985 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Fra SV 650 S til R6 / GSXR 600 ? Fra SV 650 S til R6 / GSXR 600 ?

Hey alle..

Jeg har pt. en Suzuki SV 650 S, og kunne måske godt tænke mig en r model til næste sæson - her har jeg tænkt på en R6 fra 2005 eller en GSXR 600 fra 2007.
Jeg er 191 cm. høj, så mit spørgsmål går egentlig mest på, hvilken af disse der vil passe bedst til mig? Jeg synes R6'eren ser noget lille ud, men ifølge specs skulle sædet på den ikke være lavere end på min SV'er, som jeg sidder rigtig godt på !!
Er der evt. nogle som ved hvor man kan se længden fra fodstøtten til sædet på de tre modeller så jeg kan sammenligne?
På forhånd tak.

Mvh Magnus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra SV 650 S til R6 / GSXR 600 ?
  • #1   17. okt 2007 Beste sammenligning får du ved at prøve.
    Afstanden frem til styret har også sit at sige, samt hvor langt fremme/tilbage fodhvilerne sidder.
    Et lille tip. Inden du skifter SV'eren ud, så hør lige hvad R6 (og lign) koster i forsikring.

• #2   17. okt 2007 tja jeg er 175 og har haft en gsxr600k7 og den sad jeg godt på... så du må bare ud og prøve dem smiley og så hvad du sidder bedst på de har samme sædehøjde mener jeg som er 81 cm... men om du kan være på dem er jo så det smiley man sidder jo mere foroverbøjet på en R model smiley

• #3   17. okt 2007 de to modeller vil være umulige at få en ordentlig forsikring på for dig, du er 19 år, jeg vil tro de ville ligge i lejet 25000-40000 med kasko

• #4   17. okt 2007 Hmm, nu er jeg godt nok "kun" ca. 185.. Men sidder fint på min R6.

Dog havde jeg i starten nogle problemer med at jeg fik ondt i højre ben grundet en ekstrem siddestilling jeg ikke var vant til.
    Efter 1 måneds tid var det dog væk.. Og så har jeg ellers bare kørt og kørt.. Og nyder hver eneste km på den.

Men Jesper har ret.. Snak med forsikringen. Jeg var 22 da jeg fik min. Og med 1 års anciennitet kostede det 30k for kasko hos TopDK.
    Tryg, Fair, Alm. brand, Nykredit vil slet ik tegne kasko (eller også er det samtidig også alt for dyrt).
    GF og ansvar er stort set det eneste der kan betale sig. Men så må man også tage nogle forholdsregler med cyklen. Og hvor man parkerer den.. Og hvor råddent man lige kører!

• #5   17. okt 2007 Tak for svar..

Jeg har tænkt mig at droppe kaskoen, til fordel for en federe cykel.. Jeg kan få en fin pris på ansvar hos IF, ihvertfald hvis jeg vælger suzukien.. Og så må jeg jo bare have nogle alarmer og stille den indenfor osv. -- sådan har jeg valgt at prioritere.. Men ja, jeg må vel ud og prøve dem - (hvor?) hehe..

• #6   17. okt 2007 Magnus, Da jeg spurgte IF ang. min egen cykel, kunne de ikke stikke GF's pris på ansvar idet deres aftale med suzuki kun er med kasko.

Ang. at finde en forhandler hvor du kan prøve de nævnte, bliver jo nok svært sålænge du kun er 19 år, de risikerer jo en ganske klækkelig bøde ved at lade dig køre på en.

• #7   17. okt 2007 Magnus H: Hos GF burde du kunne få ansvar for under 2600,-

Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor henne.

Jeg skal slippe 2200,- pt..
    Og 1600,- næste år når jeg har 2 års anciennitet.

-Lasse

• #8   17. okt 2007 Det lyder lækkert med den billige ansvar.. Jeg betaler pt. 8000 kr. for ansvar + kasko på min SV'er, så det vil da alligevel blive billigere end dét smiley
    Og nemlig - jeg kan ikke prøve modellerne hos en forhandler, og der er nok heller ikke nogen som tør lade mig prøve deres egen, da jeg jo - som sagt før - kun er 19 smiley
    Men jeg tænker lidt at tage ud til Skovsøen i morgen, såfremt det altså er godt vejr, og spørge nogle derude om jeg ikke lige må prøve at sidde på deres.. Så kan jeg da få en fornemmelse ..

• #9   17. okt 2007 Du er jo slet ikke gammel nok til at køre på dem? Hverken din sv'er og slet ikke en gixxer! Har du fået din sv'er droslet ned?

• #10   17. okt 2007 Hej Steven - nej det har jeg ikke, men det er heller ikke dét denne tråd handler om, så hvis du vil prædke kan du sende mig en PM, eller gå et andet sted hen smiley

• #11   17. okt 2007 8000,- var da alligevel også en smule..

Men kan man få kasko er det også værd at tage med.

Bare husk at den aftale if har vistnok har nogle forbehold på GSX-R modeller.

