1.568 visninger
|
Oprettet:
Ang. mc kort,er der noget galt her??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen,håber der er nogen er kan hjælpe os her...
Jeg har en veninde,der lige har været oppe til mc kort idag...Hun er 30,men blev sendt op til prøve på en lille mc(under34 hk) og bestod...Hurra-hurra
Men så siger den motorsagkyndige hun kun kan kører på små mc´er nu. Er det korrekt? Får man ikke automatisk det store når man er over 21?
Den mener jeg da jeg gjorde,men jeg selvfølgelig også op på en stor maskine til kørerprøven...
Betyder det noget hvilken maskine man er oppe på til prøven?
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 1.626
dec 2005
Følger: 189 Følgere: 181 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.567
Sååå det er sur røv for hende..
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 666
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 29 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.527
Når man er over 21 kan man vælge om man vil tage lille eller stort kørekort. Hvis man vælger det lille, sa bliver det "automatisk" stort efter 2 eller 3 år.
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 924
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Hunkan jo reelt bare gå op til prøve igen på stor cykel.
Så kan hun evt prøve at tale med kørelæreren om økonomien i det.
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 604
dec 2005
Følger: 189 Følgere: 181 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.567
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 984
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
dec 2005
Følger: 189 Følgere: 181 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.567
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Det er du bestemt ikke, hvis du bare er over 21
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Det du har fat i der, det er måden, hvorpå man kan køre stor MC før man bliver 21. Er man 21 eller ældre vælger man selv kategori.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
Det store kørekort erhverves ved at være over 21 år og vælge stort kort, eller have haft det lille i 2 år, uanset alder. Så man kan godt være indehaver af stort kort når man er 20 år. Bare man har haft det lille i 2 år.
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 924
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 1.626
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 924
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.079
Skulle hun nu have kørt alle timer på en stor MC, så har kørelæren godt nok sovet I timen, for så har hun jo modtaget undervisning på det forkerte køretøj....
Men skaden er ikke større, end en ny prøve kan korrigere fejlen. Hvem der skal betale må jo blive den som har klokket i det...
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 924
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 876
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 46 Svar: 573
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.735
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
feb 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
Kan du så svare med 100% sikkerhed på hvad det koster i bøde at føre stor mc når man kun har det lille kort ? Nogen siger 5000 kr og andre siger 1500 kr.
MVH
feb 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65
jul 2007
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 102 Svar: 334
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.735
ikke de steder jeg har kendskab til ihvertfald.
Ang. mc kort,er der noget galt her???