{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Slut med vibrationer... {{forumTopicSubject}}

... fra nu af!

Havde nogen trælse problemer med GPZ'eren, når den ramte 6000rpm og derover, så vibrerede det heeeeelt vildt i håndtag og fodhvilere - det var virkelig ubehageligt at køre med.

Læste mig frem til at det kunne skyldes dårlig motorgang, som følge af at karburatorerne ikke var synkroniseret - så det gjorde jeg, det hjalp bare ikke.

Min mekker fortalte så at han havde forsøgt at stramme knastkæden, men den ville ikke, så min knastkædestrammer var dårlig. Han mente det var derfor den vibrerede.

Og ganske rigtigt - idag fik jeg monteret en ny som jeg fik fra USA, og det var væk... helt væk! Skønt smiley


Men, oven i min lykke, har jeg fundet ud af at jeg blev snydt i min USA handel smiley

Der er nemlig 2 konstruktioner af knastkædestrammeren til denne model, en "før 1994" og "efter 1994" (hvor selve GPZ'eren også ændrer sig lidt). Den før 1994 er med en fjeder og et ret dårligt design, som åbenbart gør at de dør ret hurtigt ud. Hvorimod "efter 1994" er lidt anderledes - på engelsk hedder det:
"The new one has a visable gear rack on the shaft that extendd. That old one has a spring that colapses on the shaft to hold it in place."

Jeg bestilte en "efter 1994" hos en amerikaner, som påstod den kun havde kørt 250 miles, han havde dog 2. Den anden havde kørt mere, han vidste ikke hvor meget. Kostede $50 inkl fragt, som er under halvdelen af hvad de koster for ny herhjemme.

Ak ja, nu må vi se om jeg beholder den eller får fat i en nyere - jeg kan jo i teorien være ligeglad, bare den holder indtil jeg får den solgt - men vil tilgengæld også være ked af hvis den nye ejer skal rende ind i samme problemer.


Ok, et lidt langt indlæg om ikke så meget - men solen er gået ned, det er fredag aften og jeg keder mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med vibrationer...
Kommentér på:
Slut med vibrationer...

Annonce