• #12   17. okt 2007 Behold hellere din sv'er lidt endnu.. Det er surt hvis de bliver stjålet og du ikke har en kasko. 140.000 kr er sku mange penge....

• #13   17. okt 2007 ja og hvis du kører nogen ned er det endnu værre når du ikke må kører dem for så er der ingen forsikring der dækker... og det kan sætte dig i gæld resten af dit liv..

• #14   17. okt 2007 Hvad vil du gøre hvis du kører en ihjel? Sikke en samvittighed du må leve med resten af dit liv, og for ikke at tale om gæld. Sådan noget kan koste millioner når du er under 21. Men nej jeg prædker ikke...

• #15   17. okt 2007 hehe jeg kom først lækker cykel ellers Steven smiley

• #16   17. okt 2007 Jo tak Line... Men ja det gjorde du;-)

• #17   17. okt 2007 jep smiler smiley

Men helt seriøst vent da det år eller hvornår du nu må kører stor mc også køb en ny cykel der den er da fin den du har og "ulovlig" men alligevel smiley

• #18   17. okt 2007 Tak for jeres råd, men der er jo ingen forskel på om jeg kører nogen ned på min SV'er eller på en gsxr smiley
    Jeg har valgt at jeg vil have sådan en mc, og sådan er dét. smiley

• #19   17. okt 2007 nej det er også fint nok... dit valg men hey du skal bare ikke kører i nærheden af mig så.. smiley der er noget mere srudt i sådan en gixer en i din v2 er... har du erfaring not til sådan en fætter ??

• #20   17. okt 2007 srudt=krudt

• #21   17. okt 2007 Line kørte du ikke ulovligt på din motorcykel?

• #22   17. okt 2007 Magnus:

Du vil ikke lytte - OK så lov!

LOV DIG SELV, AT DU KØRER ORDENTLIGT-du kan ruinere dig selv resten af dine dage (og så får du da slet ikke råd til en racer) og du kunne jo gå hen og skade andre - om så lige det er vigtigt for dig er jo en anden sag.

• #23   17. okt 2007 Line; tro mig, jeg vil med alt hvad der står i min magt, forsøge at undgå dig smiley
    Knud; jeg er meget bevidst og påpasselig når jeg kører - især fordi jeg ved jeg ikke har erfaring osv. !

• #24   17. okt 2007 Hmmm, hvis du selv ved du ikke har erfaring.. Vil jeg squ gi de andre ret..

Det er en stor mundfuld med 600cc racere..

De kan sku godt trække..
    Har endda prøvet en ny R6 fra 06 istedet for min 00'er.. Og var sku forbløffet over hvor "voldsom" den er i forhold til min..

• #25   17. okt 2007 Hvad er forskellen på om man er 21 år og ikke har en skid erfaring, eller 19 år og ditto ? Jeg har jo kørt en sæsson, men jeg ved bare at jeg ikke har lige så meget erfaring som hvis jeg havde kørt to, eller tre.. Og jeg har prøvet at køre på 600cc racere før, og det er altså sådan en jeg vil have smiley

• #26   17. okt 2007 OK 1. ting en 600ccm racer er sku ikke "vild". Efter et par 1000 km den altså lidt "kedlig". Det er ikke for at stød enogen 600 folk, det er en kanon racer til snoede veje etc. Men at skifte din 650s´er ud med en 600racer er ikke vildt. Gå efter en 750er.

• #27   17. okt 2007 Anders hvad for an af cyklerne mener du min bandit var droslet... ??

• #28   17. okt 2007 og synes nu også at man skal rådgive ikke at gøre dumme ting... er da rigtige at droslingen blev af min igen før den måtte... men der er sku også forskel på en 220 kg tung touring cykel og R model selvom det er lige dumt... derfor synes jeg bare han skal overveje konsekvenserne hvis han kører en ned... og nej måtte kører lovligt på en gixer og self den jeg har nu...

• #29   17. okt 2007 Tilbage til spørgsmålet.
    Det er ikke sædehøjden alene, der afgør, om du befinder dig godt på cyklen. Afstand til styret, hvor højt sidder fodhvilerne, hvor langt tilbage sidder de. Jeg tror ikke, der er den store forskel mellem de to nævnte modeller, men som nævnt, kun en prøvekørsel kan afsløre det for dig.
    Der er rigtig mange høje personer med 600 cm3 sportsmaskiner, som aldrig ville drømme om at fravælge en sportsmc næste gang. (har jeg hørt :-))
    Jeg kan godt følge dig i at fravælge kaskoen. For under 2 års kaskopræmie, kan du købe en ny mc i Tyskland.
    Du skal "bare" undgå tyveri og at beskadige stellet.
    Med venlig hilsen
    En der aldrig kører for stærkt, kigger efter damer, endsige rør ved dem, drikker eller synder på nogen som helst måde.

• #30   17. okt 2007 Jeg forstår da også godt du vælger kaskoen fra.. dækker jo alligevel ikke når du kører ulovligt..

