{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

att. alle V2 elskere {{forumTopicSubject}}

Kære Ducati elskere (og hadere) og dem der kender til disse maskiner.

Jeg har besluttet mig for at skifte min SVer ud til noget andet spændende. Ikke fordi den ikke er fed nok, men fordi livet er kort nok i forvejen. Egentligt var jeg mest til 4 cylindrede hårdt pumpede maskiner… indtil jeg prøvede en rigtig (læs Stor og Mægtig) V2 motor. Nu er jeg hooked – i kender sangen!
Nå, men jeg har besluttet at jeg gerne vil ofre en slat mere på min næste bike – mest i erkendelse af jeg ikke får noget i samme prisleje som SVeren som kan tilfredsstille mine behov.
Og de er som følger:

Den skal være sjov at køre – og hvornår er den det? Jo, når den kan tages med ud på de små sogneveje og man kan lege mand mos maskine og maskine og mand sammen mod vej.
Den skal samtidigt lyde godt! Lyd er en stor del af glæden for mig ved at køre MC. Elsker når det rumler, den skyder og det vækker lidt opsigt.
Den skal kunne tåle en tur sydpå og hjem. Ikke middelhavet, men en smut til Le Man, Assens eller et nærliggende F1 GP.

Indtil nu står valget mellem disse tre:

Buell – fantastisk design. Lækre tekniske løsninger og speciel teknik, men samtidigt rimelig enkel og gennemprøvet. Unik og særegen.

Honda SP-1 – Lækker og bulletproof. Kan det hele og så går jeg ud fra den også kan holde til det hele. Den ser dog liiiiidt kedelig og gammeldags ud.

Og nu…. Skal jeg måske springe på en Duc 748 eller 916???

Den ser stadig fantastisk ud efter alle disse år. Den har en racer stamtavle som ingen anden. Den lyder fantastisk og kører vel også derefter. Men hvad med vedligeholdelsen? Nu vil jeg gerne have nogle af vores gode Ducati folk og eksperter på banen – og vær nu ærlige.
Hvad koster det at holde skidtet kørende og hvad kræves der. Og vær opmærksom på jeg er totalt Duc noooob. Hvad er der med de remme – hvor ofte skal de skiftes? Kan kun autoriserede folk gøre dette. Og den kobling… hvordan er den at leve med?
Jeg er en af de slags mennesker der køber en MC for at køre på den og ikke for den skal samle støv i stuen eller på værkstedet.
Og hvilken model skal man gå efter. At sammenligne ducatier er jo en jungle – der findes så mange årgange som afviger og med små justeringer.
Og er det at foretrække en 916 frem for en 748?

Kom med jeres erfaringer og råd – jeg er lutter øre og er vild med at lære… og måske blive overbevist.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  att. alle V2 elskere
  • #1   28. sep 2007 Aprilia RSV Mille R/Factory?
    Jeg har for nylig prøvet en Tuono Factory, og motoren er HELT suveræn! Og en Mille må vel nærmest være en moderne fortolkning af en SP-1? :o)


  • #2   28. sep 2007 hvad med en prilla rsv mille? eller en honda vtr firestorm

    de er jo også på 1000ccm og dem jeg kender der har en ville ikke undvære dem for noget i hele verdenen, eller måske en triumph speed triple, motorgang som en 4cylle men træk som en V2


  • #3   28. sep 2007 mille er også sp1 overlegen

  • #4   28. sep 2007 personligt ville jeg snuppe Buell'en da, som ud selv siger, er opmærksomheden en af tingene ved at køre mc og da synes jeg bare Buell'en skiller sig ud. Men jeg vil ikke udtale mig om teknikken på den

  • #5   28. sep 2007 Prille er udelukket. For høj... og jeg synes ikke så godt om den. Måske er det bare mig, men sådan en RSV - er der ikke mange fejl på dem. Og Firestorm er også no go. Den er simpelthen tooooo booooring.

  • #6   28. sep 2007 Tjae... Jeg er bestemt også kun til række 4....troede jeg da. Fik for 3uger siden i en monsterbrandert købt mig en DUCATI 998s bayliss edition med åbent 60mm leo-vince gp-system på og det har da fået mig til at blive V2 mand smiley

    Spring ud i det min ven... Er det ikke dig kan du altid sælge lortet igen.

    Karsten


  • #7   28. sep 2007 som på aæt andet italiensk er der da noget der skal holdes vedlige, og tro da ikke, at du køber en ældre duc uden fejl

  • #8   28. sep 2007 Nej, det kan jeg næsten regne ud. Men hvad er det typisk for nogle fejl? Taler vi fejl med den store tegnebog eller små typiske italienere fejl (folk der har haft en italiensk bil, ved hvad jeg mener her)

  • #9   28. sep 2007 Nej der er ikke nogen fejl på Aprilia'ere

  • #10   28. sep 2007 altså jeg har ikke oplevet de jeg kender med en mille har været utilfreds, dem som jeg kender som har haft en, de savner sgu deres og overvejer at gå tilbage

  • #11   28. sep 2007 Jeg kan varmt anbefale en Mille Factory, den kører suverænt og med et par Akrapovic Titanium SP potter lyder den for sygt, og man sidder kanon på den.

