1.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Forsikringpriser Forsikringpriser

Jeg går pt. og ser på forsikringsselskaber, da jeg går med drømmen om at købe en Triumph Daytona 675 (super fed maskine). Ved mit nuværende selskab, Danske Forsirking, har jeg fået en pris der hedder (hold godt fast) 31.256 for 1 års skadesfri kørsel., men står på pristrin 4 (man starter på 1) Til dette skal det siges at jeg har fået 20% rabat da jeg er medarbejder.
Jeg har ringet til Tryg, og de forsikre ikke sportsmaskiner til pesoner under 25.
Har kontaktet Fair. De vil kune tegne ansvar. hvilket jeg ikke gider, da cyklen for ny koster små 200k. Har også kontaktet IF. De tegner slet ikke forsikringer på den cykel, lige gyldigt hvor gammel kunden er.
Det skal siges at jeg overvejer meget kraftigt at sætte alarm på cyklen, men dette rokker ikke ved prisen hos mit nuværende selskab, med den begrundelse af hvis nogen vil have din cykel så tager de jo hele cyklen. Jahh, men hvem fanden har lyst til at kører rundt på en cykel der hyler og skriger, så alle kan se og hører at den er stjålet?
Hvad gør jeg nu?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikringpriser
  • #1   20. okt 2007 du kan jo ringe til nogle af alle de andre . eller du kan vente med din drømmemaskine .

• #2   20. okt 2007 hmm nykredit måske dem har jeg fået et tilbud fra tidligere, ganske godt et endda....eller får et nyt sygesikrings bevis...ej det er jo svindel...eller venter til du er over 25??

• #3   20. okt 2007 Gps arlarm og et godt boldtræ arlamen sender sms til dig og du kan side i din bil og se hvor den kører hen og så er det boldtræet kommer ind i billedet:-))))

• #4   20. okt 2007 Chris: Jeg venter skam med min drømme maskine, da det er en duc 999R

• #5   20. okt 2007 smiley . nå ja okay da .

jeg kommer i tanke om at tryg vist giver billigere forsikringer v montering af gps sporing .

• #6   20. okt 2007 GPS hjælper ikke ved Tryg, da de ikke vil forsikre sportscykler til personer under 25.

• #7   20. okt 2007 altid har de en regl eller klausul . rø.......

• #8   20. okt 2007 Har lige tjekket Lloyds. For det første skal den finansieres gennem MC-finans. Dette kan på ingen måde betale sig for mig da jeg selv kan finansiere den gennem mit arbejde til en væsentlig billigere rente, ingen stiftelsesomk. og ingen pant. Derudover skal man være over 25 eller 30 hvis der er tale om superbike. Øv Øv Øv....

• #9   20. okt 2007 Prøv topdanmark, jeg er 21 og giver 14xxx for min gsxr600. Synes det er godt nok i forhold til hva mange andre på min alder skal af med.

• #10   20. okt 2007 tja det kommer jo an på om du ligger forsikrings omkostninger oveni??? det er vel den samlede pris der gør det....?

• #11   20. okt 2007 Christian du får ikke en "billig" forsikring på sådan en racer når du ikke er ældre og vil have kasko(som klart er at fortrække). Ring rundt. Der er en del selskaber i lille dk men regn ikke med noget under 20000kr

• #12   20. okt 2007 Jakob H: TopDK og Danske Forsikring er det samme. Den eneste forskel er at Danske Forsikring som regel er billigere end TopDK.

Den eneste mulighed jeg har er vel næsten at tale med den assurandør der kommer hos os hver måned og hører om han ikke kan trylle nib skade væk, så vil jeg nemlig komme ned på ca. 19k om året, hvilket jeg kan acceptere.

• #13   20. okt 2007 jeg mener du kan selv financere,,,,fint men ingen forsikring eller en dyr i det mindste...
    lloyd kan gennem nordea som ejer mc finans financere og forsikre, måske er financeringen dyrer men forsikringen billigere !!
    bare en tanke.....so how bad do you want it??

• #14   20. okt 2007 Llyoud er helt udelukket da de ikke vil forsikre personer under 30 på sådan en cykel.

• #15   20. okt 2007 Glem dog den kasko!!!

Det er kun relevant ved tyveri, og det kan du altså nedsætte risikoen ganske voldsomt for. Selvfølgelig har ingen skadesdækning, men for 25 kkr sparet forsikring, pr.år, kan du reparere rigtig meget

Så - ansvar, godt med gode låse og så en alarm og et stort skilt eller to omalarm og tracking.

Det fine er, at du fortsat sparer anciennitet op, så den dag du vil er alt blevet billigere.