• #31   17. okt 2007 Tak for svaret Jan - jeg må ud og kigge..
    Er imellemtiden blevet lidt lun på en Honda CBR 600 RR, selvom denne er lidt dyrere, men jeg synes det virker som om den er lidt fysisk større end de to andre nævnte modeller.. Tja, og så er den jo også super super fed smiley

• #32   17. okt 2007 Kæft det er i orden du bor på fyn :o)

• #33   17. okt 2007 Anders; ikke forstået ? smiley

• #34   17. okt 2007 Hej Magnus.

I sidste måned var jeg ude prøve et par kameraters MCere på samme dag.. R6, CBR 600RR, Ninja 636, og har tidligere prøvet et par GSXR 600...

Jeg er selv 191cm høj, så jeg er måske meget god til din sammenligning smiley

Jeg laver lige en review af dem alle her som jeg selv har erfaret dem. Jeg er nok lidt kritisk, men det skal man jo være for at finde det som passer bedst til sig selv.
    Nu tager jeg dem fra en ende af:

Honda CBR 600 RR:
    Størrelsmæssigt er det en pocketbike, men underligt nok vil jeg ikke sige at jeg sidder dårligt på den, rent kørselsmæssigt.. Styreegenskaber er ok, men pga min højde ville jeg nok ikke smide alt min lid til den i skarpe sving fra side til side med for høj fart. Jeg synes den virker lidt træg i styrringen. Føles lidt som om den har en meget lang akselafstand i forhold til de andre. Jeg har prøvet 3 forskellige CBR 600 RR og kun en af dem var jeg tilfreds med, hvad angår motoren... Det behøver ikke at være Hondas skyld, men kan ligeså godt være at den ikke er stillet ordenligt i motoren.

Suzuki GSXR 600:
    Igen en lille cykel, og her sidder jeg faktisk utrolig dårligt. Både i sving, men også under motorvejskørsel. Jeg sidder meget kompakt og det er ligefør at mine albuer og knæ konstant støder sammen. Jeg turde ikke rigtig at trykke den af i svingene pga af det, så jeg kan ikke sige så meget om styreegenskaberne.. Hvad motoren angår, så synes jeg generekt at Suzukis række-4 cykler mangler en del bundtræk. De skal op og have nogle højre omdrejninger før der sker noget i forhold til andre fabrikanter, men når motoren kommer op og ringe, så sker der også noget smiley

Kawazaki Ninja 636:
    Den maskine overraskede mig utrolig meget hvad motor angår. Da jeg første gang lukkede op for gassen tænkte jeg "woow, det er sq en 6'er der vil noget..."
    Udover det så passer den også fint i størrelsen for høje mennesker som mig selv.
    Jeg fik den desværre aldrig prøve på de snoede landeveje, så der kan jeg desværre ikke sige så meget..
    På denne cykel ligger man MEGET ned over tanken i forhold til de andre fabrikanter. Desværre lidt for meget til min stil, men det er smag og behag hvad man er til. Det er vel noget man skal vende sig til... Men absolut ellers en fin cykel.

Yamaha R6:
    Min favorit. Det har intet at gøre med at jeg selv kører/kørte Yamaha. Har prøvet 4 af slagsen, alle forskellige årgange.
    Godt nok er det en lille cykel af størrelse, men jeg sidder rigtig godt på den. Akselafstanden føles umiddelbar kort, men ikke så kort at det bliver ubehageligt med hurtige sving fra side til side. Man sidder ikke nær så langt nede med overkroppen som på fx Kawazaki. Det er noget jeg personligt godt kan lide. Den har en hurtig gas respons, fint bundtræk (af en 600 ccm), og er meget tillidsfuld at køre på. Desuden en rigtig sjov cykel at lave wheelies på smiley

Det her var så min lille review af de 4 mærker i 600 klassen. Der skal lige tages for at jeg er en stor og tung gut, på 191cm og ca 110kg.
    Hvis jeg skulle have en 600 ville valget helt sikkert falde på en R6... Muligvis en Ninja 636, men så skulle den styret hæves lidt i fronten. Men det er jo som sagt bare fordi jeg er vandt til at sidde lidt højere...

• #35   17. okt 2007 Boxe - mange tak for rigtig godt og brugbart indlæg !!

• #36   17. okt 2007 Magnus >> Som tidligere nævnt, så får du mest ud af selv at prøvekøre maskinerne. Så kan du bedst selv sammenligne og se hvad der bedst passer til din kørestil og figur..

Men selv tak... smiley

• #38   19. okt 2007 Jan >> Ja mit styrt har lige kostet mig ca. 70.000kr.. Min cykel er smadret som aldrig før, og kommer aldrig til at køre igen.. Så skal have en anden.

Men når man er under 25år og bor i ishøj, så er det umuligt at få kasko på noget som helst smiley

Kommentér på:
Fra SV 650 S til R6 / GSXR 600 ?

Annonce