{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange KM???
  • #2   30. sep 2007 150.000-200.000 km må være en god rette snor. Maskiner der dør inden må være meget useriøse producenter.

  • #3   30. sep 2007 Som nævnt er det ikke km-tallet der er afgørende, men måden hvorpå de pågældende km er kørt.

    Meeeeeen, en lille hurtigroterende 250'er slider stempelringe og lejer hurtigere end en der kun kører med halvt så mange omdrejninger.
    Finder du en motorcykel, der går godt uden mislyde, og som ikke har et voldsomt stort olieforbrug, så kører den nok godt i fremtiden også.
    Men der er sliddele som bremseskive, lejer og kobling der skal regnes en udgift til også.


  • #4   30. sep 2007 Chris: Så må BMW være useriøse. Min nabos BMW skulle åbnes efter kun 120.000km...

  • #5   30. sep 2007 Eller så har han kørt den for hårdt/dårligt jævnført med dit eget argument!

  • #6   30. sep 2007 Det var en F650. En cylindret har ikke samme levetid som en med flere cylindre.

  • #8   30. sep 2007 Hold da op i føler jer truffet - lidt ironisk drilleri går da vist lige jeres næse hurtigt forbi. I opfører jer jo som stejlende kinøjserkørerer under angreb.

    Jeg tilslutter mig helt Jespers første post. Motorstørrelse, omdrejninger, kørselsmønster og vedligeholdelse er det vigtigste.

    Slå koldt vand i blodet og led efter en anden fight ....


  • #9   30. sep 2007 Nu når det er din første mc du kigger efter er der stor chance for at den skal byttes ud når du har haft den i et mindre stykke tid, derfor find en med mindre km på klokken så gensalgsværdien stadig er god. Mange springer gerne annoncer over med MCer der har kørt over 50000km....

  • #10   30. sep 2007 husk også at speedometret kan være skiftet og der er også værksteder som kan justere de digitale triprællere for 200kr. En mc har ofte flere ejere så sandsynligheden for, at bare én af ejerne har foretaget sådan manøvre er klart til stede. Jeg ville personligt ikke lægge meget i det tal der står på speedometret, medmindre der er servicebog med jævne stempler.

    Gør som de andre siger, lyt og føl om tingene fungerer overbevisende smiley og få evt. fdm til at lave en brugttest (dette inkluderer også komp. test).


  • #11   30. sep 2007 ok. jeg har lidt kig på en suzuki gs 500 som har kørt 64000 km som han vil have 25000¨,- og den er fra 93 og så vidt jeg kan finde et det vist billigt nok eller er i uenige??

    Henrik


  • #12   30. sep 2007 så for at være helt sikker... Jeg skal "bare" være opmærksom på mislyde og motor ikke er våd af oliespild osv. og at den går jævnt.?
    er der ellers andet man skal være opmærksom på ved den mc


    Henrik


  • #13   30. sep 2007 Kig på cyklen, ser den velholdt og plejet ud giver det jo en god indentifikation om hvordan den har levet.

  • #15   30. sep 2007 Henrik: Man kan aldrig vide om der er garanti eller ej... Mange forhandler glemmer alt om reklamationsret og garanti. Selv de lidt større "seriøse" forhandlere...

  • #16   30. sep 2007 en anden god ting man skal være opmærksom på er om den har været udsat for et styrt.Evt kan bagsvingeren været slået skævt.Det kan måles med et lige brædt som lægges fra forhjul til baghjul.Undersøg om styret kan dreje uden problemer fra side til side og uden mislyde.Undersøg om der er utæthedder omkring bremsesystemet og at bremseslangerne ikke har sprækker og ikke har flere knæk end dem der skal være fra fødslen.Med hensyn til motoren skal der ikke være mislyde samtidig med at der ikke må komme unødig røg ud af udstødningen som feks blålig røg tyder på en slidt motor da der kommer olie med i forbrændningen,hvid røg som kan tyde på at der kommer kølevand ind i forbrændningen og som i de fleste tilfælde betyder en defekt toppakning,hel sort røg kan tyde på at motoren trænger til at blive justeret.Jeg håber at du kan bruge dette.mvh Ken C

  • #17   30. sep 2007 Tak Alle for alle de gode råd og vejledning
    Det kan helt sikkert bruges det hele...


Kommentér på:
Hvor mange KM???

Annonce