..! Hvilken maskine skal jeg starte på??? Havde tænkt på en GS 500 E, som jeg har set mange af jer anbefaler...! Er det en dum ide at låne penge til mc, drejer sig om 10.000 +/- et par tuisinde..??? Hvad skal jeg regne med at bruge på forsikring!??!?!? Hvad bør jeg ellers vide som nybegynder?????

Har læst en mange tråde skrever af 17-årige knægte som mig, men ingen har spurgt om det med lånet..!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre ???
  • #1   14. jun 2005 Forvent 2-3000 kr. for ansvar, alt efter hvor du bor. Det er hos GF Forsikring.

Mht. at låne penge, så er det jo op til din egen økonomi smiley Som udgangspunkt skal man jo nok forsøge ikke at låne penge, da det ikke er gratis. Men bestemmer du dig for at gøre det, SÅ GØR DET I BANKEN - og IKKE nogen af de her ekspress og "billiglån" med lav rente, for de har alle mulige gebyrer som gør det meget dyrere end bankens lån.

• #2   14. jun 2005 En GS 500E er en fin maskine, hvis du kun

mangler 10.000 + /- tag et forbrugslån i banken & du

kan nøjes med ansvar på den, hvis du låner et

sted hvor de vil ha pant i den skal du ha kasko & det

koster kassen i din alder.

• #3   14. jun 2005 Jeg startede selv på en Gs 500, og synes sgu det er en rigtig god maskine når man er "grøn" - der er tilpas med power og fart uden at det tager kontrollen fra en.
    Mht det økonomiske, så var jeg så heldig at jeg havde sparet alle pengene op så lån var ikke nødvendigt.
    Men mht. lån så skal jeg ikke gøre mig klog på det - det er jo, som Klaus også skriver, et spørgsmål om din egen økonomi, hvorvidt du kan overkomme et lån.

• #4   14. jun 2005 Ja jeg ville også gå i banken hvis jeg skulle låne penge til mc. Elz kan du jo tage et studielån, hvis du altså studerer -det er nok det billigste lån du kan få. GS 500 er en sikker vinder -den går du ikke galt i byen af. Forsikring koster for en nybegynder som dig ca 2500kr (Hos GF) afhængigt af hvor du bor i landet.
    Men en helt anden tin du lige skal medregne er udstyr (tøj, støvler, hjelm osv..) -det koster jo også lidt mønt..

Ronny.

• #5   14. jun 2005 hvis du skal have ordentligt tøj skal du nok ca regne med 10000 til det.... gå da i banken og spørg om de ikke vil hjælpe di med at regne ud om dit bugdet kan klare et løn.... da jeg er lærling kunne jeg med et lån på 30000 nøjes med at betale 250kr i måneden men lånet var jo så over 60 år eller sådan... så det ville jeg ikke... men det kan da lade sig gøre....

• #6   14. jun 2005 Angående udstyr så er der en del penge at spare ved eksempelvis at købe det i Tyskland.
    www.louis.de
    www.hein-gericke.de - de har en butik omkring Flensburg så hvis du ikke har for langt til grænsen kan det hurtigt svare sig.

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    jun 2005

#7   14. jun 2005 af udstyr skal jeg bruge en dragt og støvler...! handsker og hjelm har jeg fra da jeg kørte scooter!!!

• #8   14. jun 2005 Gf forsikring vil ikke tegen medmindre man har 3 års ansanitet! - ikke i min omegen ihvertfald, og det var selvom jeg havde kørt 2 år uden skader!

Jonas

• #9   15. jun 2005 Nu ikke noget med T-Hansen hjelm og hansker vel???
    Det er MEGET vigtigt at dit udstyr er ordentlig kvalitet, og køb en ryg-beskytter med det samme og brug den!!!
    Hvis Jason watt havde haft sådan en på, sad han ikke i rullestol i dag!!

• #10   15. jun 2005 du kan roligt låne. Afskrviningne på en mc er langt fra så stor som på en bil.
    BAre køb fornuftigt således du ikek taber alt for mange penge når du skal skifte mc´en ud

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    jun 2005

#11   15. jun 2005 okaj, vil tænke mig om..! Min hjelm og handsker er ikke fra Thansen, dog er hjelmen lidt rådden efterhånden...! Det med en rygbeskytter havde jeg også tænkt lidt på!

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre ???

Annonce