{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.863 visninger | Oprettet:

Montere Givi vindskærm. {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt og monteret en givi vindskærm model A600 på min rebel.

Jeg kan godt mærke at den giver en del læ men har store problemer med at der dannes en virkelig ubehagelig turbulens bag skærmen som nærmest "banker" ind i hjelmen foroven og får hjelmen til at vibrere på en underlig og ubehagelig måde der slører mit syn når jeg kører over 90. Det mærker lidt som hvis man kunne forestille sig nogen står og drejer hjelmen fra side til side med en hurtig frekvens. yders generende og støjende.

Det er model A600 som har en udskæring der gør at man ville synes den skulle monteres lige over lygten så den runder sammen med den.

http://www.twistedthrottle.com/imagecatalogue/imageview/7294/?RefererURL=/trade/productview/740/420/

Men kan nogen sige mig hvordan jeg undgår den turbulens. Jeg har kun hørt positivt om at installere en vindskærm når bare det bliver gjort rigtigt. LIge nu er der 10 cm fra mit synsfeldt og ned til toppen af skærmen. Skal den flyttes op så jeg kun lige kan se over den eller hvad skal jeg forsøge.

Input modtages gerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montere Givi vindskærm.
  • #1   4. nov 2007 Hej Henrik

    Jeg har den samme model på BMW'en og er glad for den, dvs. jeg har ikke oplevet det du beskriver. Måske du skal øge vinklen på skærmen - bare en smule (behøver ikke nødvendigvis at se morfar-agtigt ud), så luftstrømmen bedre kan passere over din hjelm i stedet for at ramme ind i den?


  • #2   4. nov 2007 Okay. Når du siger øge vinklen er det så sådan at den hælder mere mod mig. For det synes jeg at jeg har prøvet. Mit problem er at jeg formoder det var meningen at man skulle kunne vippe skærmen i begge beslag. Men de beslag der sidder på skærmen kan jeg ikke få til at sidde så jeg kan vippe skærmen. Kun den ved styret. Måske jeg skal flytte monteringen længe opad på styret. Mit problem er vinklen på skærmen i siderne. Den gør at beslagene drejer sig så jeg ikke kan få vippe funktion begge steder.

    Håber det giver mening.


  • #3   4. nov 2007 Samme vi havde på vores rebel, der var ingen problemer. Havde dog også et andet styr på, så vippefunktionen var med, og det sad med en fladere vinkel end det på billedet.

  • #4   4. nov 2007 Måske du bare skal save lidt af højden ????

  • #5   4. nov 2007 007 du er et geni


  • #6   4. nov 2007 Jeg vil ikke påstå at alt hvad du skriver står lysende klart;-)

    Det jeg foreslår er at du skal øge vinklen mellem skærmen og "vandret" - altså så skærmen peger mere mod lodret op i luften, bare et lille nøk. Da jeg monterede min var det hvor på de 2 metalstænger beslagene blev skruet fast der afgjorde dette.

    I øvrigt var jeg nødt til at korte de 2 stænger af for at de ikke skulle gå mod tanken ved fuldt styreudslag, men hvis du har samme problem på din har du nok regnet dén ud.


  • #7   4. nov 2007 Det er da rart at høre at andre har været tilfredse med denne model. Så må det jo bare være et spørgsmål om indstilling. Det burde jo kunne tilpasses mit styr også. Måske jeg bare skal "tage fat" i de beslag og så få dem til at sidde som jeg vil have det.



  • #8   4. nov 2007 Anders P. Nej det er lidt volapyk agtigt det der komme fra mit tømmermænds befængte hoved det kan jeg godt se. Men vi er enige om at det du kalder morfar er en mere ret vinkel. Jeg vil forsøge at flytte beslagende længere op næste weekend og så se hvad det gør ved det hele overall. Jeg får ingen problemer med frigang. Medmindre jeg bliver tvunget til at trække skærmen væsentligt tættere på speedometeret end den sidder nu. Lige nu hænger den lige over lygten hvor glasset sidder i.

  • #9   4. nov 2007 Anders P. Det faldt mig pludselig ind at det var en god ide at se hvordan du havde monteret det.......Det burde jeg nok lige have gjort lidt før. Så flad en vinkel som du har der har jeg slet ikke været tilnærmelsesvis i nærheden af endnu. Min har været ca. 10 grader fra lodret. Hvis dit setup er optimalt så er mit alt for stejlt og så er det nok fordi vinden rammer en for stor flade og danner turbulens.

  • #10   4. nov 2007 ...Om mit er optimalt ved jeg såmænd ikke. Tror faktisk at min skærm er monteret så fladt at den kun dækker for bryst og ikke hoved. Men det er man jo fri til selv at lege med.

    Husker selv monteringen som en lille smule bøvlet, men det kan nok ikke være anderledes når skærmen skal passe til flest forskellige cykler. Du må have pøj-pøj med at finde det der passer dig bedst!


  • #11   4. nov 2007 Tak for det og tak for info.

Kommentér på:
Montere Givi vindskærm.

Annonce