{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki med discountpriser i 2008
  • #1   31. okt 2007 se den nye 250 ninja

    http://www.kawasaki.dk/files/pdf/nyheder2008/ninja250r.pdf


  • #2   31. okt 2007 Det ser sku godt ud.. Kan på nogle punkter godt lide den nye udvikling. Det er selvfølgelig lidt trist at min gamle maskine bliver lidt mindre værd. Men det må jeg tage med.

  • #4   31. okt 2007 Altid rart at læse en artikel fra en der ikke farvet mht. præferencer for et bestemt mærke:

    "I den anden ende af skalaen, hvor ZX10 R befinder sig, kan 239.995 kr. købe det ypperligste inden for supersport. Ingen af konkurrenterne er så fyldt med ny teknologi, som denne grønne raket."

    Vil det sige den kommende ZX10r, både får elektronisk styrdæmper som på Honda'en, og 3-trins motortrim som på Gixxer1000?

    Men ellers ser det godt ud med priserne. Den 250'er skal der nok komme et par stykker af med plade på.
    En skam Nellemann er sådan en kylling.


  • #5   31. okt 2007 Det er rigtig glædeligt at afgiftsnedsættelsen på kr. 6000, har fået skærpet konkurrencen. Nok mest er det salgstallene fra konkurrenten suzuki, der har fået yamaha og kawasaki til at sætte priserne ned.

    Salgstal pr. 29.09.2007

    1.Suzuki: 2821

    2.Yamaha: 906

    3.Lifan: 845

    4.Honda: 799

    5.Kawasaki: 682

    6.Jinlun: 306

    7.Harley-Davidson: 258

    8.BMW: 224

    9.Dadyw: 181

    10.Ducati: 136


  • #6   31. okt 2007 Torben: Ja Reinhart's prispolitik med at købe fra lagre i Europa, og så have lav indtjeningsbidrag pr. enhed kan godt betale sig. Vi danskere er vilde med discount.
    GSXR600/750-R har solgt super i år. Og selv 80'er modellerne GS500 og GSX750f har været populæere pga. discountpriserne.

    Lad os håbe på en priskrig alá den der er kendt fra mobiltlf. :o)


  • #7   31. okt 2007 Ja ... det tegner rigtig godt ....

    Tror primært prisfaldet skyldes faldet i dollerkursen ...


  • #8   31. okt 2007 Coool med den lille ninja til 50k så slipper nybegynderne endlig med valget mellem en gs 500 og en gs 500. Og så 32 heste ingen drosling nodvendig.

  • #9   31. okt 2007 Ja og når man så tænker på hvad Honda har af 250'ere
    http://www.forum-auto.com/uploads/200405/biloude62_1085645559_vtr2502.jpg
    Så vil man gerna have Nellemann tager kampen op.


  • #10   31. okt 2007 Jesper bare vent til du ser hvad den nye zx10r kan smiley de andre 1 liters får ikke et ben til jorden.

  • #11   31. okt 2007 Så var det jo godt, at mit mc-kort blev udskudt (på grund af en tumpe fra borgerservice!). Var lige ved at købe en ER-6f/n i år.

    Men den nye Ninja 250R ser jo også rimelig interessant ud, som første mc. Den passer fint med de 32hk (har lille kort), og vejer kun lidt over 150kg.

    Ville det være fornuftigt at starte på en 250ccm i stedet for 650ccm? Eller bliver man for hurtigt træt af den lille Ninja?


  • #12   31. okt 2007 Ulrik: Vi har haft 2 VTZ250 i husstanden, og de var super underholdende. Det er først når man kører sammen med større maskiner, at man mangler kubik.
    Vil bestemt mene, at den lille ninja kan underholde dig i den tid du har det lille kort.


  • #13   31. okt 2007 Ja man kan da vist godt sige at Suzuki er motorcyklens Toyota/Mazda. Lige bortset fra kvalitet og finsh, så det er nok nærmere motorcyklens Peugeot..

    Nå hå hå hå, nu får jeg nok på puklen.... HI HI


  • #14   31. okt 2007 Hans S: Nu er den nuværende ZX6r ikke en afløser til 636 modellen, men derimod til den 600ccm udgave der blev produceret samtidigt med.

  • #15   31. okt 2007 Jesper: Jeg er også selv overbevist om, at 250ccm er nok til mig, mens jeg har det lille kort (fylder 21 til juni næste år, så det er ikke så længe endnu).
    Det eneste jeg er lidt bekymret for, er hvor meget værditabet vil være på den, hvis jeg nu føler at den er "for lille", efter et halvt års tid.