    Jeg har dog også altid syntes at en SP1/SP2 er en super fræk MC, så jeg ville nok nuppe den da jeg ikk har haft sådan een..... ENDNU :0)


  • #12   28. sep 2007 Speed triple trækker som en V2 for di det er en R3, men fed cykel ellers - overvej den. Af dem du nævner syntes jeg bedst om Buel'en, det er en rigtig head turner

  • #13   28. sep 2007 En Speed triple er fræk og dejlig. Det er bare ikke lige cyklen man kører til Frankrig på. Og en Mille Factory er uden for mit budget.

    Hvor bliver de kære Ducati folk af i denne tråd...


  • #14   28. sep 2007 der er ingen sammenligning smiley
    hvis jeg skulle køre v2 igen blev det igen SP 1 måske SP 2.....de er alt for fede... og lyden af hylende tandhjul fra knastaksler og bulder fra potterne , nå ja og så HRC kvalitet, som er ret nem at hente flere heste udaf hvis den skulle blive for" gammeldages"???


  • #15   28. sep 2007 Tjae, først skal du finde ud af om det skal være race eller leg.
    SP1 og 916 er racere, og trives bedst på en bane.
    Buell er bedre til den dirkelige verden, og en del sjovere. Mere bølle-agtig :o)
    Speed-Triple burde også falde i din smag.


  • #16   28. sep 2007 Buell, de kan sku ikke holde til at få tæsk så står de af.

  • #17   28. sep 2007 Jeg ved ikke om man kan køre til Frankrig på en Speed Triple men ofte kan man blive overasket over "komforten" på disse lidt extreme cykler. Jeg har kørt 1250 km i træk med kun pauser til at tanke på min TNT, og det gik squ uden problemer eller øm...

  • #18   28. sep 2007 NickogJane: Hvor har du det fra? er det noget du har hørt eller selv oplevet? Jeg er nysgerrig for det du siger har jeg hørt før. Jeg har dog selv arbejdet hos en HD forhandler og har aldrig set en Buell været "stået af". Husk på at mange af de Buells der kører rundt i DK (der er ret få) er gamle demo bikes fra de få forhandlere der har været. Og jeg ved at de har fået klø... det gør sådan noget demo værk jo oftest, og så er det klart at det kan virke "slidt" på et tidspunkt:

  • #20   28. sep 2007 Den Buell er også uden for mit budget. Jeg har et max på en 170 af de store.

  • #23   28. sep 2007 Siddekomfort og komfort i det hele taget er ligegyldigt. Hellere ondt i armene end at køre i goretex og med fødderne fremme.... brrrrr!!'

    jeg må nok hellere kigge nærmere på en Speed Triple. Må indrømme de omkostninger på en 10-13 år gammel Duc skræmmer mig lidt. Så meget vel jeg sgu ikke smide for en drøne rundt på en skønhed.


  • #25   28. sep 2007 Ville tage em Buell - lyder gddt, styre godt, bremser godt, se ond ud :O) og er tekniksk fed/flot. Det er en RIGTIG Fighter.

    Du er jo selv inde på det - det er den rigtige stil og den holder sku fint.
    Jeg kender heller ikke til nogen som er stået af - men fordomme kan man jo altid komme med.


  • #27   28. sep 2007 Mht om hvorvidt en Buell koster det samme at vedligholde som en italiano - en Buell er jo relativt simpel. Så længe den ikke er fabriksny (og dermed skal holde det latterlige krav som de danske HD importører stiller) så taler vi jo bare om almindelige eftersyn og smøring. Der er endda ingen kæde og kædekit - hvilket i øvrigt er et kæææmpe plus for mig. Da jeg er ret hysterisk med at holde min bike ren og pæn, er der næsten ikke noget jeg hader mere end en kæde og det svineri den kan lave. Og ja... SELV med super sticky kædspray og kraftig rengøring af kæde og hjul inden.

  • #28   28. sep 2007 uffe og Hekto: I har ret. De omkostninger I der skitserer er ikke overvældende, men jeg tvivler på de er de eneste for at holde en Duc kørende optimalt.

  • #29   28. sep 2007 Og nej, det er ikke ment som et oplæg til den evindelige diskussion om hvorvidt en duc er dyr eller ej. For mig er en 748/916/996 noget af de fedeste lavet af MCer indtil nu. Alene sidestillingen er for vild. Selv de grimmeste mennesker på jorden ser cool ud på sådan en.

  • #30   28. sep 2007 En TL1000R er okay. Den er lidt som mænd i 40erne der går i streetwear. Det er da friskt nok, men også list småkedeligt og ligegyldigt. Der skal smides en del ekstra udstyr og kroner efter den før den går noget for mig, som min eksisterende ikke allerede formår. Og så er vi alligevel oppe i SP1/Buell prisleje.

    og så har jeg bare hørt lidt dårlige historier om en TL1000R (og nej, jeg mener ikke TL Seren). det kan dog være fordi det er en cykel der ofte (ikke ALTID!!!) tiltrækker mindre erfarne og mindre talentfulde kørere.


