{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Scottoiler - utæt. Løsninger? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et Scottoiler vSystem på min GSR600.

Jeg har tidligere haft beholderen til at sidde under venstre plastafdækning under sædet, men pga. beholderen var placeret tæt på vandret, så dryppede den lidt olie... Der så løber ned via stellet, og ned på støttefoden og pletter.

Jeg har fået ombyttet beholderen, men det har ikke hjulpet. Derefter har jeg været i dialog med Scottoiler, som mente at det ville være bedre at placere beholderen under sædet. Det har ikke ændret noget.

Spørgsmål:

1) Kan man erstatte den normale plastbeholder med sådan en her?
https://www.scottoiler.com/product/lube-tube-body/
... Den ser lidt mere fleksibel ud, og er måske mere tæt, uanset om den ligger vandret eller ej?

2) Vil det ændre noget, hvis jeg køber et nyt eSystem i stedet? - Er det system, fordi det netop er elektrisk, mindre følsom over for, hvilken vinkel beholderen sidder i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scottoiler - utæt. Løsninger?
  • #2   15. sep 2019 Er det ikke hele ideen at en scottoiler skal være utæt, bare placer bøtten lige over kæden smiley

  • #3   15. sep 2019 #1 Ok, tak for svar. Ville være ret træls at købe et nyt system, hvis ikke det ændrer noget.

    #2 Jo "utæt" igennem slangen, der allerede er placeret lige over kæden smiley Den behøver ikke være det omkring pakningen i beholderen smiley Ift. placering, så kan jeg ik se for mig, at der er plads til en (forholdsvis opretstående) montering tættere på kæden.

    Eneste løsning er umiddelbart bag ved køleren. Ifølge Scottoiler kan der godt være et punkt, hvor olien skal løbe op ad.... Måske et forsøg til vinter smiley


  • #4   15. sep 2019 #3 smiley

    profilbillede
  • #6   15. sep 2019 Du bliver nødt til at lokalisere præcist hvor olien kommer fra. Hvis udluftningens ende løber ned fra beholderen kan olie løbe ud der og hvis beholderen vender med udluftningstilslutningen ned af kan det også komme ud der. Min sidder 20 grader over vandret uden problemer.

  • #7   15. sep 2019 #5 - nop smiley Men den er godt grattet ind der....

    #6 - underligt!

    Her er lidt billeder.

    Her den oprindelige placering og den første beholder, udskiftet i 2014 eller 2015 med en ny (samme placering).



    profilbillede
  • #8   15. sep 2019 Da en ny beholder på samme placering ikke ændrede noget, har jeg i foråret taget den "nye" beholder og flyttet op under sædet.

    Den er stadig utæt.


    profilbillede
  • #9   15. sep 2019 Utæthed ses her - ren olie på den "pakning" jeg har klistret under sædet, for at få lidt mere hældning på beholderen.

    profilbillede
  • #10   15. sep 2019 Snask....

    profilbillede
  • #11   15. sep 2019 Mulig alternativ placering, hvor den næsten kan stå lodret.
    ... Men. Mon det ændrer noget. Jeg synes det ku' være mega fedt, hvis systemet var tæt. Men skal lige tage tilløb til at ændre placering igen, og måske igen sku' ha en ny slange mellem beholderen og udgangen ved kæden. Det jeg købte i foråret er self klippet til ift. ny placering under sædet.

    Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er en OK placering.
    Scottoiler skriver:
    As long as the reservoir is slightly (at least 100mm)higher than where the oil is being dispensed (your sprocket), and the tubing is full of oil with no long air gaps, it is okay to route it upwards first, and it will still flow.


    profilbillede
  • #12   15. sep 2019 Scottoliers forklaring:

    Your RMV is lying too near horizontal, with the breather pointing backwards. What is happening is that, when you accelerate hard, the oil (when it’s as in the photos – very near full), sloshes into the breather and down onto the frame.

    Repositioning the RMV, so that it (or the filler plug breather) are facing the opposite direction to avoid this, - or having the reservoir in a more vertical position are the only ways to avoid this.


  • #13   16. sep 2019 #12 men hvad skal jeg ligge i den forklaring?
    Jeg ved ik om min ligger/hælder mere vandret end #6. Hvis ikke, hvorfor er min så utæt? Fordi beholderen er utæt ved pakningen?

    Hvad er hvad I forklaringen her?
    Repositioning the RMV, so that it (or the filler plug breather) are facing the opposite direction to avoid this, - or having the reservoir in a more vertical position are the only ways to avoid this.

    RMV = beholderen?
    Filler plug breather = Dims med slange til overløb - den kan ikke vendes 180 grader om på beholderen, eller?
    Reservoir = Et andet ord for RMV?


  • #14   16. sep 2019 RMV må være hele plastikbøtten... Reservoir Metering Valve - RMV med beholder og ventil osv.
    https://www.mcbutikken.dk/dk/category/10101020100/article/356587?gclid=CjwKCAjw5fzrBRASEiwAD2OSVx7ygQgY633zfBhnOwScoP2Y0UfVC09JsJbZe-3Z7jje25o6pPR9oBoC5G8QAvD_BwE

    Men at den er utæt og lækker det forkerte sted er jo noget skidt...


  • #15   17. sep 2019 #14 - Også det jeg troede - blev bare forvirret, når han bruger begge begreber.
    Ja ikke smiley De har bedt om produktiosnummeret - første gang de gjorde det betød det, at der var en ombytter på vej. Denne gang svarede han ikke (på den del af mailen) efter jeg angav det. Og heller ikke i næste mail, da jeg spurgte direkte kom der heller ikke svar på den del smiley

    Og så er spgm. - hvad er billigst - et helt nyt system, eller at købe løsdele (beholderen). Nok lige før det er et nyt system næste gang Louis har tilbud - har lige købt slanger for at få den flyttet jf., Scottoilers forslag, og det hjalp ikke


  • #16   19. sep 2019 Nogen bud? smiley

  • #17   19. sep 2019 Hvis du har flyttet beholderen til lodret position, må du kunne se hvor den er utæt ?
    Som jeg ser, det har Support, forklaret dig problemet. Hvis du vil undgå drypperi, er du nok nødt til at montere den efter deres anvisning.
    Jeg har svært ved at tro at du som den eneste, har fået 2 defekte scotoilere.


  • #18   19. sep 2019 #17 - det har jeg heller ikke - endnu smiley
    Det må blive et vinterprojekt smiley


  • #19   20. sep 2019 Vend hele beholderen 180 grader i forhold til din kørselsretning. De skriver at olien kam blive presset ud af udluftningen ved acceleration.
    Så hvis du vender beholderen, burde olien blive presset ned i bunden af beholderen i stedet for ud af toppen.


  • #21   20. sep 2019 Nu synes jeg selv at hård acceleration er sjovere end hård opbremsning, så tænker at acceleration medfører størrer oliespild.
    Ellers er der ikke andet at gøre, end at sætte beholderen mere lodret


  • #22   21. sep 2019 Det vil umiddelbart være let at vende den rundt - hvis ik det virker, så må jeg i gang med en større omorganisering smiley
    Men for at se om det virker, så er step 1 nok at få den gjort godt ren for al det snask, der sidder rundt omkring....


Kommentér på:
Scottoiler - utæt. Løsninger?

Annonce