{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Carsten P
Carsten P
Tilmeldt:
14. feb 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

forbind ledninger til parkeringslys {{forumTopicSubject}}

Hejsa, er her en elektrisk kyndig..
Jeg har en Honda Fury fra 2011 som er hentet hjem fra Litauen men oprindelig fra USA..
Jeg skal til toldsyn i næste uge og måtte købe en ny forlygte, købte en led forlygte hvor der er p-lys og ledning separat til p-lys.
Har trukket en ledning fra forlygte og baglygte til batteri plus pol, det virker på p-lys foran men bagpå når jeg sætter strøm på ledning til baglygten, kommer der strøm, som om man sætter tænding på.
Og p-lys foran tænder når mc er startet og bremsen aktives..
Kan man selv lave dette eller bliver det for kompliceret for en bonderøv som mig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forbind ledninger til parkeringslys
  • #1   21. sep 2019 Har du ledningsdiagrammet fra værkstedshåndbogen? Du må finde et andet sted at tage strøm til forlygten og et andet sted at give baglygten strøm...

  • #2   21. sep 2019 Når du sætter direkte plus på ledningen til baglygten giver det samme virkning som hvis du sætter tænding på, da strømmen så løber "baglæns" op til tændingen. Hvis du vil gå med den løsning er du nødt til at sætte et relæ imellem baglygten og lyskontakten. Eller bedre et dobbelt relæ, så p lyset foran ikke tænder når du starter motoren og der kommer lys i baglygten. At p lyset tændes når bremsen aktiveres kunne tyde på at der er et problem med stelforbindelsen i din baglygte

  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #4   22. sep 2019 Ok, tak for input jeg kigger videre på det til vinter med relæet.. Nej det er blevet for sent på sæsonen at køre til ringsted;(

Kommentér på:
forbind ledninger til parkeringslys

Annonce