{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

køb af yamaha fzr 1000 {{forumTopicSubject}}

Jeg står midt i en handel og vil gerne vide hvad man skal kigge efter ved sådan en yamahafzr 1000, har den nogen svage punkter osv. ? den er fra 89 og har gået 70.000km. men har været renoveret motor fornylig.

Vil osse gerne vide om der er nogen der har lidt viden med at bygge en anden røv på den, evt. nogen link.
køber jeg den, så bliver det et et stort projekt, som jeg vil lave meget ved. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af yamaha fzr 1000
  • #2   29. sep 2007 Svage punkter er koblingen.
    Tandkransen der holder koblingsskål osv kan flække.

    Men det er en Yamaha fejl som iflg flere forhandlere jeg har talt med siger det kan ske på modeller helt op til R1.
    Folk monterer måske en forstærket kobling for at undgå problemet. Har selv prøvet det, kender en anden der har prøvet det og i mit tilfælde kostede den en ordentlig overhaling af motor fordi koblingen jo sprænger i 1000 stumper.

    Ellers. Den har gået 70k km. Check pakdåser ved forgaffel.
    Andre problemer er benzinpumpen.
    Evt olieforbrug.
    Ellers er den en fin og røvhamrende hurtig MC. Min egen ligger mellem 1.2 og 1.3 s fra 0-100 km/t. :-)))


  • #3   29. sep 2007 Tak for jeres svar smiley

    Det med koblingen, det lyder da ikke så godt, det var måske nok noget man skulle tjekke op på som noget af det første så.


  • #4   29. sep 2007 Det kan du så ikke bare lige gøre. Det handler om at behandle den ordentligt. Skål osv sprænger og det kan du desværre ikke tjekke på forhånd med mindre du splitter den ad og finder revner i krans eller skål.
    For mit vedk skete det ved høj hastighed dvs mange omdr. For min makkers vedk på en nyere FZR genesis skete det ved hård tilkobling i 2. gear.
    Koblingspladerne sidder i nogle hakker i huset som er udformet som nogle fingre der stritter. Disse er svage og går itu. På nyere feks yzf er disse fingre omkranset af et bånd som forstærker skidtet.
    Men det kan åbenbart ske helt op på R1. Har endog hørt om problemet på en zx9R
    Min egen kører nu fint nok nu.


  • #5   29. sep 2007 okay, men så må man jo håbe den holder, ellers må den have en ny. smiley

    Men ellers er det vel en okay mc at få i stalden?


  • #6   29. sep 2007 Jeg tror min går omkring 115 i første gear.
    Og så fremdeles.

    Den er det største sjov du kan få til de penge. Og pga dens længde er den ikke så vild med at gå på hjul i andet end 1. gear. Dvs min feks i alt fald har kunne følge R1 helt op 2004 i de første gear. Mere har man så ikke brug for og kan man ikke forlange for omkring kr 45000

    Enig? smiley


  • #7   29. sep 2007 Tandkrans og kobling fik jeg brugt på ebay for omkring DKK 500.

    Så man kan vel være heldig.

    Andre ting er der sådan set ikke med den.


  • #8   29. sep 2007 exup ventilen har det også med at rasle, hvor kommer ud fra? for hvis du er fra århus området kan jeg da godt være behjælpelig med at tage med ud og kigge hvis du mangler nogen som øje nummer 2



  • #9   29. sep 2007 Arne N temmelig pænt at kunne følge en r1 smiley
    gav du 45.000kr for din? jeg skal slet ikke give så meget, får den her til en yderst god pris

    Wheeliie king den har ikke exup, det er den 135hk maskine den jeg skal købe. Tak for tilbudet, det er meget flinkt af dig, men jeg er desværre fra odense og skal købe den her på fyn.


  • #10   29. sep 2007 no prob, håber da du bliver tilfreds med sådn en cykel


  • #11   29. sep 2007 det håber jeg osse, men mon dog ikke det smiley

  • #12   29. sep 2007 til arne 0-100 på 1,3 sek. lyder godt nok volsomt!!

