1.486 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Tilkørsel? Tilkørsel?
Hvordan ville I tilkøre en ny kina crosser 125cc 4takts? Jeg har lige erhvervet mig en og har ingen idé om hvor meget sådan en kopi-motor kan holde til. Derudover skifter jeg motorolien, men til hvilken kan jeg ikke finde ud af. Har kigget på noget castrol http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015313&contentId=7032293
Nogen idéer? På forhånd tak
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 1.633
Kør den som du vil køre normalt, bare uden at jorde gassen i bund fra tomgang.
Hvis du kører den til i morfar tempo, kommer den til at blive til morfar kørsel
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
ikke over 80% omdr, ingen sejtræk og ingen langvarig tomgang, men kørsel med varierende omdr.tal i alle gear de første par tusinde km.
Olieskift efter 500 eller 1000 km er vigtigt!!!
Derefter normale intervaller.
Nogen vil fortælle dig, at du ingen hensyn skal tage og bare give dem kniven. Nogen vil muligvis sige at den er tilkørt. Min anbefaling er, at det skal du blæse på.
Du kan intet ødelægge ved ovennævnte medtode, men du kan undgå en del ubehagelige overraskelser.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 133
Når du mener langvarig tomgang, Knud, hvor lang tid er det så? Der står nemlig i manualen at inden motoren slukkes skal den stå i 5 min tomgang?? Hvad angår olieskiftet kører jeg med det olie der sidder i til en start. Omkring de fem hundrede km og så skifter jeg. Men hvilken olie synes i der skal i? Jeg er helt blank...
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 43 Svar: 400
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Ville dog allerede nu skifte olien. Så er du sikker på der er ordentlig olie på. Den her er god nok:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1323803759&n=1439342929&pn=1439342930
/
Jesper
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg synes du skulle kigge i din GPS, og se, hvor man kører hen med sådan et svar. til en der stille et reelt spørgsmål - såp kan du lide hans valg af cykel eller ej!
Thor: Der må stå noget specifikation af olie i din manual. Mit umiddelbare bud er semisynt eller mineralsk 10-40.
De 5 minutters tomgang fatter jeg ikke en bøv af. Det er mening i, at lade den stå, til tomgangen er stabil!
Iht dansk miljølovgivning, skal du i øverigt have meget gode grunde til at lade noget som helst køretøj gå i tomgang mere end 3 minutter
Jeg ar af den opfattelse, at tomgang er OK ved et lyskryds - muligvis en jernbaneoverskæring.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Undskyld, jeg havde ikke bidt ordentlig mærke i smileyen og sidste tilføjelse
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 133
Hvad angår olien vil jeg hælde noget ordentlig på den og ikke noget billigt sprøjt. Så det fra thansen er det ok? Der står sjovt nok intet i manualen.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 1.633
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 43 Svar: 400
Knud: Som du fandt ud af var der tale om ironi. I stil med Århus historier og før dem Molbo historier, må ejere af kinøjsere nok forvente at høre nogen morsomheder om deres maskiner. Men ligsom der intet er galt med mennesker fra hverken Århus eller Molbo, er der selvfølgelig heller intet galt med folk som vælger disse maskiner.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 133
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Semisyntetisk er højeste prisniveau, der vibibrnge dig noget. Mange af de kinesiske motorer en licensproducerede ældre japanske designs. De er konstrueret efter US-specifikationer og klarer sig med langt dårligere kvaliteter af båd olie og benzin end europæiske konstruktioner. Det eneste du opnår ved aat hælde en dyr fuldsystetisk olie på, er et større forbrug af en dyrere olie
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 43 Svar: 400
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
Nej, en Kineser SKAL faktisk tilkøres. Altså ikke noget sejtræk, så hellere flere omdrejninger end for få.
Deres tolerancer er elendige så derfor tager det sin tid inden at tingene passer sammen.
På en japaner er tolerancerne faktisk så fine idag at man efter 100-200 km. kan begynde at gi' gas.
Det som står i intruktions bogen. Er faktisk den samme smøre som har stået der de sidste 30 år. Og er mere for at sikre fabrikanten.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.589
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Personligt ville jeg aldrig turde at tage en kineser med på en bane, efter at have mærket hvor mange tæsk min crosser får i form af styrt osv. Det turde jeg ikke på en kineser ihvertfald.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
da det var det jeg haved stående.
derefter var det bare gas gas eneste problem var ventilerne men fandt en løsning ved at læse i http://www.billig-scooter.dk/
så hel og lykke med den ;-))
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 133
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 259
Thor J: "Hvad er forskellen om jeg vælger mineralsk, semisyntetisk, syntetisk eller fuldsyntetisk?"
De fleste følger Castrols eksempel og sælger ikke-fuldsyntetisk olie som fuldsyntetisk. Så mellem de to er forskellen enten ingenting eller umulig at finde ud af. Det kan du takke Castrol for efter de vandt en retsag om at brug af ordet "fuldsyntetisk" ikke stiller krav til kvaliteten af olien eller måden den er lavet på.
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 259
Tilkørsel?