{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

CBR600F skyder fra udstødning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min CBR er begyndt på at skyde ud af udstødningen, og indimellem laver den også en lille stikflamme.
Det lyder fedt og jeg er fan af det, men i og med den ike har gjort det før tænker jeg at det ikke er noget den skal gøre og må være noget der er årsagen.

Udstødning er tæt da den går ud når man holder for den.
Den gør det kun så snart den er blevet driftvarm.
Den køre som den skal, og virker ikke som om der er noget galt når man køre på den, ud over den som sagt knalder.

Nogen der har forslag ? smiley

https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/13957-cbr600f_skyder_fra_udstoedning


Kommentarer på:  CBR600F skyder fra udstødning
  • #2   11. sep Her er en bedre video, Link i trådstart virker ikke da den er slettet.

    https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/13958-cbr600f_knalder_fra_udstoedning_


  • #3   11. sep Hmm når min skyder, er det tændrør/justering... Hvis ikke justeringen på min zzr 600 står rigtigt, så drukner tændrørene, altså så den ikke kan nå at forbrænde benzinen og det er jo overskuds benzin i udstødning der gør det smiley
    Nu ved jeg jo ikke om din er med alle de sensorer, eller om det er en gammel tøs som mine :D.. Men det var min tanke... smiley


  • #4   11. sep Har lige oprettet min herinde, som i lige nu.
    Men det er en gammel dame fra 1995, om den har de sensorer har jeg ikke nogen idé om for at være ærlig, men det er da en mulighed lige at få tjekket tændrør hvordan de ser ud.


  • #5   11. sep Altså, min gør det fordi den står af helvede til i synkro og det er så slemt at hvis den ikke starter med det samme, så oversvømmer den tændrørene og så kan jeg glemme at få liv i den, før jeg har haft dem ude og blæst dem rene... Og er det en 95 (lige som min) har du ikke alle de sensorer (heldigvis syns jeg :D), så ville få skiftet tændrør, tjekket tændkabler/hætter og så en synkronisering smiley

  • #6   11. sep Har ikke oplevet nogen start problemer eller noget på noget tidspunkt, og køre som sagt også som den skal.

    Jeg havde den hos mekaniker for et par måneder siden eller sådan noget fordi den kun kørte på 3 cylindere i tomgang eller når man holdt samme hastighed, det var noget dyseværk til den ene cylinder eller sådan noget i den stil som var stoppet til.
    Det lavede han og kørte upåklageligt efterfølgende, men der kunne jeg tydeligt mærke at noget var galt, det kan jeg ikke i det her tilfælde.


  • #7   11. sep Okay.. Jeg kan jo kun udtale mig om min, er der er syncro sygt vigtigt... Men prøv med nogle nye rør, det er da en løsning der er til at have med at gøre smiley Kan jo være det ene rør er dårligt..
    Min kører også skide godt dog helst melle 1500-2500 og så over 4000, så er det en raket, men stadig så fordi den nok står dårligt i syncro så drukner den tændrørerne hvis den ikke kommer igang med det samme eller har power nok på batteri...
    Og at den skyder, er jo uforbrændt benzin der bliver antændt i udstødningen... smiley


  • #8   11. sep Du skulle aldrig have købt en gas grill smiley

  • #9   12. sep Når du gasser op, sprøjtes der mere benzin ind via accelerationspumpen. Den står måske lidt forkert, så noget af benzinen fortsætter ud i udstødningen.

    Uforbrændt benzin kombineret med en lille utæthed i udstødningen og et varmt udstødningsrør til at antænde.

    Det er ikke ikke sikkert din motor står forkert, specielt ikke når du ikke oplever manglende trækkraft, dårlig motorgang, startbesvær osv.

    Grunden til du først oplever det nu, er måske at udstødningen er blevet lidt utæt henover sommeren? Check og efterspænd samlinger, så skyder du garanteret ikke mere


  • #10   13. sep Lige et sidespørgsmål.. Min honda sked og pruttede også meget, indtil jeg fandt ud af at udstødningen var rimelig utæt, tæt på cylinderen. Nu er det fikset og den skyder ikke mere. Hvad er den tekniske forklaring på hvorfor de skyder ved utæt udstødning? :=)

  • #11   13. sep #9 Motorcykler har næsten aldrig accelerationspumpe på karburatorerne, de har i stedet cv-karburatorer, de har ikke brug for acc-pumpe

  • #12   13. sep @11 okay, det er godt nok synd for mine italienske cykler med dell'orto karburatorer for ikke at tale om alle de harleyer der kører med SS Super E karburatorer.

    Men du har sikkert ret mht trådstarters cykel. Det ændrer dog ikke på, at når han kortvarigt "gasser op" bevæger nålen i karburatoren sig og giver en federe blanding.... som så igen forårsager uforbrændt benzin i udstødningen.... som så blandes med falsk luft og antændes af en varm udstødning.

    Summa summarum, check din udstødning er tæt


  • #13   13. sep Der er skam cykler der kører med fladspjæld og derfor accelerationspumpe. Men normen er cv.
    Og hele ideen med cv-karb er jo netop at den bør (hvis den fungerer rigtigt) give korrekt blanding også ved hurtig gasgivning. Fordi cylinderspjældet ikke fiser op og ned i takt med at gorillaen på ryggen af cyklen hiver i kablet smiley
    Dermed siger jeg ikke, at det ikke kan være en læk i udstødningen smiley


  • #14   18. sep Hej. Prøv lige om ikke en udstødningsventil er for stram ?


Kommentér på:
CBR600F skyder fra udstødning