{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større Motor ???
  • #1   20. sep 2007 Mener at have læst herinde at man maks må skifte motoren ud med en der er 20% større. Så du har vidst fat i den lange ende.

  • #2   20. sep 2007 Ydelse og motovolumen må max forøges med 20%

  • #3   20. sep 2007 okay mange tak...

  • #4   20. sep 2007 der er en del meninger om dette emne og det er lidt svært at gennemskue hvem der har ret... så jeg villehenvende mig hos nogen der med sikkerhed bør vide det... men rent logisk set må det være 20 procent i ydelse og størrelse ligegyldig.. men ingen har sagt at loven er logisk

  • #5   20. sep 2007 Jonas: Smider man en Gixxer750 motor i en Gixxer 600 stel, skifter MC'en identitet fra en GSX-R600 til en GSX-R750, men der findes ikke en GSX-R720, derfor er den lovlig med den motorstørrelse, bare den ikke her en mereffekt på 20%

  • #6   20. sep 2007 det vil sige at jeg også må smide en 750 i min... (dog er min i virkeligheden en 583 ccm) dog er der stor forskel på de 2 maskiner... men de har næsten samme antal heste

  • #7   20. sep 2007 jeg ved at ved biler er det hk man må ligge de 20% til og det er lige meget med kubikken...

  • #8   20. sep 2007 Jonas, nej det er det jeg skriver man ikke må. Max 20% i volumen samt ydelse.

  • #9   20. sep 2007 men den har jo ikke en mer effekt på 20 procent...?

  • #11   20. sep 2007 Kubikkerne har ingenting at sige mht. skift af motor... KUN ydelsen ses der på fra Skat´s side... Om Synshallen så mener at du har lavet et identitetsskift!!?? DET er en HEL anden sag... Reglerne er desværre lidt tvetydige på dét punkt... For det er op til synshallen at vurdere... (Fik jeg at vide ved Told og Skat vedr. et evt. motorskift på min tidl. Harley Davidson). Håber det hjælper dig lidt...c",) HUSK!!! Inden du skifter motor, skal du lige huske at oplyse det til forsikringsselskabet... For AL deres dækning bortfalder, hvis du kører galt med en for stor motor, uden deres "velsignelse"...

  • #12   20. sep 2007 Jaja men de plejer ikke at bruge rullefelt i synshallen.

  • #13   20. sep 2007 Det er heller ikke synshallen, der er garant for, at dit projekt er lovligt. Det er dit ansvar. Man kan ikke bare sige: Jamen jeg fik den synet...så jeg troede !!!
    Det er dit ansvar og din røv de jagter, når/hvis noget går galt. Og kan forsikringsselskabet løbe fra en erstatning, så gør de ALT hvad der er i deres magt.
    Har været igennem hele "svineriet" for mange år siden. Puuuuhhhhh.....sikke en oplevelse.
    Så selv om synshallen ikke opdager et skifte, så lovliggør det ikke projektet.
    ;O/
    Det næste er så, om TOLD/SKAT så opdager projektet og så jager din røv med med hensyn til afgift, fordi maskinen har skiftet identitet. Først afgift og så en bøde på samme beløb.
    Derfor: køb dog en anden og større motorcykel !!


  • #14   20. sep 2007 Marius I: det er ikke for jeg skal skifte motor men bare for og høre hvad reglerne var... den jeg har er den første mc jeg harså skal lige prøve om det er noget for mig til næste søson..


  • #15   20. sep 2007 Dannie: Nej, fik bare ikke skrevet det hele :o)

    Jonas: Nej men den er 20% større, og så skifter den identitet og skal betales merafgift. Plus den skal godkendes også.

    Man kan frit tune på 2 måder. Enten ved at tune den nuværende motor, eller smide en kraftigere i.
    Tuner man den eksisterende motor, må man max gi den 20% flere heste.
    Smider man en anden motor i, må den max have 20% ekstra hk, SAMT ikke være mere end 20% større i volumen.
    Hvis den er over 20% større i volumen, men ikke ydelse, vurderer skat den til at have skiftet identitet, og så skal der betales merafgift. Men kan altså godt blive godkendt.

    Har den nye motor mere end +20% ydelse, kan den også blive godkendt, men det kræver bare en del mere, inkl. importørens godkendelse.

    /
    Jesper


  • #17   20. sep 2007 Dannie: For biler er der ingen grænse for tuning af original motor, bare den overholder de forureningskrav der er for den. Men har altid fået af vide, at for en motorcykel er det maks 20% ekstra ydelse.
    Har ikke selv set det på skrift, så ved kun det jeg har fået fortalt af både pålidelige og upålidelige kilder.
    Men det er jo ikke et ukendt fænomen, at 2 personer fra samme instans fortæller hver sin ting...


  • #19   21. sep 2007 jesper(lyngby) kan du henvise til gældende lovtekts? For denne tråd oser langt væk, af folk som mener, tror, altid har hørt osv.

    Jeg har indtil nu aldrig, selv hørt om begrænsning på volumen. Og kan heller ikke finde det nævnt i detailforeskrift for motorkøretøjer. Ej helle regler for ændringer ved syn. Her omtales kun effekten !!


  • #20   21. sep 2007 20% reglen gælder kun effekt(hk) og det gælder også for motorcykler.

    Jesper, kom med nogle links hvor står noget andet.




Kommentér på:
Større Motor ???

Annonce