{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

kawasaki kx 500cc {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg evt. fandt en kawasaki kx500 fra et andet EU land. registreret import fra før 98 i et andet EU land på papir.

lad os sige jeg henter den i Holland.
sætter de lovpligtige lys lygter horn på. Kan den så afgiftes til vejen på plader? ?? da det er en 500cc 2 takt.
nu ved jeg jo det kan lade sig gøre med en 125,200,250,350cc

Har selv en 98 ktm 125 model. 200cc.

Jeg ved jeg skal op i en større kubik om et år eller 2. Så hvorfor ikke importer min drømme cykel...

præcis denne model har jeg været forelsket i siden jeg var 8 år og begyndte at se mx med den gamle på amerikanske kanaler i fjerneren.

Tak for opmærksomheden.

Mvh. Frank


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kawasaki kx 500cc
  • #1   1. okt 2019 Den kommer aldrig, som i aldrig, til at blive indregistreret med plade!

  • #2   1. okt 2019 Nå okay. sjovt andre 90'er modeller ikke er et problem. Men det er måske Max 350cc ?

    HAR DU en begrundelse?

    Mvh. Frank


  • #3   1. okt 2019 hvis en gammel YZ400 den kan så kan en kx500 vel også, er det en født crossmaskine altså uden lys og lygter eller er det en "exc" model der er født sådan, om ikke andet så tænker jeg det skulle ikke være umuligt, med den begrundelse at den har været indregistreret i et andet EU land

    https://www.facebook.com/groups/1606677752989778/


  • #4   1. okt 2019 Lytter lige med, altid interessant at lære lidt! smiley

  • #5   1. okt 2019 #3 netop. tænkte i samme baner.

    nogen hader bare 2 takt...

    Min exc er født exc. bare påsat de lovpligtige dele for at opfylde de lovpligtige krav.

    Jeg mister sådan set heller ikke noget på at prøve det. for uanset hvad skal jeg have en stående engang. på plader eller ej.

    prøver bare at lægge en føler ud.

    kunne være for blæret at eje en på plader.



    #4 Det er altid lækkert med ny viden!



    Bare kom med nogle flere input mc drenge!! Elsker en god debat.


  • #6   1. okt 2019 Hvis du finder en, som har været indreg. i et andet land, og derfor er TYPE-GODKENDT, så kan den også komme på plader i Danmark.

    Har set både en KX500 og CR500 på Danske nummerplader, så det kan lade sig gøre - Man skal dog have et usandsynligt selvmords-ønske for at gøre det! De SINDSYGE!!! Havde en CR 500 som crosser for 25 år siden, og den prøvede adskillige gange smiley


  • #7   1. okt 2019 #6 Jeg har en bekendt i et andet EU land der ligger inde med en.


    Tænker der skal sættes kdx lygtehus og bagskærm med baglys i for at holde 90'er stilen.. også noget aftermarket blinklys samt en nr plade holder med noget lys i.

    Inspiration
    https://kdxrider.net/forums/viewtopic.php?t=13754


    Så er drømmen måske ikke så langt væk.

    Når nu du siger du har set et par stykker på danske plader.

    Haha jeg er kold. Vi dør jo alle sammen på et tidspunkt. døden skal jo have en årsag.


  • #8   1. okt 2019 Hvis den ikke er typegodkendt, og det er en motocross cykel ikke, kan i ikke få den få den på plade, længere er den ikke! Og jeg har da intet mod totaktere, hvor kom den fra? smiley

  • #9   1. okt 2019 #8 Fair nok jeg tænkte bare det var en form for hån mod 2 takt. den bidder jeg i mig igen beklager tom..

    jeg fik 10 afvisninger første gang jeg smed min exc ind. Der var fuldt ud tekst på. alle kolonner var fyldt ud. folk skrev intet med en mc at gøre osv.

    Du får en undskyldning. og tak for informationen.

    Den kx500 set på plader må være guld værd!
    I min verden ihvertfald.
    Det er min drøm ligeså vel som en 600cc - 1800cc af nyeste modeller eller ældre er for andre.

    Har set andre som de kalder ''exc" faktisk er en egs 2t på papirer. måske bare med exc forbedringer? For at den skal kunne gå igennem syn? eller omvendt.
    hmm.. måske man skulle gå kdx vejen og smide en kx 500 på. og evt håbe på den kan blive synet sådan?
    eller omvendt? Også evt. bare kalde den kdx ved inreg osv.

    kom med alt jeres viden ang. Dette emne. jeg hagler ingen ned. beklager igen tom.. fejt af mig.


  • #11   1. okt 2019 #10 Det tænker jeg ikke nej. Selv ved syn udskiller motorcykel sig også. en Mc skal jo ikke periodisk synes.

