{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.318 visninger | Oprettet:

CBR600F skyder fra udstødning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min CBR er begyndt på at skyde ud af udstødningen, og indimellem laver den også en lille stikflamme.
Det lyder fedt og jeg er fan af det, men i og med den ike har gjort det før tænker jeg at det ikke er noget den skal gøre og må være noget der er årsagen.

Udstødning er tæt da den går ud når man holder for den.
Den gør det kun så snart den er blevet driftvarm.
Den køre som den skal, og virker ikke som om der er noget galt når man køre på den, ud over den som sagt knalder.

Nogen der har forslag ? smiley

https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/13957-cbr600f_skyder_fra_udstoedning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR600F skyder fra udstødning
  • #2   11. sep 2019 Her er en bedre video, Link i trådstart virker ikke da den er slettet.

    https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/13958-cbr600f_knalder_fra_udstoedning_


  • #3   11. sep 2019 Hmm når min skyder, er det tændrør/justering... Hvis ikke justeringen på min zzr 600 står rigtigt, så drukner tændrørene, altså så den ikke kan nå at forbrænde benzinen og det er jo overskuds benzin i udstødning der gør det smiley
    Nu ved jeg jo ikke om din er med alle de sensorer, eller om det er en gammel tøs som mine :D.. Men det var min tanke... smiley


  • #4   11. sep 2019 Har lige oprettet min herinde, som i lige nu.
    Men det er en gammel dame fra 1995, om den har de sensorer har jeg ikke nogen idé om for at være ærlig, men det er da en mulighed lige at få tjekket tændrør hvordan de ser ud.


  • #5   11. sep 2019 Altså, min gør det fordi den står af helvede til i synkro og det er så slemt at hvis den ikke starter med det samme, så oversvømmer den tændrørene og så kan jeg glemme at få liv i den, før jeg har haft dem ude og blæst dem rene... Og er det en 95 (lige som min) har du ikke alle de sensorer (heldigvis syns jeg :D), så ville få skiftet tændrør, tjekket tændkabler/hætter og så en synkronisering smiley

  • #6   11. sep 2019 Har ikke oplevet nogen start problemer eller noget på noget tidspunkt, og køre som sagt også som den skal.

    Jeg havde den hos mekaniker for et par måneder siden eller sådan noget fordi den kun kørte på 3 cylindere i tomgang eller når man holdt samme hastighed, det var noget dyseværk til den ene cylinder eller sådan noget i den stil som var stoppet til.
    Det lavede han og kørte upåklageligt efterfølgende, men der kunne jeg tydeligt mærke at noget var galt, det kan jeg ikke i det her tilfælde.


  • #7   11. sep 2019 Okay.. Jeg kan jo kun udtale mig om min, er der er syncro sygt vigtigt... Men prøv med nogle nye rør, det er da en løsning der er til at have med at gøre smiley Kan jo være det ene rør er dårligt..
    Min kører også skide godt dog helst melle 1500-2500 og så over 4000, så er det en raket, men stadig så fordi den nok står dårligt i syncro så drukner den tændrørerne hvis den ikke kommer igang med det samme eller har power nok på batteri...
    Og at den skyder, er jo uforbrændt benzin der bliver antændt i udstødningen... smiley


  • #8   11. sep 2019 Du skulle aldrig have købt en gas grill smiley

  • #9   12. sep 2019 Når du gasser op, sprøjtes der mere benzin ind via accelerationspumpen. Den står måske lidt forkert, så noget af benzinen fortsætter ud i udstødningen.

    Uforbrændt benzin kombineret med en lille utæthed i udstødningen og et varmt udstødningsrør til at antænde.

    Det er ikke ikke sikkert din motor står forkert, specielt ikke når du ikke oplever manglende trækkraft, dårlig motorgang, startbesvær osv.

    Grunden til du først oplever det nu, er måske at udstødningen er blevet lidt utæt henover sommeren? Check og efterspænd samlinger, så skyder du garanteret ikke mere


  • #10   13. sep 2019 Lige et sidespørgsmål.. Min honda sked og pruttede også meget, indtil jeg fandt ud af at udstødningen var rimelig utæt, tæt på cylinderen. Nu er det fikset og den skyder ikke mere. Hvad er den tekniske forklaring på hvorfor de skyder ved utæt udstødning? :=)

  • #11   13. sep 2019 #9 Motorcykler har næsten aldrig accelerationspumpe på karburatorerne, de har i stedet cv-karburatorer, de har ikke brug for acc-pumpe

  • #12   13. sep 2019 @11 okay, det er godt nok synd for mine italienske cykler med dell'orto karburatorer for ikke at tale om alle de harleyer der kører med SS Super E karburatorer.

    Men du har sikkert ret mht trådstarters cykel. Det ændrer dog ikke på, at når han kortvarigt "gasser op" bevæger nålen i karburatoren sig og giver en federe blanding.... som så igen forårsager uforbrændt benzin i udstødningen.... som så blandes med falsk luft og antændes af en varm udstødning.

    Summa summarum, check din udstødning er tæt


  • #13   13. sep 2019 Der er skam cykler der kører med fladspjæld og derfor accelerationspumpe. Men normen er cv.
    Og hele ideen med cv-karb er jo netop at den bør (hvis den fungerer rigtigt) give korrekt blanding også ved hurtig gasgivning. Fordi cylinderspjældet ikke fiser op og ned i takt med at gorillaen på ryggen af cyklen hiver i kablet smiley
    Dermed siger jeg ikke, at det ikke kan være en læk i udstødningen smiley


  • #14   18. sep 2019 Hej. Prøv lige om ikke en udstødningsventil er for stram ?


