908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Komfortabel sports mc? Komfortabel sports mc?

Hej gruppe,

Da jeg ønsker gsx750f udskiftet med en noget mere kraftfuld og knap så smeltet chokolade designet cykel, og altid har savlet over sportsmodellerne ville jeg høre jeres mening.

Findes der en sportsmodel (gerne brugt ~150k) der også er komfortabel at køre på? Vi snakker typisk daglig transport på 100 km.

Jeg er 187cm høj og vejer ca. 85kg, med relativt lange ben smiley eller er jeg virkelig nødsaget til at kigge efter blackbirds og lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Komfortabel sports mc?
  • #1   7. okt 2007 Altså jeg køre 100km på arbejde og jeg tager ofte min 98 FireBlade.

Var også et smut i Østrig i sommerferien hvor vi kørte cirka 600km om dagen. Havde ingen nævneværdige problemer. Og kørte sammen med en på VFR750 og en CBR1000F

• #2   7. okt 2007 Hej Lasse,

Hvor høj er du? På dit fjerde billede ser det ikke ud til at du ligefrem anstrenger dig.

Tar tit mig selv i at fremtvinge en lidt mere liggende stilling på min f'er da det føles mere behageligt også pga. vind, så det måske ikke helt af vejen med sådan en cbr.

Ved du om der er stor forskel fra år til år på cbr'er? Med hensyn til placering af fodhviler og styr?

• #3   7. okt 2007 I øvrigt rigtig flot mc du har der smiley

• #5   7. okt 2007 Jeg er 175. 98/99 er den model med mest plads på, af de originale FireBlades. Så den er værd at gå efter. De tidligere er lidt mere "skarpe".

Har dog ikke lige prøve 00/01 og 02/03 som jo nok godt kan sniges ind under dit budget.

• #6   7. okt 2007 Yamaha YZF 1000 R Thunderace og Kawa ZX9R

• #7   7. okt 2007 PS: Har samme problem som dig mht højden.. Min næste kværn blir dog en Kawa ZX12R. Har aldrig siddet på noget bedre..

• #8   7. okt 2007 Super lækkert med en masse dejlige forslag.

Nu faldt jeg lige over et par ZX9, 10 og 12R der rent faktisk faldt indenfor prisrammen. De var fra 00-03 og synes sku de var meget frække at se på.

Min nuværende cykel har jeg haft fra ny (05) men realistisk set kan jeg jo ikk få så meget for den så en brugt kawa lyder til et godt bud.

Er der nogen væsentlig fordele mellem 9-12? Umiddelbart må der være rigeligt power i dem alle sammenlignet med min nuværende..

• #10   7. okt 2007 ZX9r eller blackbird.

• #11   7. okt 2007 sport er det som i race?
    måske ville jeg tjekke den nye bmw 800s det har engelske bike testet imod vfr 800 vtec
    bmw vandt sgu, ikke på hurtige motorvejs kørsel stræk men på køreenskaber, økomomi og vedligehold...
    den er rem trukket og er uhyre billig i forsikring under 5000 pr år ....og så er den lavet til europærer
    kigge lidt på den inden jeg købte min r1200s og jeg synes det er en fin cykel hvis man skal køre meget og samtidigt beholde kortet!!!

Kommentér på:
Komfortabel sports mc?

Annonce