917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Golf 1,9 tdi årgang 08 problemer Golf 1,9 tdi årgang 08 problemer

Hey.
Har en golf 5 1,9 tdi 08.
Problemet er at den skyder luft ud et sted når man køre, det forsvinder så når man kommer over 2500 omdr.
Det virker som luften kommer omkring egr? Den lugter af udstødnings gasser i kabinen?
Bilen bruger lidt vand kan det skyldes dette problem?
Men hvad kan man gøre? Kan man bare lukke egr elektronisk også det problem løst eller hvad,?
Håber på en masse svar ??og 1000 tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 1,9 tdi årgang 08 problemer
  • #1   6. sep 2019 Tror du skal spørge på bil galleri måske

• #2   6. sep 2019 Jeg havde en Cordoba 1.9 TDI 130 og den havde problemer med at skyde turboslangen fra turboen til intercooleren ud. Det er en lidt underlig konstruktion med en snaplås, og det hjalp først da jeg skiftede intercooleren.

Man kunne tydeligt høre luften hvisle ud, specielt ved lave omdrejninger under acceleration (når turboen kom op i omdr). Plus den røg under acceleration (for lidt luft da luftmåleren sidder inden intercooleren), begge dele forsvandt med en ny intercooler

Ved ikke om det hjælper dig?

• #3   6. sep 2019 Prøv at tjekke om din intercooler måske er revnet/flækket har set på en del biler efterhånden på jobbet smiley

• #4   6. sep 2019 det kan være din egr-køler

• #5   7. sep 2019 Mine forældre har en bil magen til, og de har haft mange problemer med diverse turboslanger der sætter sig løse eller går i stykker, så der ville jeg nok starte med at kigge. Det er jo også relativt nemt og billigt at udskifte.

• #6   13. sep 2019 Hvilket stel har du puttet den i.
    den må da være mega tung når du holder stille..

Kommentér på:
Golf 1,9 tdi årgang 08 problemer

Annonce