{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

Kawasaki GPZ motor smadret. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg er ny i dette forum og forventer at der er nogen der kan hjælpe mig. Min gamle GPZ motor er stået af, og jeg vil meget gerne have fat i en ny motor. Min Kawasaki er fra 83, har følgende stel nr KZ550Dxxxxxx og motor nr KZ550DExxxxxx. Mit problem er at det er en gammel mc, og har ikke særlig meget tjek påhvad der passser på og hvor jeg evt kan skaffe motor til en fornuftige penge.

Det der er sket er at jeg ved min lokale mc forhandler lige har fået fjernet drosselkit. Det har den ikke kunnet tåle, og er nu helt smadret? Motor tog dog heller ikke helt gassen når man skulle sætte igang.

En af mine venner mener at hele årsagen til at mc er stået af er forhandleren der har fjernet drossel kittet der skal have skylden. Han mener at motoren er brændt varm og derfor stået af.

Det er ud fra sammenhængen af at, den ikke tog gassen ved igangsætning, og så mener han at forhandleren ikke har skiftet dyserne i karburatoren, og indstillet motoren efter fjernelse af kittet. Derfor er motoren stået af. Han mener ligeledes at motoren skulle havet kunne tåle fjernelse af kittet, uden at den skal brænde af efter kun 42.000 km..

Hvad mener i, det er jo noget af en påstand og komme med over for forhandleren, at han er skyld i at min motor er smadret.

Mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki GPZ motor smadret.
  • #1   26. okt 2007 den er sgu nok ikke blevet dyset ind ordenligt, så den har brændt et stempel

  • #2   26. okt 2007 GPZ hvad? hvor mange cc?

  • #3   26. okt 2007 Udfra stel- og motornummer gætter jeg på en 550.



  • #4   26. okt 2007 ja det tænkte jeg osse, men var ikke helt sikker på om der fandtes en 550

  • #5   26. okt 2007 Hejsa Jo det er en 550cc. Den holdt kun lige en tur på ca 400 km efter fjernelse af drossel kit. Da det gik galt lød det som om jeg tabte udstødningen, og så lød det som noget metallisk fløj rundt i motoren. Men hvordan beviser man lige på en ordentlig måde at motoren er feset af pga forhandlener har kvajet sig og ikke skiftet dyserne. det er jo noget af et bevis og komme med nu jeg ikke selv har særlig meget forstand på det.

  • #6   26. okt 2007 synes du skal prøve at ringe til fdm og høre hvordan du skal forholde dig

  • #7   26. okt 2007 Ja tror du har ret, go ide. kontakter FDM på mandag. Men vil FDM måske adskille kaburator for at tjekke dyser eller hvordan kunne man i et sådant tilfælde bevise hvor fejlen ligger.

  • #8   26. okt 2007 De gpz motorer har det med at brænde stemplet eller knasten står af desværre

  • #9   26. okt 2007 Hvis jeg vælger at rep cyklen selv hen over vinteren. Er jeg bange for at støde ind i et andet problem. det er at få fat i reservedele. Hvor skaffer jeg nye dele så som evt pakninger, lejer til en gammel mc. Kunne nok skaffe en brugt motor og sætte på, men det kunne jo være sjovt og reppe motoren så den kan komme ud og køre igen.

    Er faktisk mest bange for at det er kanon svært og skaffe delene, og så lige finde delene til denne model.

    Michael (MC Gammelnok) H Regning betalte jeg desværre ved afhentning af mc. Men vil da mene at der er garanti på en reperation? men selvfølgelig er det afgørende hvem der har skylden.

    Det er jo ikke fordi jeg vil slå min mekaniker oven i hovedet, men hvis ansvaret kan placeres et sted vil det jo være perfekt, eller evt få en form for kompenssation..


  • #10   26. okt 2007 Jens Martin, min far har en motor til en 83'er GPz 550 til at ligge, den kommer fra en tysker og kørte uden problemer da den blev pillet ud af stellet, kan da prøve at spørge, hvad han vil have for sådan en hvis det er ? Jeg mener den har gået 28000km, eller i starten af de 30...



  • #11   26. okt 2007 hos bikebandit.com kan du få originale dele til Kawasaki.

    Prismæssigt har jeg kun gode erfaringer med dem, dog kan fragt godt være lidt dyrt ved små bestillinger.

    Jeg har kun gode erfaringer med dem og de leverer i løbet af et par dage med dhl. Dog sender de fra USA, så der kan måske godt være lidt med told og sådan noget. Det har jeg dog ikke noget forstand på og har endnu ikke betalt noget der.


  • #12   26. okt 2007 Hov, mener forrsten at det er fedex de sender med.

  • #13   26. okt 2007 Jens Martin S, den har gået ca. 28000km og er komplet med karbs... Send mig en PB, hvis det er noget du er interesseret i... smiley

  • #14   27. okt 2007 Jeg ville aldrig begynde at reparere på så gammel en motor, hvis ikke skaden er ganske lille. Det kan simpelthen ikke lønne sig. Med de timepriser der er på værkstederne og de dyre reservedele, så kan det oftest betale sig at købe en komplet moter. Evt. en hel cykel som donor.
    Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Jesper D og se om ikke i kan finde en løsning.


  • #15   27. okt 2007 Jesper D (Gram) Jeg har smidt en personlig besked til dig, da jeg er meget interesseret i den motor hvis den passer på mit stel.

    Matthias H. M Hvis jeg har anden motor på kawa så den kan køre er jeg frisk på selv og reppe den gamle motor, selvfølgelig alt afhænig af hvor alvorligt det står til.

    Men uanset skal den gamle motor adskilles, evt for en rep eller anvendelse til reservedele. Det kunne jo være et lille vinter projekt.


  • #16   27. okt 2007 Jesper "The Champ" K Jeg tager lige en kigger på den side du har omtalt. Jeg er moms registreret importør så det er ikke det store problem med fortoldning og importmoms. Lyder spændende om jeg kan finde nogle dele der.

  • #17   27. okt 2007 Her selv lige kigget lidt Umiddelbart er der ikke noget at finde hvis man kigger under årgang 1983. Hvis du derimod kigger under 1981 er der både en 550 GP (KZ550D) og en KZ550 standard. Mon ikke en af dem passer overens med din.

  • #18   27. okt 2007 Fandt forøvrig lige denne side. ret ok hvi alle står og mangler en motor. (link fjernet)

    Her kan jeg få motor for mellem 1900-2400 kr.

    Jesper D (Gram)
    Afventer spændt på hvad pris du vil sælge motor for. Gider ikke køre til Hannover hvis jeg kan hente motor i DK.


Kommentér på:
Kawasaki GPZ motor smadret.

Annonce