894 visninger
|
Oprettet:
Carbon {{forumTopicSubject}}
Sidder og surfer efter en hjem, da jeg ikke er tilfreds med en Caberg Justissimo. Falder på www.fc-moto.com over en Uvex RS 750 Carbon til næsten halv pris lige nu, der vejer 990 g!
Kunne tænkes at jeg købte den, men er der nogen der har erfaring med den, eller bare mærket generalt? Dem som kender hjelmen, hvordan er den udformet? Rund, oval etc.?
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.540
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 491
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
og den er ekstremt let og behagelig , den er hverken rund eller oval ca samme udformning som shark hjelm
min vejer 950 g .....uden hoved
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 157 Svar: 2.549
HAHA
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 491
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 224
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
Næh, 4 gram varm komprimeret luft vejer 4 gram. Ligesom 4 gram uran gør det - eller fire gram bussemænd for den sags skyld.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 491
Mens jeg venter. er der så måske nogen der kan uddybe Kleen's indlæg?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Kleen snakker bare , og vælter mere end os andre
sikkert fordi hans hjelm vejer ca det dobbelte af min
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
når (glasfiber) compond hjelm lavet af glasfiber og kevlar fibre der bliver udsat for et kraftigt styrt så revner den..
hvor imod en hjelm lavet af kulfiber den splinteres og kulfiber er ikke det fedeste at få i kroppen da det ikke kan nedbrydes da det er kul
claus
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.540
Desuden har en ren carbon-hjelm væsentligt mindre fleksibil brudstyrke end en glasfiber/compoundhjelm. Men der kan sagtens være elementer af carbon (indlagt) i en compound-hjelm - de skal bare helst ikke være alene.
Carbon er superlet og fantastisk materiale til rigtig mange ting - efter min mening bare ikke til hjelme...;-)
Iøvrigt:
- er jeg ikke væltet siden sidst, og det skyldtes udelukkende at mit personlige tyngdekraftsfelt blev udsat for en momentan, omvendt polarisering..;-P
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
ud over det så har jeg min viden fra uddannelse i compond fibers and reasin, dog ikke til mc men til fly
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.540
Men ja, jeg har set en carbonhjelm kontra en glasfibercompoundhjelm udsat for slag mv. - iøvrigt findes der også en del god om emnet på nettet.
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.540
These days, there are almost as many "revolutionary" shell-construction materials as there are new helmet brands. But Arai's five decades of experience, research, testing, comparison and evaluation have led our people to conclude that fiberglass-based construction does the best job of performing a motorcycle-helmet shell's main job - spreading and dissipating impact energy through strength, structural integrity and impact-flexibility.
The RX-7 Corsair introduced our patented SNC "Structural Net Composite," Arai's latest and most advanced shell construction. It incorporates a structural net reinforcing material embedded between our exclusive Super Complex Laminate Construction layers. The specially-developed strands bond the layers more rigidly - similar to rebar - to further improve shell integrity and impact-force management. SNC also allows for more weight to be removed from the top of the shell, reducing overall helmet weight by almost three ounces (RX-7 Corsair vs. previous RX-7 models) while it lowers the center of gravity, resulting in better balance and reduced fatigue for more comfort.
- så vidt Arai's favorisering af composit/compound-hjelme...
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
oki det vidset jeg ikke der var... men man kan bare se de billeder i ekstrs bladet af den flyver der nødlanede i ålborh.. de propeller der er på den de er lavet at kulfiber
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
men hvilken hjelm passer man ikke på ????
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
hvis hjelmen eller stykker af den kommer under huden el.
Tror jeg man er forbi det punkt man bekymrer sig om resten
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
lavede et ret godt styrt med min carbonhjelm i weekenden og den hverken splintrer eller det der ligner
tog den èn tur med på bane
og så ligger man der hæ .... nå men så er den testet
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
skulle lige prøve noget super moto .... og motoriseret sport tager som regel let overhånd
er lidt øm men ikke noget særligt
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 491
Men spøg til side, så er jeg da noget mindre bekymret nu
Carbon