    Nogen der har et bud på, hvor meget den måske mister i værdi?

    Grunden til at jeg overvejde den var, at der måske kunne være noget fornuftigt i at starte på en der har nogle færre hk, og vejer 30-40kg mindre end en typisk 500-600ccm. Men gør de 30kg egentlig en forskel? Altså om den bliver lettere/nemmere at tumle rundt med.

    Har læst en del steder på nettet, at det er bedre at starte på en lille mc, selv om den skal skiftes hurtigt ud. men har ikke helt forstået om det er fordi de er lettere og nemmere at styre, eller om det hele handler om, at den har færre hk, så man som nybegynder ikke har muligheden for at fyre 100hk af, som man ikke kan styre, og derfor havner ude i en pløjemark?


  • #16   31. okt 2007 Til Lars : Fuldstændig enig. Det kan man da ikke få på puklen for - det jo korrekt. Peugeot ejere har købt med hjertet og Toyota/Mazda ejere har købt med hjernen.

  • #17   31. okt 2007 Hans. s prøv at læse lidt om den først!

  • #18   31. okt 2007 Vores VTZ 250 var fin til touring, på trods af den beskedne størrelse. Turen fra kbh til skagen på en dag var intet problem. Ninja 250 burde også være ok til det formål.

  • #21   31. okt 2007 Jan: Jeg overvejede ellers også en RS125, da jeg så at de var sat ned til 50k nogle steder rundt omkring i landet. Men har også hørt at den kan blive et dyrt bekendtskab i længden. Og min kørerlærer anbefalede mig også, at fjerne blikket fra to-taktere. Så den blev ved tanken. Og da jeg en dag hørte lyden fra RS125, blev jeg fuldstændigt overbevist om, at det det ikke skulle være den. Lød som en tunet knallert! smiley

    Jeg vil ihvertfald meget seriøst overveje baby-ninjaen. Men på den anden side, hælder jeg også til er-6'eren pga. dens ABS, hvilket jeg mener vil være en god idé for en nybegynder som mig smiley Hælder specielt også mest til den, da jeg jo nærmest er tvunget til kun at køre med ansvarsforsikring. Så kunne det måske være en god idé med ABS, for at være lidt mere på den sikre side.

    Men jeg finder vel nok ud af det, når de engang kommer ud i butikkerne, og jeg får kørt en tur på dem.


  • #22   31. okt 2007 Kim B: Ja det er ærgeligt med de afgifter vi har i Danmark. Hvis jeg boede i USA, hunne have haft en Audi eller Bmw, i stedet for den Mitsubishi Colt jeg har nu, med hele 95hk. Og kunne også få råd til en CBR600RR/Yzf-r6'er eller noget i den klasse smiley
    Men man bor jo i lille Danmark, og man bliver desværre nødt til at holde sig egentlig inde for sine økonomiske begrænsninger, så man ikke skal ud i lån osv.

    Men jeg er da nu godt tilfreds med bilen, og vil da heller ikke være ked af at have en Ninja 250R eller ER-6'eren.
    Men det kunne da være sjovt med en ny bimmer, og racar-mc smiley


  • #23   31. okt 2007 Suzuki's og BMW's forsikringer er de eneste, du kan få til (relativt) rimelige penge.
    Men personligt synes jeg nu selv, at 8000kr det er alt for højt, for en mc med en nypris på 90-100k.
    Så vil jeg hellere sætte 40-50k til side på en konto, i stedet for at betale dem til et forsikringsselskab over fem år. Hvis der sker et uheld, må jeg bruge de penge til at dække skaderne med, og hvis det ikke sker, kan jeg stikke pengene lige ned i lommen smiley

    For min bil giver jeg 1,3% af dens nyværdi om året i kasko (bilen kostede 155.000kr, og jeg giver 2100kr om året)
    Min far betaler 0,8% om året i kasko (bilen kostede 680.000kr og han giver ca 5-6000kr om året i kasko)

    Så for mig virker de direkte som at smide pengene ud i skraldespanden, at skulle give 8% om året, for en mc. Når der ikke er tale om en speciel ducati, Harley-Davidson eller et andet dyrt mærke.

    Så hellere være sig eget forsikringsselskab, når det er så små beløb vi taler om.
    Men det er jo så bare min mening.


  • #24   1. nov 2007 Hvae' Ulrik, hvad er det for en forsikring?