    Mon ikke en herinde fra har et bedre svar på dette?

    Kom frisk.


  • #12   1. okt 2019 #10 hvor i alverden har du hørt det sludder med længden af stel nr? Har selv været den lykkelige ejer af ikke én, men to Supra Mkiv, fra henholdsvis 1993 og 1995, begge JZA80 GE`ere. De har også kortere reg. nummer end visse andre biler, da de oprindeligt er lavet som JDM biler, altså til Japan Domestic market! Grunden til at f.eks Nissan Skyline R34 GTR ikke kan indregistreres i Danmark, er at den ganske enkelt ikke er Typegodkendt i Danmark. Det er den i England, Sverige, Tyskland osv og derfor bør den også kunne indregistreres i Danmark, da der gælder EU lovgivning, det var blandt andet den kamp Kiesa tog med SKAT.

    Men det har altså intet som helst med antal cifre i stelnummeret at gøre! smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   1. okt 2019 En KX500 kan sagtens komme på plade, men den skal være indregistreret til vejkørsel - og ikke til Enduro kørsel som f.eks findes i Sverige.

    Er den indregistreret til gadekørsel i et andet EU land, så er det kun en formsag - dvs skat vil kæmpe noget med at få den afgift fastsat, da de ikke har noget sammenligningsgrundlag.


  • #17   2. okt 2019 #16

    Jeg skal ikke have en nu og her godt nok...


    Men om et års tid eller to.

    Det var mere for at undersøge muligheder.



  • #18   2. okt 2019 #17
    Den er jo ligesom også solgt, den i linket.

    Det vare mere bare for konstatere at den kunne komme på plader i andre lande


  • #19   2. okt 2019 #17
    Tak for info.


  • #20   2. okt 2019 #14 Haha, så har jeg jo også ret, det har intet med stelnummeret at gøre, men derimod den manglende typegodkendelse, hvilket kan gøre at stelnummeret er kortere end normalt, men som det er tilfældet med f.eks Supra`en, så gælder den regel ikke altid, derfor er det også noget sludder - Det handler om typegodkendelse og intet andet! smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   2. okt 2019 #21 - Der står ingen steder han selv ejer en Supra, og din mening er ikke relevant uanset.

    Men han havde jo og har stadig ret.

    Det handler KUN om typegodkendelse eller ej. Der findes et par R34'ere på danske skilte, men det sker ikke mere. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #24   2. okt 2019 Der er masser af køretøjer som har alt for korte stelnumre, men som stadig kan indregistreres fordi de er typegodkendt til EU.

    Typegodkendelsen er afgørende - ikke et stelnummer.


  • #25   2. okt 2019 #23

    hmm.. fordi den nu er ældgammel.. så det ikke et problem nu? hehe

    har jeg forstået princippet nu? -

    kx500 SKAL have været godkendt til vej i et andet EU land? For at jeg kan få en på plader?

    syntes da ikke det virker sådan lige til alligevel. Men jeg vil da helt sikkert give det et forsøg i fremtiden!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   2. okt 2019 #25 - Det er korrekt. Hvis den er ældre end X, kræves der hverken CoC dokument eller anden form for typegodkendelse... smiley

  • #27   2. okt 2019 #26 ældre end x? ?? hvad skal det sige? Det lyder jo mere overkommeligt at det intet skal have. er det bare en ældre model? og fordi den går ind under kategorien veteran?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   2. okt 2019 X = jeg kan ikke huske årstallet. Men 1998 er ihvertfald før det. smiley

  • #30   11. okt 2019 Jeg er netop igang med at gøre en klx250r med hollandske papirer, klar til syn, og det er noget af en proces. Lige præcis papirer fra holland er meget mangelfulde, så jeg har måttet bede kawasaki importøren om en dataerklæring. Den kostede lige 2500kr. Så skulle der monteres en godkendt forlygte med pos. lys og høj/lang lys. Horn og blinklys, samt en banjobolt til bremselys Både for og bag. Og self en bagskærm med nummerpladelys og katteøje. Komplet ombygget ledningsnet, og laderelæ, så der kunne komme et batteri på. Nåh ja og et speedometer er også lovpligtigt. Kort sagt: du skal virkelig have lyst til det, men det kan sagtens lade sig gøre.

  • #31   11. okt 2019 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=285099409&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

    Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

    Kawasaki KX500 2-Takt Straßenzulassung offene Leistung
    Erstzulassung: 07/1987
    Kilometerstand: 5.900 km
    Kraftstoffart: Benzin
    Leistung: 37 kW (50 PS)

    Preis: 7.900 €


Kommentér på:
kawasaki kx 500cc

Annonce