1.215 visninger
|
Oprettet:
Ang yamaha fzr 1000 {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Har hørt lidt om at de gamle fzr 1000ccm skulle bruge olie. Men er der nogen der ved hvorfor og hvor meget de egenlig bruger. Og er det overhovdet skidt at de bruger lidt. Ved godt det kommer an på flere ting, men er der nogen som selv har eller har haft en som enten gjorde det eller som slet ikke gjorde. Jeg tænker på modellen fra 93-96.
Go weekend
Mvh Henrik
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 119 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.702
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.486
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 45
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Aner ikke hvad min egen bruger. Den bliver toppet op når den mangler.
FZR har oliestandsmåler. Den lyser når den nærmer sig minimum og derfor kører man den ikke bare liige tør hvis man har en smule omgang i hovedet.
Synes ej selv det er voldsomt på min som har gået over 75000 km
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 119 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.702
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 630
Overvejer du da at købe sådan en djævel?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
I 9 ud af 10 tilfælde er det dog ikke værre end man skifter stempelringe og olietyvene / paraplyerne til ventilerne - så er der NUL blå røg og ganske normalt olieforbrug.
Det er værst med modellerne før 1996...
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
Når jeg spørger er det fordi jeg til vinter planlægger skift af stempelringe på min gl. bokser-BMW - også pga. olieforbrug, og så ville det være rart om der var andet jeg skulle være opmærksom på. (Jeg ved godt det er en ganske anden konstruktion).
Er det evt. ventilstyrene i topstykket du mener?
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Dem kan man jo så tjekke om de er slidt ved at lade motoren motorbremse fra rimelig højt hastighed uden at skifte gear. Så giver man gas når den er kommet godt ned i fart og måske smider den et pust blå røg ud hvis disse paraplyer er slidte, møre eller hvis man er ræddig uheldig - utætte
Som jeg og Sajmon ytrer har det at gøre med friktion. Det er ikke fordi de blir hurtigt slidt. De er simpelthen bygget med slup ved feks stempler for at disse glidere bedre, men med regningen på en liter olie pr 5000 km eller mindre.
Det værste ved FZR 1000 er sgu koblingen. Olieforbruget er det mindste problem.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Men er du ikke helt ude at skide mekanisk eller mht fingrene så burde det da kunne lade sig gøre. Jeg ville nu forresten mene at ventilstyr er de to koniske skiver der omfavner ventilen i ventilhuset i topstykket OG at paraplyen er den som går omkring selve ventilen og derfor kaldes en olietyv, paraply osv osv men ikke et decideret ventilstyr. Dette er noget andet.
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 109
Nogen der ved hvad sådan en rep koster, hvis de skal skiftes?
(godt nok en gammel tråd at komme med indlæg i hehe)
Ang yamaha fzr 1000