{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Brugt stel tysk motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med da der nok også er andre der har haft samme ide.

Kan det ladde sig gøre at finde et stel (TL1000) evt fra en skadet cykel som ikke er afmeldt ved forsikring eller told og skat, og så finde en ligne cykle i tyskland og bygge alt over på, ved godt det ikke er lovligt men det er der jo så meget der ikke er:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt stel tysk motorcykel
  • #1   24. jun 2005 Tvivler på det kan lade sig gøre... Hvis en forhandler eller forsikringsselvskab får en skadet cykel ind, og der er mulighed for at tjene penge på skidtet, laver de det sgu' selv...!!!

Søren

• #2   24. jun 2005 Måske hvis du finder en cykel som kun har haft ansvar, og hvor ejeren ikke har råd til at genopbygge den.
    Er det ulovligt at flytte stumper over fra en Tysker???

• #3   24. jun 2005 Ja det er nok det der er problemet, men er det ikke noget med at selvom man får voldsmadret sin cykle, at man så kan sætte den til export og få nogen penge igen på den måde?

• #4   24. jun 2005 Ja det er nok sådan en jeg skal lede efter, ved i om afgiften er mindre på en cykle som har været i danmark før, så det faktisk er anden gang at der skal betales afgift?
    Jeg mener at det er ulovligt at bygge alt over for det bliver der jo ikke betalt afgift på, men jeg er ikke sikker

Bo

• #6   24. jun 2005 Hej.
    Jeg sidder her med papirerne fra told og skat. Jeg totalskadede min egen cykel,, som var privat-importeret fra U.S.A og købte den tilbage fra forsikringsselskabet.
    Og som der står i papirerne,,citerer lige: så overstiger skaden grænsen for afgiftfri genopbygning.
    Såfremt køretøjet genopbygges, skal der erlægges ny registreringsafgift i henhold til lov om registreringsafgift af motorkøretøjer M.V.
    Køretøjet er afmeldt og vil ikke uden fornyet syn kunne indregistreres.:
    Mit stel fejlede intet, og jeg købte en model magen til fra samme årgang, og fra U.S.A og uden afgift, og plukkede alle stumperne fra den.Jeg fik at vide at jeg måtte plukke det hele, lige på nær stellet.
    Den afgift jeg skulle betale er en genopbygnings afgift og den var for mit vedkommende ikke ligeså stor som en "normal" afgift. Prisen var 4750 kr.
    Havde jeg til sammenligning valgt at indregistrere den jeg købte uden afgift havde afgiften været 12300 kr.
    Mvh Michael.

• #7   24. jun 2005 Men hvis man ikke har meldt det til forsikringen at man er stuntet på sin kværn, er der vel ingen der ved det???

• #8   24. jun 2005 se nu skal du bare høre. har selv gjort det næsten. det eneste relevante i dettte er følgende.
    du køber en dansk totalskade af forsikring eller ophugger. min nuværende esdér er en skade. når du nu har det danske stel, bygger du den op. hvor delene kommer fra er urelevant. kan være hel tysker eller løse stumper. når du så har dette danske stel med en "ophugger erklæring" betaler du kun 105% i afgift istedet for 180%.
    min 1. sådan en 600 bandit fra 96(dette var 3år siden, gav jeg 17000 i afgift. mod ellers 43000.
    min nuværende esd endte jeg med en afgift på 12500 mod ellers 18000.
    en anden ting er så at danske totalskader sjældent fejler noget. esdéren skiftede jeg bremselyskontakten og kørte gennem syn. der var derudover en bule i tanken og ridset udstød samt flækket tasker.
    banditten havde også en lille bule og en lille ridse i stellet. gik lige gennem syn uden arbejde
    flere spørgsmål?? skriv direkte til mig

Kommentér på:
Brugt stel tysk motorcykel

Annonce