{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

kåbe vs nøgen {{forumTopicSubject}}

Go aften folkens.

Jeg er egentligt glad for min SV650S, men kunne selvfølgelig godt tænke mig lidt flere kubik. Men jeg har det problem at selvom jeg kun har en "bette" cykel ligger jeg næsten konstant med al for høj hastighed... (dvs uofficielt 150-170 km/t) på lige vej....og det vil sgu gå galt en eller anden dag....Hvis jeg istedet fik byttet min til en SV1000 Naked, ville det så ikke være belastende at køre så hurtigt hele tiden, og vil man så nøjes med at acc derop for en kort periode ????....håber folk der har en naked maskine kan svare ...lidt rodet indlæg...sry smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kåbe vs nøgen
  • #1   7. okt 2007 Altså med mine 187cm, skal jeg ikke køre meget mere end 140kmt før det er meget "træls"



  • #3   7. okt 2007 Ja jeg syntes ikke det er noget problem... Når jeg er i Tyskland ;-P Kan jeg sagtens holde en konstant marchfart på 150-160kmt... Men så heller ikke mere... men det er nok også forskelligt fra bike til bike og fra person til person... Jeg er selv 190, så jeg rager da lidt op i vinden.... Jeg har haft både kåbe og naked og jeg går ALDRIG tilbage til en kåbe cykel.... Håber du kan bruge det til noget... *SS*

  • #4   7. okt 2007 Hmmm... tricky spørgsmål.
    Altså min SV er ret hurtigt oppe på nogle hastigheder hvor der virkelig kan gå klippekort bonanza i den - især accelerationen fra 80 til 200 er brutal, men samtidigt uhyggeligt sjov. På motorvej kan holder jeg en marchfart på 150 uden problemer.
    Men den udamtter mig samtidigt efter små to timers kørsel. Der skal jeg simpelthen lige holde stille og har brug for en pause. Men jeg betragter også min MC mere som en en maskine der skal tæmmes, høre og mærkes, fremfor en hyggelig rejsekammerat der holder sin kæft på passagersædet hele vejen ned gennem Tyskland.

    Og jeg har prøvet en SV650 som jeg slet ikke synes kan sammenlignes med momentet og overskuddet i en 996 ccm.

    Så mit kørselsmønster er mere præget af hurtige accelerationer, overhalninger og frisk kørsel på landeveje og, allerbedst, de små bi- og sogneveje der findes overalt.


  • #6   7. okt 2007 Jeg kører selv naked og det er ikke af egen fri vilje smiley meen tror sq jeg bliver ved, det er ikke fordi at jeg ikke kan lide at køre 250, eller fordi jeg syntes plastik cykler er grimme... Jeg kan bare godt lide at man kan mærke at man kører hurtig uden at skulle køre på den forkerte side af 200... Ved egentlig ikke hvor hurtig jeg ligger og kører når jeg sådan transportere mig fra a til b på længere strækninger, men tror jeg ligger tættere på 100 end 200 (har intet speedo)

  • #7   7. okt 2007 MHT. fart nedsættelsen. så tror jeg det sænker farten, er selv lige skiftet fra 8 års naked til kåbe cykel. og JA, det er blevet svæere at holde farten nede, end da jeg kørte naked....

    Så jeg mener der KAN være en effekt at gå naked!!!


  • #8   7. okt 2007 køb en mindre MC

  • #9   7. okt 2007 Jeg er til gengæld bange for, at den enorme forskel på effekt og moment du vil opleve, gør det fløjtende hamrende ligegyldigt om det er N eller S.
    Som Carsten H skriver, så er det simpelthen skidesjovt at accelerere fra morfar-fart til rigtig grimme hastigheder.

    Til gengæld kan det klart anbefales.


  • #10   7. okt 2007 tak for svarene smiley

    Carsten H...det er en kanon fed cykel du har til salg

    Bademester...ved godt at jeg stadig vil acc op til dumi hovedet hastigheder men vil jo nok også hurtigt sætte farten ned igen...problemet nu er at jeg fortsætter med at køre ca dobbelt at det tilladte

    Bettina : Nej vil sgu ikke ned i motorstørrelse...udelukket

    Ellers lyder det til at det kunne være en løsning og "undskyldning" for at skifte til en 1000 engang muligheden byder sig


  • #11   7. okt 2007 Svæklinge!!!!
    Man kan sagtens køre lange motorvejsetaper på en naked med 120-140km/t. Et spørgsmål om at have muskler til det.
    Men ja, neked tager en del af topfarten. Desuden føles 140km/t også hurtigere når man kan mærke vinden.
    Har prøvet min kammerats ZX9r et par gange, og man mærker ikke farten på sådan noget.


  • #12   7. okt 2007 Er fuldstændig enig med Jesper ovenfor. Ingen problem med motorvejskørsel, men på landevejen og sådan kommer man automatisk til at køre lidt langsommer pga. vind og støjen derfra.
    Sådan har jeg det i hvert fald. Jeg gik fra en GSXR750'er, der tit viste 200 til en Z750'er, som viser væsentlig mindre. Ikke fordi den ikke kan, men fordi man mærker farten.

    Og det var også primært derfor jeg skiftede. Det er blevet skide sjovt at man kan mærke farten og så endda ved mindre hastigheder end før smiley Og det styrer skidegodt, så det skal man ikke være bange for.


  • #13   7. okt 2007 Henrik: Jeps, man fristes til at tage småvejene på sådan en :o)

  • #14   8. okt 2007 Måske man skulle skifte igen??

    DAMN det lejetøj!!


  • #15   8. okt 2007 Ja det er dyrt lejetøj Jesper S smiley Især når man hele tiden skal have nyt.....

    Hvordan kan du da også finde på at gå til kåbe cykel fra naked? Køreoplevelsen på en naked er jo bare så meget federe!!!!


  • #16   8. okt 2007 Jeg tror ikke det hjælper at skifte mc, ja så skulle det da være en lille mc som ikke kan køre stærkt, det har noget med dig selv at gøre om du kan styre dig, hvad angår hastighed

  • #17   8. okt 2007 Jeg kører nu en hel del og selv på motorvej synes jeg nu ikke at det er så slemt med en march hastighed på ca. 140-150km/t hvor du nok normalt ville ligge på 170-200km/t på en kåbemaskine. Har 2 og jeg kan netop mærke at tar jeg den med fuldkåbe, så er motorvejen absolut en klippefælde i forhold til hvis jeg triller på min bandit.

    bc


Kommentér på:
kåbe vs nøgen

Annonce