  • #15   24. sep 2019 Fedt at se min gamle cykel stadig lever..:D Ser godt ud med de nye stafferinger.! Jeg mener også sagtens den kunne slå en prut da jeg havde den, dog ikke så meget..! Jeg kørte omkring 40.000km på den. Var super glad for den.. smiley

  • #16   24. sep 2019 Hvor meget har cyklen gået? Du har kørt 40.000 på den Lasse, og kan se du købte den af Klaus M som kørt 60.000 efter han importerede den?

    Dvs noget over 100.000km? Måske det ikke er sært den prutter lidt?


  • #17   24. sep 2019 Ja den havde kørt 108.000 da jeg solgte den for omkring 5 år siden. Jeg skiftede Uret, fra miles til Km så man kan ikke regne med den der sidder på nu, men har vist stadig billedet af skiftet, så man kan regne det ud... smiley

  • #18   24. sep 2019 Det er alligevel en del for en 600cc.... måske det er mere end en utæt potte smiley

  • #19   24. sep 2019 Jeg fik den trimmet på et tidspunkt, hvor jeg fik at vide at nålene skulle skiftes hvis det skulle trimmes bedre. så det kan jo godt være de er ved at trænge... smiley

  • #20   24. sep 2019 100000 km er ingenting hvis den er passet ordentligt. Der er en cbr600 I Amerika der angiveligt har rundet 300k miles.

  • #21   24. sep 2019 Der er en fra UK som har kørt over en halv million på sådan en, det er bare et spørgsmål om service.

  • #22   24. sep 2019 Det er nok den samme vi snakker om.

  • #23   24. sep 2019 Der er video fra ham på YouTube, bare søg cbr600 300000 miles smiley

  • #26   25. sep 2019 hmm det lyder mærkeligt med bremsen, hvis du siger du har skiftet dem. Jeg går ud fra det er klodserne du har skiftet. hvilket plejer at være dem der piver. Er der evt. kommet en for billig skive på.?

    Jeg har ikke hørt noget om Italien, men Californien er det jeg har hørt.

    Jeg har ikke ændret på bagenden. (på nær nummerplade holderen og blinklys) Som jeg blev fortalt, blev der lavet nogle cykler, som lå mellem F2 og F3, som havde motor og front kåbe som en F3 men bagende som F2. (Ved ikke om der er andre forskelle) derfor kalder man den for en F2,5 smiley


  • #27   25. sep 2019 Det med bremser de "hyler" er da helt klart fordi der skal ordnes kalibere.... Der sætter sig jo møg på og når du sætter nye på bliver de stempler der trykker på dem trykket i bund.. Det møg der sidder på dem, gør at de ikke trækker sig nok tilbage.... Vil næsten lægge en 1000 mand på hvis du kører en tur på bare en km. så er enten den ene eller begge kalibere meget varme....

  • #29   28. sep 2019 Her er billedet, så du kan regne ud hvor meget den har kørt.. smiley

    profilbillede
  • #30   30. sep 2019 Taxa, ja den har gået et par km kan jeg så regne ud smiley

    Nej der er både skiftet skiver og klodser både for og bag, kaliber har fået nye pakninger og stempler køre som de skal, alt er lavet på et værksted, ikke noget jeg selv har rodet med.

    De har skiftet det 2 gange nu, og jeg har samme problem i anden omgang, og de fortæller mig som sagt at de er lidt på bar bund og forstår ikke hvorfor den gør det.


  • #31   1. okt 2019 @30 Hvis værkstedet ikke kan fixe hylende bremser i to forsøg tror jeg nok jeg vil overveje et nyt værksted.... just saying

  • #32   1. okt 2019 Jep, det gør jeg skam også, men der er jo betalt for arbejdet, skiver og klodser hele vejen rundt, så kan ikke bare køre et andet sted hen og betale samme omgang en gang til.

    Det gamle der sad på eksistere ikke mere og er temmelig sikker på at han ikke har interesse i at give mig pengene tilbage.

    Så jeg hænger lidt fast det sted da jeg jo ikke ville mene at jeg skal aflevere en cykel der intet siger fra bremserne der bare skal skiftes fordi de var ved at nå minimum grænsen og så få en cykel tilbage med nye bremser der hyler (uden man rør bremsen)..... 2 gange.

    Men ja, uanset hvad finder jeg mig et andet værksted til fremtidige ting smiley


  • #33   2. okt 2019 Nu er sæson jo desværre snart slut... Du har mit nummer, så finder vi ud af det i løbet af vinteren smiley skal nok hjælpe dig uden du skal betale for noget ud over dele (hvis der dog skulle være brug for det) smiley

  • #34   2. okt 2019 Nej, jeg kan sgu godt forstå du er knotten på det værksted. Er det et anerkendt MC værksted eller en bilmekaniker der bare fusker?

    Jeg kan se de bremserne er med flydende skiver. Kunne det tænkes de er gået fast eller af een eller anden grund ikke flyder (samlet forkert)?

    Det samme gælder kalibrerne hvis de også er flydende.

    Hvordan når du trækker cyklen? Piber de ved en bestemt hjulstilling? Skæve skiver måske?

    Du burde kunne checke at bremseklodserne har frigang ned til skiverne med en lommelygte (se en sprække lys) eller et tyndt stykke papir.

    Flot tilbud Alekxander!!!!


  • #35   2. okt 2019 Per T:
    Skiverne burde jo ikke blive skæve af at den kommer til service?


  • #36   2. okt 2019 @Allan, næeh, men trådstarter skriver jo også nye skiver og klodser hele vejen rundt. Så måske værkstedet har sat skæve skiver på?

    Eet eller andet er der jo galt, og "Ting Tang Motorcycles" i Guangzu er sikkert leveringsdygtige i skæve skiver? smiley


Kommentér på:
CBR600F skyder fra udstødning

Annonce