  • #25   1. nov 2007 Det er en gennem den aftale som Mitsubishi har med Alka. Giver 2100kr/året, og 2000kr i selvrisiko, for en Colt 1,3 Insport.
    Hvilket jeg da synes er helt rimeligt for en helt ny bil. At den så kun har 95hk må jeg så prøve at overleve med, indtil jeg fylder de magiske 25-26 år. Men så er det jo godt, man kan få en mc der er alt andet end langsom smiley

    læs evt her:
    http://www.mitsubishi.dk/care/forsikring/


  • #26   1. nov 2007 Michael - Mitsubishi`s eget forsikrings-show. Køb en ny bil for dem og få en MEGET billig forsikring med i hatten, uanset alder, bopæl og tidligere skader.

  • #27   1. nov 2007 ARh pis... Under 1 minut for sent smiley

  • #28   1. nov 2007 Lige præcis! Synes det er et rigtigt godt initiativ (sjovt nok smiley ), da vi "stakkels" unge endelig kan få råd til en ny bil, i stedet for at skulle være tvunget til at køre rundt i en gammel kasse, pga. af urimeligt høje forsikringer.
    Så venter jeg bare på, at det kommer til mc'er!


  • #29   1. nov 2007 Yep, det er simpelthen for meget, mildt sagt!

    Men thats the name of the game desværre


  • #31   1. nov 2007 Er ik så stærk i Engelsk. Men står der Nogen steder hva topfarten på den nye Zx250r er?

  • #32   1. nov 2007 Tjaeh, den nye "ninja" har vist mere til fælles med ER-6 end med zx6r, så mon ikke priser bliver ganske rimelig?

  • #33   1. nov 2007 De bliver da nok mere rimelige end for en zx6r smiley
    Men for en på min og thomas alder, får man nok aldrig noget, der kan kvalificeres som "rimeligt", set fra vores synspunkt.

    Og apropos baby-ninjaen:
    Ringede ind til Stevens-MC i dag, for at høre hvornår de regnede med at få den på lager (Ja, er snart ved at være lidt desperat efter at få noget på at trille på), og fik det sørgelig svar: At Kawasaki først ville starte produktionen af 250'eren til marts, hvorefter den forventes at kunne blive solgt i Europa til april. smiley

    Ved ikke om jeg har tålmodighed til at vente så længe!


  • #34   1. nov 2007 Hmm ulrik.. Det bliver sku ikke bedre før du bliver 25.. smiley

    Selv jeg har mine kvaler med at forsikre min til ordentlige penge..

    Ergo ingen kasko.. smiley


  • #35   1. nov 2007 Jah, jeg har indset det.
    Men når jeg fylder 25, har jeg haft bil i seks år, og mc i 4-5 år. Så jeg vil håbe, de har lyst til at snakke med mig, på det tidspunkt.

    Men så må man jo bare klare sig uden kasko i 5-6 år, og så håbe på det bedste.

    Det er også der for jeg er lidt skuffet over, at 250'eren først kommer til april. Da de 50k den koster, trods alt er et overkommeligt beløb at have stående uden kasko, hvis der nu skulle stå noget.
    Jeg ville nok blive lidt ked af det, hvis jeg nu havde en til 100k-150k, og så lige fik stjålet den en dag/smadret den.
    Det går jo ikke så hurtigt med at spare penge op, når man er på su smiley


  • #36   1. nov 2007 Hmm, ja - Det har du ret i.. Er sku også nervøs nogle gange. Da jeg efterhånden har smidt en 110k i min cykel (120 når jeg får mine PVM fælge).

    Men man må bare tage sine forholdsregler.. Og hvis det går galt.. Ja - Så er det bare ærgerligt..

    Det er jo noget man må tage med hvis man vil køre på en nyere racer (Som desværre koster).


  • #37   1. nov 2007 Jeg ville måske være villig til at tage chancen hvis jeg stadigvæk boede dernde på øerne. Der var ikke så mange bliler på vejene, som herinde omkring kbh. Man skal være lidt mere vågen herinde smiley

  • #38   2. nov 2007 Thomas K: Det er heldigvis en 4-takter. Ellers ville jeg slet ikke have overvejet den.
    Men tror nu også, at jeg vil kigge efter en anden mc, hvis den først kommer til april. Kan ikke vente så længe smiley (Har allerede haft mc-tøjet liggende siden maj måned).
    Så går rundt og kigger på det hver dag, og ærgrer mig over, at jeg ikke kan bruge det til noget!


Kommentér på:
Kawasaki med discountpriser i 2008

Annonce