  • #32   28. sep 2007 Hekto: det er fordi jeg i modsætning til din materialistiske og mammut inficerede tilgang til MD verdenen har en mere zen- buddistisk holdning hvor jeg så vidt det er muligt prøver at frigøre mig for alt jordisk gods og ejerforhold, men mere er optaget af at nå den rene uforfalskede og nærværende kørsels nirvana. ,-)

    .....eller noget. Jeg forstår din pointe og takker for dine svar. Jeg vil tjekke klubben ud. Har det et website med en forum man kan lure lidt i?


  • #33   28. sep 2007 TL1000 en duc dræber????
    God fredags-humor fra dig Ahmed... Den var sgu meget god:-)


  • #34   28. sep 2007 Jeg ville kigge alvorligt på denne:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51521362
    Jeg har selv kørt 73.000km på min Falco uden problemer.
    Det er en god allround cykel, og så er den billig i forsikring.
    Jeg kender ikke sælger.
    Mvh.
    Jan L


  • #35   28. sep 2007 hvad med den her?

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51863811&link=

    179+ lev


  • #36   28. sep 2007 916 er en dejlig mc, har ejet 6 af dem uden større problemer end en kaput tændspol på den ene og lige nu startproblemer på den anden, men jeg skal vist bare skifte en sikring ser det umiddelbart ud til. Det var det negative...
    Det positive: Selvom min maks antal km tilbagelagt på en dag er 500, vil jeg sige at den er så absolut til at køre på. I mine øjne ikke værre eller bedre end andre mc, jeg smider bare maven op på tanken (!) og så sidder jeg fint og afstøttet der smiley ! De kører fantastisk, og det de evt mangler i hk og effektvitet i forhold til nyere japanske mc i samme prisklasse, har de i mine øjne så rigeligt i ejerglæde og charmerende opførsel, lyd og udseende.

    MvH - Allan


  • #37   28. sep 2007 Wheelie King: Ja, faldt selv over den der. Puha, den ser godt nok fræk ud i den lakering. Og så er den altså også væsentligt smukkere end de ældre Miller.

  • #38   28. sep 2007 HONDA VTR 1000 SP1...!!!!

    Hey Carsten.. Jeg synes helt klart du skal vælge en SP1!!! Det er fandme en konge cykel og fuck hvor er den vild.... Også er det jo Honda, og snakker vi kvalitet så er der ingen der når Honda. INGEN! Om den ser gammel ud synes jeg helt klart kan diskuteres,, jeg synes virkelig min ser mega fed og ond ud smiley
    Den trækker fantastisk over hele registerede og er stadig super styrevillig og dermed også rigtig sjov på de små veje:)

    Glæder mig til at høre hva det ender med! En Buell er også super fed, men de har da ikke lavet én bike, der kan sammenlignes med en SP1..?? Det jo mere street... Eller hvad? Men super fede alligevel...

    Mvh. Jacob


  • #40   28. sep 2007 prøv at søge på den kommende model fra BMW HP2 Sport, syns den er rigtig fed

  • #41   28. sep 2007 ja klaus hvis den kommer!! men ja den er sgu fed savle har et billede på min profil

    honda sp modellerne er af engelske bike kåret som måske verdens bedste styrende modeller!! smiley


  • #42   28. sep 2007 Doktor Bundkranze: Lad ham i gå i troen. :OP Bare alene lyder fra Duc er nok til at give den TL1000 mindreværds Følelser. :O)

  • #43   28. sep 2007 den dag ducati laver en cykel der IKKE lyder som om den er gået i stykker, den dag, OG FØRST den dag køber jeg en duc

  • #44   28. sep 2007 B-2 ( kbh ) bmw hp2 sport kommer, det er kommet i pressen i dag, de lover ned til 170 kg , KØREKLAR vel at mærke, hvem slår den med 135-140 HK ??????

    det er en cykel jeg alvorligt vil rende i banken og tale med KR-manden om


  • #45   28. sep 2007 ok for fedt ...det glæder jeg mig til...
    men seriøst må den være voldsomt, mums det herlige moment og boxxxxer lyd ........og prisen er den offentlig også???


  • #46   28. sep 2007 RSV 1000....



  • #47   28. sep 2007 bmw hp2 sport :
    der er ingen pris endnu, men den blir helt sikkert urimelig, vi er jo i dk


  • #48   28. sep 2007 hehe den her!! køb den for din nabo.... http://www.youtube.com/watch?v=3Ef2bOAkQT8

  • #49   8. okt 2007 Aprillia RSV 1000 2007, koster 179.000 hos Haasum mc.
    Den har øhlins forgaffel, har prøvet en den er kanon fed.
    Og til prisen kan du ikke gå galt i byen... smiley


Kommentér på:
att. alle V2 elskere

Annonce