• #16   20. okt 2007 kun ansvar på en 200k maskine .
    der skal desværre ikke så meget til før at den bliver meldt totaltskadet så det turde jeg godt nok ikke .

• #17   20. okt 2007 er enig med knud(vestegnen) skulle skaden ske kan man hente en uden afgift i tyskland

• #18   20. okt 2007 Det jeg ser som den største risiko ved ikke at have kasko er tyveri. Selvom der er alarm og pgs sporing på så er man ikke sikker alligevel, desværre.

• #19   20. okt 2007 squ surt hvis stellet er blevet skævt efter et styrt eller tyve render med maskinen. så kan man putte en nok så kraftig lås på man vil og alverdens alarmen og gps-ordningen. vil tyvene have maskinen tager de den. og så er det surt at vinke farvel til så mange penge.

kasko. så slipper man for bekymringer.

prøv runa eller lærerstandens brandforsikring. ( hvis du er berettiget) jeg var 24 gav 3000kr kasko for min fzr600 før jeg solgte den.

topdanmark hvis du er medlem af mc-touringklub. der er lidt rabat 20%. men stadig ikke på samme prisniveau som de andre to.

• #20   20. okt 2007 Lærerstandens og runa er jeg desværre ikke berettiget til. TopDK er dem jeg iforvejen for 20% pga. mit arbejde (sælger deres forsikringer) og tror ikke jeg kan kombinere to rabatordninger, men ville ellers være fedt.

• #21   20. okt 2007 Morten Randers:

Slipper for bekymringer??? Det forstår jeg simpelthen ikke.

20-25000 ekstra i forsikringsudgifter pr år - det <b>er</b> bekymringer!!!!

• #22   20. okt 2007 Knud, hvordan ville du have det med at have købt en cykel til 200k og kun have tegnet ansavr på den og den så bliver stjålet 1 måned senere? Så kan det godt være man kun har betalt 9000 i forsikringspræmie, men man vinker farvel til 200k istedet for 40k. Så har man lige pludselig ikke sparet så mange penge.

• #23   20. okt 2007 michael H
    jeg prøvede engang at samle nok folk herinde til at begynde at handle med forsikrings selskaberne, men jeg tror der var 17 interesseret...
    mener faktisk at det var lige før man kunne forsikre sigselv hvis man nu var mellem 500-1000 brugere, altså ikke et aktie selskab men grupe ala GF

• #24   20. okt 2007 knud: jeg mente ikke man skal have kasko for enhver pris. men hvis man overvejer en cykel til over de 100000kr synes jeg det er en god ide.

har man ikke råd. som i christians tilfælde, ville jeg nok finde en ældre/mindre mc.

ja hvis man giver 20-25kilo er det helt klart bekymringer. det er der vel ikke nogen der vil give for en forsikring.

jeg har desværre prøvet det med ansvarsforsikring. og det var squ ikke spændende.

• #25   20. okt 2007 Christian:

Det ville jeg da ikke have det ret godt med, men jeg ville have det fremragende, hvis jeg havde passet så godt på den, at jeg kunne skifte ud efter 3-4 år vidende, at jeg havde sparet 60-90000 og optjent anciennitet og alder til en rimelig forsikring til den tid!

Med andre ord - det er en kalkuleret risiko - jeg kan ikke udelukke tyveriet, men jeg kan dæleme gøre meget for at hindre det smiley

• #26   20. okt 2007 Morten:

Det er der desværre en hel del unge, der betaler, og skal jeg være ærlig, har man andet at bruge penge til på det tidspunkt i livet:-)

Jeg mener bestemt også det ville være klogere at vælge en anden cykel - men det er vist slet ikke på tale smiley

• #27   21. okt 2007 Der skal desværre, pt. ret meget til at overtale mig til en anden cykel. En af tingene kan jo være at kan holde ud at sidde på den. Jeg har endnu ikke prøvekørt en, da forhandleren desværre har solgt sin demo model og først får en ny til foråret.

• #28   21. okt 2007 vil man have, må man betale. sådan er det jo. :0)

• #29   21. okt 2007 ja lige min pointe, men interessen var ikke større dengang, folk må jo have penge nok...
    jeg havde en honda vtr SP1 og betalte 10500 hos tryg men fik udfra en kort samtale med et andet selskab et tilbud på 8800 ....
    herefter fik jeg tilbud fra tryg på 9600.. som jeg så beholdte jeg gad ikke gøre mere da tilslutningen ikke var større.... men haved man nu været et par hundrede!!!

• #30   21. okt 2007 sorry christian jeg brugte din tråd !!

Kommentér på:
Forsikringpriser

Annonce