{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Handel - Papirarbejde osv. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Så kom dagen, langt om længe, hvor jeg skal købe mc igen. Jeg drager helt fra det mørke Jylland til DjævleØen (København) for at købe mc. Det er en 2004 Suzuki Gs500e, som har gået knap 4000 km.

I den anledning er jeg interesseret i at høre hvordan selve "handlen" skal håndteres. Jeg har tjekket bilbogen, og der er ingen skjult gæld/pant i den.

- Hvad skal jeg have med af papirer og ting udover reg. attest, 2 nøgler, papir på hvor den er købt, og en "erklæring" på han har solgt til mig?

- Den skal ikke synes, i og med den er under 5 år gammel ikke?

- Næste service er ved 6000 km, hvad koster sådan et cirka?

- Og hvordan fand.. kommer jeg ud af Kbh? Er det bare at følge E20 til Jylland? Og hvad er bro-prisen for mc?

- Bagdæk og kædekit, hvor lang kan det køre?

Ellers syntes jeg ikke lige jeg kan komme på mere...

/Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handel - Papirarbejde osv.
  • #1   24. jun 2005 Nåe jo...

    Hvordan er det med ejerskifte og forsikring? Kan jeg køre på den i 3 uger inden den skal omregistreres og forsikres i mit navn? Også selvom sælger afmelder sin forsikring?


  • #2   24. jun 2005 Du har 3 uger til omregistrering, også selvom sælger opsiger sin forsikring. Husk at få dine egne forsikringspapirer/oplysninger med til motorkontoret ved om reg.



    Du skal bare sørge for at få reg. attesten, en købsaftale, hvor det fremgår at du har købt og betalt den. med underskrifter.

    broafgift til mc er 105.- hver vej

    E20 N lyder som en god ide smiley


  • #3   24. jun 2005 hey thomas... her en en seddel der er rigtig god at have med.. tag og brug den.. http://www.mczonen.dk/content/slutseddel.htm

  • #4   24. jun 2005 Jo tak, det mest problematiske bliver nok at finde hjem da sælger er ret hjæpsom med at møde mig i Kbh. Eller i det mindste bare at finde ud af Kbh! (Det andet kan squ ikke være så svært)

    Jamen, vi ses vel på vejene...

    /Thomas


  • #5   24. jun 2005 Kom lige til at tænke på, nå du skriver skjult gæld... det har jeg faktisk overvejet ofte: HVAD ER DET???

    Hvis jeg f.eks. ville sælge min mc, så har jeg jo lånt pengene på banken til denne, når jeg så sælger dem kommer de derind igen, og banken er glad, jeg er glad... alle glade, så jeg kan ikk se hvad det har med den nye køber at gøre?


  • #6   24. jun 2005 Att: Marc,

    Det er hvis banken har pant i mc'en og du får pengene, men ikke giver dem videre, så må banken tager mc'en fra den nye køber!!!! HVIS du ikke afdrager på lånet....





  • #7   24. jun 2005 Att. Allan:

    Oki takker... så umiddelbart er der ikke noget problem at sælge sin mc selvom der er lån på den... tror jeg da der er ved mange/de fleste?? Eller er det bare mig som er en fattig lus ;o)


Kommentér på:
Handel - Papirarbejde osv.

Annonce