  • #13   29. sep 2007 hvaaa arne, du er sikker på det ikke challenger du køre fra med den 0-100 tid?

  • #14   29. sep 2007 fzr1000 fra 88 har en opgivet 0-100 på 2,8 sekunder

  • #15   29. sep 2007 Undskyld.

    Skrev jeg ikke mellem 1.2 og 1.3s?


  • #16   29. sep 2007 Min egen har det med at glide lidt i koblingen ved voller gaaazz. Derfor den lidt forsigtige tid på 1.3s til 100 km/t.
    Det kræver erfaring. Kendskab. Snilde og behændighed. Jeg har overvejet et par seler til røven så den ikke falder af ved det massive træk min NASA edition har.


  • #17   29. sep 2007 Lol Arne du skal dælme ud og køre 1/4 mile med den rakat du har smiley

  • #18   29. sep 2007 Hvad med at få den på rullefelt? Så kan du få et lille indblik i dens stand.

    Alt hvad du har brug for at vide om FZR kan findes her:
    (link fjernet)


  • #19   29. sep 2007 Ang. koblingen: Prøv evt. at vrid den lidt i øret og se om den glider i koblingen i 2. gear når den er kold. Leg lidt i andet gear også og se om den hopper ud af det.

    Hvis du vil se hvor meget olie den bruger så tag en tur på motorvejen ved 130km/t. Hvis den er en olie sluger kan du se det ret hurtigt i glasset. De værste (vidst 91'erne og frem) skal have olie efter sådan en tur ved hver tankning smiley



  • #20   29. sep 2007 hmm arne NASA edition, kører den på raketfuel?? smiley
    hvad er en NASA edition ??


  • #21   29. sep 2007 B-2

    Detaljerne holder jeg for mig selv. Hvis jeg fortalte dig dem, så måtte jeg slå dig ihjel
    smiley


  • #22   29. sep 2007 Heimdals.

    Nuvel. Ja, han kan tjekke selve koblingens stand ved at gøre det nummer. Men om koblingsskålen eller huset går en tur kan han desværre ikke ræddig gardere sig mod. Ikke andet end ved at køre normalt og netop ikke lave de numre.
    Som sagt skete det for ham jeg kender fordi han smed koblingen i 2. gear for at få den på hjul. Det var en FZR Exup fra 93. Vist nok 3LE.


  • #23   29. sep 2007 Mht olieforbrug.

    Så har jeg på ingen måde oplevet et så stort olieforbrug som Heimdal beskriver. Håber sgu ikke det er så slemt på de nyere!
    Så er det jo lige før man kan gemme sorte penge mellem stempel og cylinder med det spillerum.


  • #24   30. sep 2007 Gangsta

    Nej jeg gav ikke kr 45000 for min. Kr 45000 er det man skal betale for den model i en rimelig pæn og orig. stand idag.
    Hvad har MCen fået renoveret?


  • #25   30. sep 2007 Heimdals Mc tusind tak for link og svar, har lige registeret mig på den side og skal lige studere den nærmere smiley

    Arne N Jamen manden siger den har fået nye lejer, pakninger osv i motor.


  • #26   30. sep 2007
    Gangsta
    Jeg ville selv se bevis på de ting. Kvitteringer. Især mht lejerne. Jeg har ikke min manual her men hvis det er glidelejer i motoren så skal man faktisk helst slibe krumtappen.
    Nye lejer hvis man ikke selv laver det er MEGA dyrt og ville faktisk tangere end ny motor. Det ville bedre kunne betale sig at købe en anden motor.
    Kort og godt så skal du være vågen. Det lyder lidt weird. Du siger prisen er fantastisk god/billig men MCen har lige gennemgået en rep som koster mellem 10 og 15000 kr?


Kommentér på:
køb af yamaha fzr 1000

Annonce